Kofferslot verwisselen

16 aug 2012
2
0
Dag techneuten, misschien kunnen jullie mij helpen,

Mijn man heeft een nieuwe Triumph Tiger 1050 (vorige heeft een botsing gehad) en heeft de kofferset van de oude motor op zijn nieuwe motor gezet. Maar...hij wil maar 1 sleutel (kontakt en koffers hetzelfde) gebruiken dus moeten de sloten van de koffers verandert worden.
De zij-koffers waren geen probleem, sloten zijn verwisseld. :)
De topkoffer levert wel problemen op. Wij krijgen het slot er niet uit. :X
WIE WEET HIER EEN OPLOSSING VOOR.
Het gaat om originele Triumph Tiger koffers. Handleidingen zijn er niet over te vinden.

Dus HELP!!!!
groet Ans *O*
 
ik weet dat Triumph geen BMW is, maar kijk eens hier ebbo.org
Ik vermoed namelijk dat het systeem erg veel op mekaar lijkt, nadat ik de montage handleiding van de topcase vond http://www.triumphinstructions.com/ProdDocs/A9508148-EN.pdf

de site over de bmw koffers geeft erg veel info hoe zulke sloten werken, gemonteerd worden en hoe gedemonteerd moeten worden

ik twijfel er niet aan dat het mogelijk moet zijn zonder de case te slopen

zoek naar een klein gaatje of dekseltje

in ieder geval veel succes
 
:+


9706160.jpg
 
je hebt een nieuwe motor begrijp ik

kan je dealer dan als wijze van service het slot van je topcase niet aanpassen?


dat de cilinder van het slot er niet uit kan zoals je op vele fora leest geloof ik pertinent niet
 
Dank voor de reakties, wij pielen nog even door en het zal ons lukken.
Totalchaos, de dealer heeft het al geprobeerd maar heeft hier ook geen ervaring mee. Ga nu even kijken op triumphriders.nl site wat "dencoupe" hieronder schrijft.
Misschien kan ik het berichtje daarover ontdekken.

ALLE HULP BLIJFT WELKOM

ik hou jullie op de hoogte, Fijne dag allemaal
Ans
 
je hebt een nieuwe motor begrijp ik

kan je dealer dan als wijze van service het slot van je topcase niet aanpassen?


dat de cilinder van het slot er niet uit kan zoals je op vele fora leest geloof ik pertinent niet


Dat zou best kunnen hoor.
Mijn ervaring is dan wel met auto's maar veel verschil zal er niet inzitten.
Over het algemeen zit er een borgveertje die in een inkeping valt.
Bij sommige sloten is het niet mogelijk om bij het borgveertje te komen om deze los te halen.
Bij tankdoppen bijvoorbeeld, breken we de hele tankdop in stukken om het cilinderslot over te kunnen zetten in de nieuwe. (is een stuk goedkoper)
 
Terug
Bovenaan Onderaan