150cc orion Pitbike start niet meer

Turbo-Dreams

Rookie
11 sep 2016
12
0
Limburg Belgie
Hey,

Dit is mijn 2e topic, eerste betrof een pitbike die ik voor iemand moest opknappen,
Dit draadje betreft mijn eigen pitbike, vandaag 2ehands gekocht.

Bij de koper starte de motor met de 2e trap,
Motor gekocht, en in de auto geladen, waardoor het stuur er afmoest om het passend te krijgen.

Thuis aangekomen stuur erop gezet, benzine erin, en kikken maar.
Uiteindelijk bougie uitgedraaid, en tegen het blok gehouden, maar geen vonk, andere bougie ook geen succes.
Omdat het stuur los is geweest, dacht ik aan de dodemansknop, deze open gepeutert, helaas knopje erbij overleden. MAar of ik de draden nu vast of los heb, geen vonk.

Enige wat ik kan vinden, is 1 los stekkerblokje, vanuit het kapje bij het vliegwiel.
Maar vindt niets om het in te prikken. Zie foto



Hebben jullie advies, of eventueel tips waar ik het nog in kan zoeken ?
full
 
Ok, Start probleem opgelost, was een defecte killswitch.

Maar nu ik er mee heb kunnen rijden constateer ik hetvolgende,
Motor bokt erg bij lagere toeren/snelheid constant rijden, volgas geen probleem.
Als ik het gas dan dicht doe, ploft de uitlaat best wel wat?

Ook schiet de motor uit de versnelling, of pakt 'm gewoon niet.

Tips ?

Mvg,
Turbo
 
Verkoper had zelf een stukje gereden, dus zelf niet kunnen opmerken helaas.

Vandaag eindelijk eens tijd om een goed stuk te rijden,
Motor lijkt echt om zeep te zijn, schakelt voor geen meter, en zeer aanwezig geluid van rotte lagers of iets dergelijks..

Maar vandaag zeker de smaak te pakken gekregen! Wil hier zeker mee verder.
Dus wat is slim, 2dehands motor, of hieraan sleutelen ?

Gr
 
Verkoper had zelf een stukje gereden, dus zelf niet kunnen opmerken helaas.

Vandaag eindelijk eens tijd om een goed stuk te rijden,
Motor lijkt echt om zeep te zijn, schakelt voor geen meter, en zeer aanwezig geluid van rotte lagers of iets dergelijks..

Maar vandaag zeker de smaak te pakken gekregen! Wil hier zeker mee verder.
Dus wat is slim, 2dehands motor, of hieraan sleutelen ?

Gr
Dat verklaart al genoeg.
Snap zoiezo niet dat je aan die rotzooi begonnen bent
 
Een compleet nieuw motorblokje is meestal goedkoper dan een reparatie aan een gaar blokje. na aanschaf direct kleppen stellen en direct fatsoenlijke olie er in. Dan een beetje inrijden, weer kleppen stellen en nieuwe olie er in en dan aftrappen tot er iets aan gort draait. Nieuw motorblokje kopen, herhalen.

Als je net wat beters wil kan je diep in de buidel tasten en een OO racing blokje kopen, die zijn ook Chinees maar dan gebouwd naar een hogere standaard met A-merk lagers, betere klepveren en zittingen, etc.

Niet alle Chinese blokjes zijn het zelfde (al roept iedereen dat wel). Een goede serie Lifan of YX is goed, maar er zijn ook blokjes die zelfs voor Chinese begrippen 'B kwaliteit' zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan