DB Killer (Yamaha Virago 535)

spides1989

MF'er
30 mrt 2016
65
2
Hallo,

Ik heb sindskort een open uitlaat op mijn virago. Namelijk de Highway Hawk Dragon Pipes. Nu zit daar standaard al een "ring" in gelast. Dit zou volgens hun een db killer wezen. Nouja je raad het al dat geluid is veuls te hard.

Nu heb ik even zitten meten en de doorlaat is slechts 18/19 mm. Daar heb ik nu een buisje van 25 cm ingedrukt met een bus der op. Daardoor werd het geluid eigenlijk direct veel zachter. Wat mij betreft mag het wel weer ietsje harder maar storend is het niet. Wat mij wel stoort is dat het uiteraard enorm veel vermogen kost. Deze motor is van zich zelf al geen snelheid monster maar het lijkt echt alsof ik zeker de helft aan pk's kwijt ben.

Nu heb ik inmiddels 2 cm van de killers afgezaagd en merk ik eigenlijk geen verschil. Dus ik wilde eigenlijk stukje bij beetje er afhalen om te kijken wat het resultaat zou wezen.

Maar het leek mij verstandiger om hier eens advies te vragen hoe ik dus het beste te werk kan gaan. In het buisje zitten verder geen gaten om het moment.
 
Een uitlaat van van HighWay Hawk ?
Dat zijn eigenlijk 2 verchroomde gasbuizen waar niets in zit, geen demping weerstand niets.
Plaats eens een foto van de uitlaat en db killer.
 
De uitlaat is idd precies hetzelfde als op de foto van Broos.

Ik wil wel een foto maken van de killer maar dan moet ik even een momentje vinden om er 1 uit te draaien... Maar ik kan dus waarschijnlijk er nog een heel stuk afhalen. (merkte al geen verschil toen ik er 2 cm afhaalde.

De uitlaat verkleurd idd bij de bocht wel iets. Maar ik behandel hem flink met Belgom. Veeg het er ook grotendeels zo weer af.
 
Nu ben ik beslist niet blond, maar waarom heb je de originele uitlaat er niet oplaten zitten?

Had je meer behoefte aan meer geluid aan de achterkant?
Loud pipes saves lives? Opletten en kunnen remmen is handiger.

Hm... als je eea volgt in de media, is men druk bezig de geluidsoverlast aan te pakken.
Ga bijv. een rondje Rotterdam doen, dan krijg je daar direct een presentje van € 300,00 plus.

Maar goed het is vrijdag, dus mag men wat zeuren.

Het belangrijkste is dat jij je op je bike happy voelt.
 
Hallo,

Ik heb sindskort een open uitlaat op mijn virago. Namelijk de Highway Hawk Dragon Pipes. Nu zit daar standaard al een "ring" in gelast. Dit zou volgens hun een db killer wezen. Nouja je raad het al dat geluid is veuls te hard.

Nu heb ik even zitten meten en de doorlaat is slechts 18/19 mm. Daar heb ik nu een buisje van 25 cm ingedrukt met een bus der op. Daardoor werd het geluid eigenlijk direct veel zachter. Wat mij betreft mag het wel weer ietsje harder maar storend is het niet. Wat mij wel stoort is dat het uiteraard enorm veel vermogen kost. Deze motor is van zich zelf al geen snelheid monster maar het lijkt echt alsof ik zeker de helft aan pk's kwijt ben.

Nu heb ik inmiddels 2 cm van de killers afgezaagd en merk ik eigenlijk geen verschil. Dus ik wilde eigenlijk stukje bij beetje er afhalen om te kijken wat het resultaat zou wezen.

Maar het leek mij verstandiger om hier eens advies te vragen hoe ik dus het beste te werk kan gaan. In het buisje zitten verder geen gaten om het moment.
Ging het zonder je home made dB killer wel goed, qua 'vermogen'?
 
@vulcanrider

Ik had geen originele uitlaat. Er zat een aftermarket uitlaat onder die vrij lelijk was. Verder zat er ook nog een tussen demper op. Kortom de motor was fluisterstil. Als ik dan door dorpjes heen reed moest ik enorm oppassen voor fietsers die plotseling overstaken. Gewoon gevaarlijk dus.

Nu met de killer maakt hij geen hels kabaal. Gewoon leuk geluidje. Ik weet zeker dat ik niet boven de db grens kom.

@ Martell

Ja wanneer de killers eruit haal is de motor idd flink sneller. Vooral het koppel verschil is enorm.
 
@vulcanrider

Ik had geen originele uitlaat. Er zat een aftermarket uitlaat onder die vrij lelijk was. Verder zat er ook nog een tussen demper op. Kortom de motor was fluisterstil. Als ik dan door dorpjes heen reed moest ik enorm oppassen voor fietsers die plotseling overstaken. Gewoon gevaarlijk dus.

Nu met de killer maakt hij geen hels kabaal. Gewoon leuk geluidje. Ik weet zeker dat ik niet boven de db grens kom.

@ Martell

Ja wanneer de killers eruit haal is de motor idd flink sneller. Vooral het koppel verschil is enorm.
Misschien kun je bij een expert een dB killer laten maken. Pajic bijvoorbeeld.
 
Fietsers die plots overstaken ?
Daar helpen die uitlaten echt niet tegen.
Opa steekt over en oma gaat er nog gauw achteraan, terwijl het allang niet meer kan.
En ze zijn ook nog eens doof.

Die tussendemper zal de balanspot zijn, die zit er origineel op.
Balanspijp - Wikipedia

Zit er een (balans) pijpje tussen de 2 uitlaten die er nu op zitten ?
 
@Broos

Ja dat zal wel. Maar dan weet oma wel dat ik er aan kom. Plus dat ik dan Opa al over heb zien steken dus dat is een andere situatie. Hier was echt sprake van mensen die mij echt niet aan hoorde komen.

Ik merk ook wanneer ik nu fietsers nader, zie ik ze reageren. Dan weet ik iig zeker dat ze mij gehoord hebben.

Het was echt een bak/pot van 20 a 25 cm breed en 8 a 9 cm hoog. Vanaf daar liep het weer naar de dempers.

Nee nu zijn het gewoon 2 losse open uitlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan