Maximale speling ketting (Kawa zzr 600)

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de maximale kettingspeling mag zijn van een Kawasaki zzr 600 uit 1995 (E type)?? Het gaat dus om je ketting tussen versnellingsbak en achterwiel ;)

Als iemand toevallig een link of pdf heeft naar het werkplaatshandboek van deze motor zou dat top zijn!

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met maximale speling?

Spanning van de ketting stel je af conform werkplaatshandboek.
Op een kettingset versleten is, daar zijn manier voor om dat na te gaan. Een monteur van een motorzaak zou dat redelijk snel moeten kunnen vertellen.
 
Een ketting heeft toch een maximale speling die hij mag hebben? Als ie die overschrijdt, dan moet ie bijgesteld of vervangen worden. In het midden van de ketting mag ie bijvoorbeeld maximaal iets van 2,5cm omhoog of omlaag bewegen (of in totaal) t.o.v. zijn neutrale positie.

WPHB heb ik dus niet, dus kan hem niet afstellen conform handboek. Als ik de maximale speling weet, weet ik wss al voldoende.
 
Een ketting heeft toch een maximale speling die hij mag hebben? Als ie die overschrijdt, dan moet ie bijgesteld of vervangen worden. In het midden van de ketting mag ie bijvoorbeeld maximaal iets van 2,5cm omhoog of omlaag bewegen (of in totaal) t.o.v. zijn neutrale positie.

WPHB heb ik dus niet, dus kan hem niet afstellen conform handboek. Als ik de maximale speling weet, weet ik wss al voldoende.
Richten.
Strakste punt zoeken.
Die in het midden zetten, waar je gaat meten.
Er op gaan zitten, gewicht op motor.
Dan ong 2 cm op en neer in totaal.
Makkelijker ong diameter 1 of 2 eurostuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Dropbox - Kawasaki ZX6 ZZR600 90-97.pdf
 
Voor de duidelijkheid: een ketting heeft toch ook een maximale speling? Als je teveel speling krijgt, kan die ketting er toch afvliegen of slijt de boel sneller dan noodzakelijk..?

@gassen
Tx voor je info. Tussen de 35 en 40/45 mm dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan