BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

En die zit er ook al weer op. Uiteraard pasten geen van de voorgeboorde gaatjes. En ik weet niet of het nu alleen aan mij ligt, maar ik krijg die kentekenplaten dus nooit uit die houders zonder dat die houder aan 1 kant breekt. Het zal wel aan mij liggen... Enfin, voor montage:
Splashguard01.jpg


Gaatjes geboord, ding eerst in het midden van de kentekenplaat houder gehouden, toen gemarkeerd en voorgeboord.
Gaatje komen niet mooi symmetrisch in het midden uit..
Splashguard02.jpg


Maar als het ding er dan op zit, lijkt ie weer wel in het midden uit te komen.
Splashguard03.jpg


Roelof (far, niet te verwarren met Roelof werkzaam bij VH, zie ander draadje) zou het bovenste stuk er af hebben geknipt, ik redeneer maar zo: hoe meer anti spat plaat onder de kentekenplaat, hoe minder prut er richting mijn rug kan vliegen...
 
En ik weet niet of het nu alleen aan mij ligt, maar ik krijg die kentekenplaten dus nooit uit die houders zonder dat die houder aan 1 kant breekt. Het zal wel aan mij liggen...

Maar als het ding er dan op zit, lijkt ie weer wel in het midden uit te komen.
[afbeelding]

Roelof (far, niet te verwarren met Roelof werkzaam bij VH, zie ander draadje) zou het bovenste stuk er af hebben geknipt, ik redeneer maar zo: hoe meer anti spat plaat onder de kentekenplaat, hoe minder prut er richting mijn rug kan vliegen...

Jeroen,
Uitbreken zijkant nummerplaat: ja ligt aan jou....ik doe het voorzichtig met een platte schroevendraaier waarmee je puntje voor puntje de nummerplaat los maakt.
Heb overigens onlangs bij Conrad een setje kunststof autointerieur demontagegereedschap gekocht en dat werkt nog beter wegens minder kans op beschadigingen.

Ik heb het plaatje korter gemaakt omdat er nog een reflector zit en anders wordt die afgedekt.
Bij jou zit die er niet meer op.
En inderdaad ik denk ook dat langer beter is; zeker niet slechter.

Roelof (niet van VH te A)
 
Heel mooi exemplaar Thijs. Op grond van recente ervaringen kan ik zeggen dat je op een R100 goed mee kan komen met moderne 'dikke' BMW's en deze heeft dan ook nog 70 ipv 60 pk's. Op grond van oude ervaringen weet ik ook dat remmen en wegligging van deze BMW's wat minder zijn. Hij zal dan ook niet bestemd zijn voor een rijder, maar voor een liefhebber met geld teveel.
Twee kleps boxers zitten in de lift merk ik.
Gisteren weer terug van vier dagen Eifel met een groepje van vijf en het was ook de vuurdoop van de Triumph. Dat ging prima, maar ik heb hem duidelijk niet gebruikt waarvoor hij bedoeld is.....Er zitten standaard verlaagde voetsteunen op en ik heb me dus weer moeten aanleren om de motor enigszins recht te duwen/houden in de bochten. Uiteindelijk weer als vanouds voorop gereden de laatste twee dagen. Na drie van deze tochten in september ben ik weer 'los' en heb enigszins de schade ingehaald denk ik.
 
Te Koop

Navigator 4. Compleet

[afbeelding]
Past zo'n ding ook op een Zümo 660 houder? Die zit namelijk op m'n RS. Ik leen nu telkens de 660 van mijn vader, maar dat zal steeds minder makkelijk gaan. Ik ga binnenkort samenwonen in Arnhem en zal dan niet meer zoveel in Limburg komen. Vanwege werk zal ik echter vaker een navi nodig gaan hebben. Ik weet niet wat een goede/jouw prijs is voor een navigator 4, maar ik vind de 660's op Marktplaats nogal prijzig om er zomaar eentje aan te schaffen. :)

Jeroen

(PB mag ook, natuurlijk)
 
