BMW Scarver : zelf riem en tandwiel vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat een filmpje op youtube van iemand die de belt in een kwartiertje ofzo wisselt, dacht van een f800. Moet het tandwiel ook vervangen worden? Lijkt me dat deze amper slijt door de riem itt kettingwielen door een ketting.
 
Staat een filmpje op youtube van iemand die de belt in een kwartiertje ofzo wisselt, dacht van een f800. Moet het tandwiel ook vervangen worden? Lijkt me dat deze amper slijt door de riem itt kettingwielen door een ketting.

Slijt een stuk minder ja, maar in de ogen van de klant betekent dat dat ie levenslang meegaat.

In ieder geval, bij de 2e of 3e riem mag er vaak ook wel een setje poelies bij ja. Waarom TS het alleen over de achterste heeft is me niet helemaal duidelijk.
 
volgens de garagist dient het achterste tandwiel ook vervangen te worden. Is van mijn zoon. Moet het zelf nog bezien. Maar omwille van de kostprijs gaan we het zelf doen ( "halflive" haalde me over de schreef ). Wat is een TS? Iemand die dag en nacht online is?
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraag, heb geen zin om een nieuw onderwerp te openen.
Kreeg een tip om de riem (F800ST) af en toe in te spuiten met siliconen spray? Maar ik kan kan daar niets over vinden.
 
Vorig jaar brak mijn riem , de BMW dealer heeft toen alleen de riem gemonteerd, 60k km stond op de teller. Ze hebben niet geadviseerd ook pulleys te vervangen dus zal niet echt nodig zijn.
 
Hoe vervang je een thermostaat van een bmwf650cscarver 2002
Ik zou t hier even vragen ipv een oud topic omhoog te schoppen;

 
Ik zou t hier even vragen ipv een oud topic omhoog te schoppen;

Inmiddels een eigen topic

deze op slot :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan