Tankdop wilt niet los (honda cbr 600 2000)

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.453
145
Van mijn circuit fiets wilt de tankdop helaas niet los. Het slotmechanisme is eruit gehaald door de vorige eigenaar waardoor ik enkel een schroevendraaier nodig had om het slotmechanisme te openen. Maar sinds vandaag werkt dat niet meer. Het mechanisme draait door

Nu is mijn vraag wat de mogelijkheden zijn om zoiets toch open te krijgen. Ik heb de inbusjes rond de tankdop losgehaald en gekeken of het op die manier los te krijgen. Het lijkt erop dat het slotmechanisme in de tank zelf zit, dus die vlieger gaat denk ik ook niet op.

wie heeft de gouden tip :)?

ps. aangezien ik donderdag het circuit op moet is een vervangende tank / tankdop ook welkom. omg. n-holland
 
zelfde gehad met een vfr rc36-2 laatst
vorige eigenaar had slot geforceerd waardoor deze niet meer open ging
de cilinder van het slot er uitgeboord (gesloopt)
je ziet dan 2 schuifjes die kun je dan met 2 platte schroevendraaiers op zij schuiven... en plop de tankdop is open.

je kunt er een andere (tweedehandse) tankdop op zetten of een snel sluiting die ze op het circuit gebruiken
een nieuwe slotcilinder ben ik helaas nog niet tegengekomen
 
imbusjes los en dan optillen zover mogelijk
schroevendraaier ertussen en dan wrikken
je kan zo de pen die achter de tank zit indrukken (kost wel wat kracht) en dan gaat hij open

wat ook wel eens heeft gewerkt bij maatje van me met precies jouw probleem met zijn circuitfiets: schroevendraaier pakken, die erin rammen en met waterpomptang omdraaien, dan gaat het slot open en kan de tankdop er evt af
 
imbusjes los en dan optillen zover mogelijk
schroevendraaier ertussen en dan wrikken
je kan zo de pen die achter de tank zit indrukken (kost wel wat kracht) en dan gaat hij open

wat ook wel eens heeft gewerkt bij maatje van me met precies jouw probleem met zijn circuitfiets: schroevendraaier pakken, die erin rammen en met waterpomptang omdraaien, dan gaat het slot open en kan de tankdop er evt af

maar wel oppassen met vonken en zo ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan