Yamaha BT 1100 Project

zo ik heb weer een paar dingen kunnen afronden.de ophanging van span wiel is nu klaar. hier heb ik een nieuwe as voor gedraaid waar de originele maar wel aangepaste rembracket op past. deze as is dikker dan de originele. ook kan ik de originele remklauw gewoon monteren. De ophanging van de schokdempers is nu lekker zwaar uitgevoerd.
full
 
morgen eens kijken of ik de laatste schoor bevestiging er op kan krijgen. En dan een stukkie rijden lijkt me leuk. maar ik zie wel wat er van komt
 
de as is nu 20mm. grotere lagers kon ik er niet in krijgen. De bestaande as is 17mm en hol. Ik had graag naar 22 mm of 25mm willen gaan
 
assenstaal,type weet ik zo niet. 20mm moet dik genoeg zijn maar ik heb graag wat over in de wielophanging. aan de ander kant, die Harley met dnepr bak woog over de 380kg (zonder bestuurder)en had een as van 19.05mm.
 
Volgens mij is 20 ook wel genoeg. De normale as van de motor is geen vergelijk natuurlijk, die wordt aan twee kanten gedragen. Maar een normale Ural zijspan as is ook 20mm, die heb ik nog nooit krom gezien.
 
fase 1 is afgerond. geweldig. net een paar keer door de straat gereden tot een km of 60 in snelheid. stuurde nu nog bijzonder licht en krijgt tot deze snelheid geen problemen met het slaan van het stuur.
full
 
ben er nu al blij mee. moet nog wel even bekijken hoe ik de vlucht nul kan krijgen van het span wiel. er is ergens een meet foutje opgetreden denk ik. maar ook dat komt goed.
full
 
Mooi man, het snelste tuinhek van de straat.
Ik zou eerst gaan rijden, dat omlassen van dat wiel kan later ook.
 
ik moet nog iets meer structuur in mijn tuinhek maken,dus lassen moet ik toch. maar misschien eerst een lage autoband score voor het span wiel. word vervolgt
 
195/45R17 👍 is een achtervelg toch?

ja het is een achter velg. welk merk band hebben jullie gebruikt JFJ?
 
ik ween nu ook hoe het komt dat het wiel niet helemaal recht staat. De vloer van mijn garage is niet vlak :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan