Piaggio x10 350\500

thx allemaal nou ben ik al snel blij met welk soort scooter dan ook,maar deze maakt me echt blij wat een wegligging en de remmen zijn ook top ,qwa kracht is het optrekken minder dan de bmw aar heb niet het gevoel dat ik veel mis.
als hij eenmaal op snelheid is dan gaat ie ook lekker.
en het blok maakt op de trilingen na weinig geluid ben met het blok zeer tevreden.1 minpuntje ik denk dat de voorband licht gecupt is bij 120 komt er een kleine trilling of hij moet uitgebalanceerd worden 1 van de twee.
ik vind de band ook vrij hard maar hij plakt wel.
al met al een goeie ruil geweest.
 
Laatst bewerkt:
trilling voorwiel kwam door verkeerde bandenspanning zat 2,4 in de voorband.
nu 2,1 en is weg vind de sava banden nog steeds hard qwa comfort, grip is goed kleeft wel maar hard.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het ook hard aanvoelt door de relatief kleine wielen.
zeker als je het vergelijkt met een motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog nooit een scooter gehad die zo mooi in belance is als deze qwa gewicht hoe log hij oogt zo licht rijd ie.
 
Heeee,
Van harte gefeliciteerd. Prachtig apparaat! De Piaggio groep blijft aan je trekken he :)

@ Heb voor de350 een paar jaar op een 500 gereden. In tegenstelling tot de 350 heeft bij de 500 een snelle variateur veel effect. De 40 km dip haal je er hiermee uit. Maar goed, het gaat je niet om het racen.

Mish
 
Laatst bewerkt:
ach piaggio daar is het allemaal mee begonnen,masterblok is natuurlijk een beproefd blok daar is niks mis mee.
voor de rest ik ben niet echt merk trouw ik kijk wat ik lekker vind rijden dat is dit op het moment.
en ben zeer tevreden en een variateur had ik al aan gedacht hij is wat traag bij het wegrijden.
 
Mteun, wat je als voordelen noemt heb ik met mijn Atlantic 500. Ik wil die niet missen en ga de 100.000 aantikken. Nog een jaar of twee, zit nu na 2 jaar op de 50.000 km. Zuinig rijden, als je wilt kun je 1 op 30 halen, wat ik je aanraad zijn de Heidenau snowtracks. Daar rijd ik het hele jaar door op. Door het zachte compound ga ik in de zomer met zon en regen plat die bocht door. In de winter rijd ik ook door en is die echt prima. Persoonlijk vind ik deze beter dan Sava en Michelin
 
Mijn sava achterband ging 13.000 km mee en was toen op.
de citygrip die ik nu heb gaat denk ik de helft langer mee.
een nieuwe sava was ook iets duurder dan de citygrip.
 
Mteun, wat je als voordelen noemt heb ik met mijn Atlantic 500. Ik wil die niet missen en ga de 100.000 aantikken. Nog een jaar of twee, zit nu na 2 jaar op de 50.000 km. Zuinig rijden, als je wilt kun je 1 op 30 halen, wat ik je aanraad zijn de Heidenau snowtracks. Daar rijd ik het hele jaar door op. Door het zachte compound ga ik in de zomer met zon en regen plat die bocht door. In de winter rijd ik ook door en is die echt prima. Persoonlijk vind ik deze beter dan Sava en Michelin
ik heb de luxe dat ik een downtown met winterbanden heb voor de koude maanden.
dus ik neem geen all wheater banden daarop waarschijnlijk citygrip.
deze gaat bij regen de garage in. :t
 
Mijn sava achterband ging 13.000 km mee en was toen op.
de citygrip die ik nu heb gaat denk ik de helft langer mee.
een nieuwe sava was ook iets duurder dan de citygrip.
ik heb toch een licht gecupte voorband, 3000km in 3 jaar dan heeft hij veel stilgestaan
dat sava profiel op deze all wheater band de sava mc28 nodigt daarvoor uit.
op 1 gedeelte van de voorband over 20cm is ie gecupt bij stapvoets rijden en boven de 120 per uur merk je de trilling.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft, kan ik enkel positief zijn over de Michelin City Grip.
Ik rijd met een Yamaha X-MAX 125 2014. Niet zoveel koppel natuurlijk, maar hij gaat al +17000km mee en ik schat dat ik de 20000 wel moet halen.
'k Doe wel meestal autostrade of gewestwegen (70km/h), dus aan constante snelheid.
'k Rijd het hele jaar rond. Enkel ijzel en sneeuw kunnen me van de baan houden.
In de bochten, droog of nat, heb ik goede grip.
 