Wellicht zijn anderen ook geïnteresseerd in het antwoord op de vraag van JC600: de Navigator IV is "gewoon" een Zümo 660 met iets andere firmware. De houder van de 660 heeft geen "hardware knoppen", de houder vd Navigator IV heeft dat wel. En alleen daar zit het verschil in, een Zümo 660 in de houder van een Navigator IV zal niet reageren op het bedienen van de hardware knoppen maar wel netjes vast zitten en opgeladen worden als de houder tevens op de electra van de motor is aangesloten. Een Navigator IV kan omgekeerd prima in een houder van een Zümo 660, de firmware heeft er geen hinder van dat de hardware knoppen missen. Ik spreek uit ervaring, we hebben hier een Navigator IV en een Zümo 660. Beide navigatie units hebben elk in "de andere cradle" gezeten. Zo passen dus ook de Zümo 660 en de Navigator IV allebei in de cradle van de Navigator V. De Navigator IV reageert dan (beperkt) op input van "het wonderwiel", de Zümo 660 helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog een navigator IV liggen, inclusief doos, originele cradle (dus met knoppen en bmw stekker) en lifetime maps.

Ligt stof te happen dus bied maar wat (wel een beetje richting waarde) incl 8GB sd kaart.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag, precies een week na de operatie, toch maar eens op de RS gestapt. De knie protesteerde de eerste twintig minuten best pittig, maar daarna ging het eigenlijk zo slecht nog niet!
 
Zo, vandaag, precies een week na de operatie, toch maar eens op de RS gestapt. De knie protesteerde de eerste twintig minuten best pittig, maar daarna ging het eigenlijk zo slecht nog niet!
En met toestemming van 'de directie' ?? (van de dokter vraag ik niet eens!)
 
Sterker nog, na 50 keer onderstreept te hebben dat ze het heel erg onverstandig en onvolwassen van me vond . . . ging ze maar met me mee op haar ST. Kort ritje maar hoor, 35 kilometertjes, was een lekker opwarmertje!
 
...ben bang dat je gelijk hebt Ron...

Maar... lichtpuntje... Altijd nog beter dan gokverslaafde!

Hoewel... een week na zo'n operatie op de motor stappen... is misschien toch ook een vorm van gokken..
 
Echt ongezond wat die man doet in dat glazen kistje doet.. Bij de show van Hans Klok was zo'n juffie die haar hoofd op haar eigen billen kan laten rusten (<-Klik). Kan gewoon niet goed zijn voor zo'n rug.

Voor wat betreft de noodstop: je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maandag moet ik naar zo'n refresher seminar hartje Hoofddorp en kan kiezen uit:

  1. Met openbaar vervoer, maar moet dan eerst zien dat ik in een beschaafder gebied kom waar het OV ook voor 07:00 op gang komt. . . zou een lift van Karin kunnen krijgen naar een bushalte waar die bus al eerder langs komt dan in ons dorp, maar dan moet het arme kind speciaal voor mij 20 minuten eerder van huis . . . Vervolgens wordt het in de spits maar eens zien of het ook in de eerste klasse lukt om te zitten. Voor meer dan een uur treinen. Als toetje nog een stuk lopen van het station naar het gebouw waar de seminar is....
  2. Zoonlief zijn auto her-confisceren, anderhalf uur voor de file reistijd uittrekken en een 20-tal minuten voor het vinden van een parkeerplaats want de Inspectie Leefomgeving en Transport heeft al laten weten geen parkeervoorzieningen te hebben . . . dus ongetwijfeld flink de portemonnee trekken voor de Euro-gulzige parkeer automaat en aansluitend een stuk marcheren (nou ja, Manke Nelissen).
  3. De RS pakken, tussen de file door prutsen en gratis de motor pal voor de deur parkeren op de stoep

Tja . . . wat zal een Jeroen dan doen?
 
Laatst bewerkt:
Soms heb je rare snuiters in het verkeer.

Vanmiddag o.a bij Goedhart geweest. Was daar overigens erg druk en gezellig. Op de N11 ( 2 baans, 100) Auto die 95 reed was ik aan het inhalen met ca 105/110 p/u. In mijn spiegel een Fiesta die probeerde om mij linkser dan links in te halen ( terwijl ik naast de auto op de rechterbaan reed) . Nu kan dat een persoon met veel haast geweest zijn, maar als je daarna ( ik naar rechts) met ca 100 op de linkerbaan bljft rijden ga je toch twijfelen.

Ach.....gewoon blijven lachen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan