YZF750 Racer projectje

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
:W

Tja waar hoort dit topic thuis? Sport? Brikken en Klassiekers? Ik neig naar de brikken maar het is nog niet bepaald een klassieker (youngtimer?). Ik ga het topic toch hier maar aanmaken i.v.m. alle zelfbouw projecten die hier te vinden zijn :)

Ik rij al een aantal jaren op het circuit met verschillende motoren. Maar ik ben er altijd snel op uitgekeken. Het loopt en stuurt allemaal super, maar je zet de fiets bij terugkomst de garage in en klaar...veel moderne fietsen hebben geen charme vind ik.
Ik moet wat te sleutelen hebben, dingen aanpassen, zoveel mogelijk uit een oud hok halen. Het sleutelen is voor mij 60% van het plezier.

Tja en wat doe je dan...? Modern spul de deur uit en een oud, log, olie zuipend hok kopen :t

Het moest en zou een Yamaha worden. Ze staan bekend om het olie zuipen (cilinderbussen die niet mooi rondt zijn). Maar daar kan ik wel mee leven *:)

De zoektocht op Marktplaats was gestart...altijd leuk. En was terecht gekomen bij een YZF750 uit 94. Optisch niet de mooiste maar dat maakte mij verder niet uit. Kuipwerk gaat er toch af. Bij aankomst zag de fiets er prima uit. De motor starte zonder choke met een koud blok prima. 800,- afgetikt en hup naar huis om de boel te demonteren. Achteraf had ik beter een los frame, kabelboom en blok kunnen kopen, want zit nu met een berg onderdelen waar ik niets mee kan.

Owja foto's...hier is hij

7mlGXWGl.jpg



Wat is nou de bedoeling?
Bedoeling is de yzf750 te verbouwen in 'endurance style racer' look. Vering en het gewicht van de motor wordt aangepakt (196kg droog is standaard). Het blok blijft voorlopig even standaard. Zodra de YZF weer operationeel is gaat hij eerst de testbank op om een uitdraai van het vermogen te hebben. Hierna wordt het e.a. aangepast :+ meten is weten. Denk aan cilinderbussen van een 1000 en R1 zuigers :9