De citygrip is meer een zomerband voor in de winter met sneeuw en gladheid lijkt me het beter om voor de heidenau snowtrack te gaan.
ik rij ook in de winter met de citygrip maar alleen als het droog is, dus dan voldoet hij wel.
 
voor een city grip en rijd nu wel geheel trilling vrij en vadaag gelijk vuurdoop 2 uur in een storm gereden de save band achter had een paar kleine uitbreek momenten.
en voor vanaf het eerste moment stabiel. *O*
btw nat tot het bot was ik met regenpak aan -O-
 
Laatst bewerkt:
achter gaat de sava er ok af met de tijd met regen vertrouw ik hem niet vaak glij momenten. achter komt ook city grip.
me volgende update word hoog windscherm en de navihouder gaat erop die zat er ook bij in de kofferbak.inc beenkleed btw.
 
Laatst bewerkt:
twijfel tussen deze ermax 81hoog of de givi 85 hoog orginail is 70 hoog.
full
 
Laatst bewerkt:
na lang zoeken een piaggio x10 500(zwart) met 3000km op de teller gekocht,bmw erop ingeruild voor een hele goede prijs ik mag niet mopperen.ik wou dat ik op al me motoren zo weinig kon afschrijven.ook voor het eerst btw.
nu de x10 eerste indruk,lekker ruim alles zit waar het hoort goede looks.stuurt prima banden slecht 1 of ander huismerk keihard,kracht is natuurlijk minder dan de bmw maar komt prima van zijn plaats en voor het betere gooi en smijtwerk is ie ook geschikt.
vering is ook prima.
begrijp niet dat er zo weinig van rond rijden is een echte maxiscoot waar je alles mee kan.
Heb je hem bij Motoport Rockanje gekocht? Daar stond er zo één met die km stand. Ik heb daar op proef gereden voor ik de mijne bestelde.
Gefeliciteerd ermee in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
@MTeun-03: Ik kocht ooit een Ermax voor m'n Yamaha X-Max 125, maar vond die maar niets! Niet echt beter dan het origineel. Meer luchtdruk/turbulentie ter hoogte van de helm.
Nu heb ik een origineel hoog scherm van Yamaha. Daar zit bovenaan een "bocht" in, waardoor de lucht net boven m'n helm getild wordt.

Belangrijk is wel dat je er nog steeds boven kan kijken. Wanneer het begint te regenen, wordt het scherm namelijk ondoorzichtig t.g.v. de druppels die erop blijven plakken. Zelfs bij 120km/h.

Ik las ooit een artikel (http://livinginthepast-audioweb.co.uk/index.php?p=piaggiox10350) waar iemand een Givi scherm kocht en er een stuk vanaf zaagde.
Givi geeft ook extra bescherming ter hoogte van je handen.

Je kan experimenteren met een stuk karton. Maak het 15cm hoger en kijk eens of je er nog boven kan kijken...

Er is ook nog het Givi scherm met een kantelbaar deel bovenaan... 't Zou 77cm hoog zijn...
 
Laatst bewerkt:
Heb je hem bij Motoport Rockanje gekocht? Daar stond er zo één met die km stand. Ik heb daar op proef gereden voor ik de mijne bestelde.
Gefeliciteerd ermee in ieder geval.
klopt dat is die hij rijd nu veel beter met een andere voorband dat bandje was gecupt,heb jij nieuwe gekocht? en heb jij ervaring met de navihouder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan