Wat is een veilige paddockstand voor de voorkant?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Ik heb nu deze, de bovenste:


bike-lift_front_stand_fs-10_foto2.jpg


Maar ik vertrouw dat ding nooit, is een beetje tricky. Als er 1 van de "puntjes" niet goed in het gat van je voorpoot zit, schiet ie ernaast en breekt OF je spatbord, of je motor flikkert om.

Wat is nou een veiligere, betrouwbare front paddockstand om je motor aan de voorkant op te bokken?
 
Ik heb nu deze, de bovenste:


[afbeelding]

Maar ik vertrouw dat ding nooit, is een beetje tricky. Als er 1 van de "puntjes" niet goed in het gat van je voorpoot zit, schiet ie ernaast en breekt OF je spatbord, of je motor flikkert om.

Wat is nou een veiligere, betrouwbare front paddockstand om je motor aan de voorkant op te bokken?

Een voorbok mag je alleen gebruiken i.c.m. een achterbok,waarbij je de motor eerst achter opbokt en daarna de voorkant.
afbokken in de omgkeerde volgorde :)

Zo kan je motor nooit omvallen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n ding voor onder/in het balhoofd, werkt goed. Enige minpuntjes is voor mij dat wanneer hij opgebokt staat de motor een klein beetje naar voren rolt en er een buis net op mijn spatbord komt, leg daarom meestal een doek op het spatbord voor de zekerheid. Als ik zorg dat m'n achterbok niet naar voren schuift is het een prima ding.
Deze heb ik trouwens
 
Dat weet ik, en ja, hij kan nog steeds omflikkeren als 'ie van het rubberen blok v.d. rear paddockstand afschiet omdat ie er voor naast schiet :+

Dat kan altijd gebeuren :') ,da's nou eenmaal een ruk systeem.
Mijn fietsen werken met bobbins en dus vorken,veilig en goed.
Maar als je fiets geen montage mogelijkheden voor bobbins heeft zit je idd aan de rubbers vast.

Verder heb ik ook zo'n "balhoofd ding",het nadeel daarvan is dat deze makkelijk tegen de bovenkant van je spatbord aantikt,met beschadigingen als gevolg.(nu boeit me dat niet zo,bij mijn circuitfiets)
 
Ik heb bobbins op m'n SX, maar met die haakjes die daar omheen vallen is de kans op krassen op je achterbrug weer groter. Plus in je eentje die haken erom proberen te slingeren vind ik wat klote..

Denk dat ik maar zo'n balhoofd bok bestel, thanks!
 
Ik heb nu deze, de bovenste:


[afbeelding]

Maar ik vertrouw dat ding nooit, is een beetje tricky. Als er 1 van de "puntjes" niet goed in het gat van je voorpoot zit, schiet ie ernaast en breekt OF je spatbord, of je motor flikkert om.

Wat is nou een veiligere, betrouwbare front paddockstand om je motor aan de voorkant op te bokken?

Dit snap ik niet helemaal, zolang je niet met je ogen dicht je motor opbokt, kun je toch voor je hem optilt even kijken of die puntjes in de gaten zitten? :?
Zo doe ik het tenminste. Had achteraf ook liever zo'n balhoofdbok gekocht, maar dat is vooral omdat ik dan de vorkpoten er ook uit zou kunnen halen.
 
Heb ook eentje voor onder het balhoofd idd, wel een andere adapter moeten draaien omdat de bijgeleverde te hoog en niet breed genoeg was (of te breed, weet t niet meer, is al een tijd geleden).
 
Heb ervaring met alle varianten.

De pennen (foto 1) staan stabiel als ze er eenmaal onder zitten. Je kan zo helaas niet de voorvork demonteren.

De adapter van foto 2 heb ik zelf en werkt goed. Kun je inderdaad ook niet de voorvork mee demonteren en werkt volgens mij alleen goed met radiale remklauwen.

De balhoofdadapter heb ik ook, werkt goed alleen je moet inderdaad uitkijken voor krassen op het spatbord. Daarnaast moet je zorgen voor bussen die in het gast van het balhoofd passen. Ook zijn er fietsen die geen gat in het balhoofd hebben of waar deze stand gewoon niet op past. Meeste naked bikes moet geen probleem zijn. Je kunt hier de voorvork mee demonteren.

Cliffs; alle drie de adapters werken
 
Dat weet ik, en ja, hij kan nog steeds omflikkeren als 'ie van het rubberen blok v.d. rear paddockstand afschiet omdat ie er voor naast schiet :+

Die rubberblokken moet je vervangen voor het type met haken.

Ik gebruik voor de achter de haken, en voor de voorkant op het circuit de bok met puntjes voor in de veerpoot. hiermee kan ik ook snel het voor wiel vervangen (waarbij de remklauwen vast blijven doordat je de poot kan draaien). En voor grote klussen in de garage de balhoofd versie.

De bok met puntjes staat bij mij heel stabiel. kan gewoon tegen de bok aan schoppen om bijvoorbeeld het stuur wat te draaien of de gehele bike 10cm op te schuiven. is nog nooit een poot van de bok geschoten!.
 
HBM Mini Motorlift

Ik gebruik deze in combinatie met de motor-brug ( onder de uitlaat bochten of carter bescherm-plaat )
- afhankelijk van welke motor -

( ook prima te misbruiken om byv een versnellingsbak van een koekblik te ondersteunen en
dat soort geintjes )


Uiteraard wel zekeren met een spanband of iets dergelijks, omvallende motor is niet grappig.
( en verdomde zwaar om tegen te houden :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan