TZR 50 lekt na verzuipen

NielsE

Rookie
23 sep 2016
2
0
Hi Allen,

Ik heb gisteren een Yamaha TZR 50 uit '09 gekocht. (weet dat dit een brommer is, maar is een schakelmodel dus hoopte dat hier misschien iemand meer wist.)

Probleem is: ik ben een kneus en heb de motor van het brommertje laten verzuipen. Als gevolg natuurlijk dat hij niet meer start. Niet een enorm probleem natuurlijk, maar hier komt hij: hij lekt nu benzine. Benzine niet echt te traceren. Komt er op meerdere plekken uit lijkt het. (eerste idee was de luchtfilter.)

Mijn vraag is: kan dit door het verzuipen van de motor komen (dus gewoon een tijdje laten staan en dan zou het weer goed moeten zijn), of is hier toch echt sprake van een defect?

Het probleem is echt begonnen nadat ik de brommer liet verzuipen. Daarvoor stond hij gewoon volledige droog in de garage.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Begin eens met te lokaliseren waar wat lekt.
Anders gaan we niet ver komen :)

Ik weet ook niet wat je precies met 'verzuipen' bedoeld, maar het kan goed zijn dat er een overschot aan benzine onderin het blok is gekomen, in de verbrandingsruimte, uitlaat en in het luchtfilter(huis). Even vooraf nalopen en controleren, voordat je een startpoging doet.
 
Heb hem inmiddels uit elkaar gehaald. Vlotter gecheckt, bougie wat bijgeschaafd en luchtfilter drooggemaakt. Blok zat helemaal vol met benzine. Enige probleem is alleen dat hij nu niet meer start. Elektrische start klinkt prima en de bougie vonkt. Ideëen?
 
Heb hem inmiddels uit elkaar gehaald. Vlotter gecheckt, bougie wat bijgeschaafd en luchtfilter drooggemaakt. Blok zat helemaal vol met benzine. Enige probleem is alleen dat hij nu niet meer start. Elektrische start klinkt prima en de bougie vonkt. Ideëen?
vonk op juiste moment
compressie
mengsel

Kwestie van er achter komen wat niet goed is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan