geen compressie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,

Mijn buurmeisje heeft een pingpong skoetert die het niet meer doet. Het ding startte plotseling niet meer.
Bij een scooterzaak zeiden ze dat het een versleten cilinder is.
Nu vind ik dat raar dat van de ene op de andere dag de cilinder is versleten. Het ding heeft 11000km gereden.
Ik heb hem nu bij mij in de garage staan en ik meet gek genoeg geen compressie. Houd ik mijn vinger op het bougiegat dan is er nog wel wat puf te voelen.
Het ding vonkt en krijgt benzine. Ik heb het kleppendeksel eraf gehaald en zie geen ingezakte kleppen.

Zou het werkelijk dus een versleten cilinder kunnen zijn?
 
Nee voor haar maak ik graag een uitzondering, gratis dus.
Laatst kwam ze op bezoek bij mij en had ze een papegaai op haar schouder. Ze zegt als je raait wat ik op mijn schouder heb dan mag je met me naar bed.
Ik zeg een krokodil. Zegt zij: Dat reken ik ook goed. '(

:+ _O-




Dan zou je consequent moeten zijn of gaan worden.
MF is niet voor brommers, maar dan denk ik ook niet voor grasmachines. :?

Zie ander Topic: Briggs & Stratton 13pk zitmaaier :)

Dat ben ik ook !!
Alleen M-F is best groot. Ik word er niet voor betaald dus moet ook gewoon werken en heb een leven. Dus ik kan niet 24uur per dag alles op M-F bijhouden. Maar weet je... daarvoor hebben we bv topic reports hier op M-F, als je dan als gebruiker iets tegenkomt kun je een Moderator een hint geven en zo helpen M-F schoon te houden.


En je had ook een linkje naar dat topic kunnen posten ipv nu verwachten dat ik ga zoeken of ik t kan vinden.
Wat ik nu dus sowieso niet ga doen, gewoon daarom niet *O* :P

Daarnaast... ik heb de topictitel van deze aangepast en lekker opengelaten, reden was al omschreven. Ik vind het dus ook helemaal niet zo lief zoals je nu op mij reageert B|

;)



De cilinder is zover versleten dat die groter dan 50cc is geworden. Dat Kornfeds buurmeisje er eigenlijk niet meer op mag rijden is een probleem voor een ander topic

Als ik die foto van d'r zo zie dan zou het haar zelfs verboden moeten worden zelfs maar buiten huis te komen B|
 
Laatst bewerkt:
Dan zou je consequent moeten zijn of gaan worden.
MF is niet voor brommers, maar dan denk ik ook niet voor grasmachines. :?

Zie ander Topic: Briggs & Stratton 13pk zitmaaier :)
We hebben sinds enige tijd een consequente benadering;

Als de techniek passend is, of om te slaan is in techniek tbv motorfietsen, dan ok.

Het moet dus technisch een toevoeging zijn. Zolang mf ers er iets aan hebben. Das t idee :)
 
Zo is dat. Het is een motor (tje) met problemen die ook bij een grotemensen motor voor kunnen komen. Ik heb er weer veel van geleerd en ga het ding maken.
Klepje is zo versleten dat slijpen niet meer werkt. Een complete nieuwe kop kost 4 tientjes dus die gaat er op.
Wel leuk om te weten is dat onder al die bami dingen hetzelfde blokje zit dus dat maakt onderdelen vinden heel gemakkelijk en vooral goedkoop.
 
Nieuwe kop zit er op en het ding loopt weer. Starten ging aanvankelijk zeer moeizaam dus de carburateur ook maar eens nagekeken. Stationairsproeier zat ook verstopt. Uiteindelijk gevonden :+ en zuiver gemaakt.
Dus het ding kan terug naar mijn (ex) buurmeisje.
 
Nieuwe kop zit er op en het ding loopt weer. Starten ging aanvankelijk zeer moeizaam dus de carburateur ook maar eens nagekeken. Stationairsproeier zat ook verstopt. Uiteindelijk gevonden :+ en zuiver gemaakt.
Dus het ding kan terug naar mijn (ex) buurmeisje.

Ja inderdaad, ze heeft een andere kop. Is ze er gelukkig mee?


Voor.
full



Na.
images
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan