Vietnam Deel 2

Is dat een 'echte' honda of een lokaal gemaakte Honda-licentie-kloon zoals ze ook in India maken?
 
Laatst bewerkt:
Thank you readers, contributors and friends!

Nee, nee, niet schrikken. Dat heb ik zelf al gedaan. Het gaat niet om dit topic.

Ik post zo af en toe Engelse stukjes of ik verwijs naar websites waar anderen iets over Vietnam vertellen. Ik ben daar wel selectief in: het moet iets toevoegen. Dat betekent dat ik veel meer sites heb gezien en gelezen maar ook veel heb afgekeurd omdat het m.i. niet echt belangrijk is.

Helaas is de Engelstalige site, waar ik regelmatig interessante of aardige artikelen vandaan haalde als de inspiratie weer eens te wensen over liet, er mee gestopt.

“In 2004 we launched thanhniennews.com to bring all the latest information about Vietnam to English-speaking readers in the country and abroad.

Twelve years later, today, with a heavy heart, we announce the closure of the website owing to our company's major reorganization plans. From September 15, 2016, the website will no longer be updated. All the articles we have published can still be found in the Archive.

Thanks to you, dear reader, Thanh Nien News was among the most popular English-language news websites in Vietnam.

We thank you from the bottom of our hearts for all your time and attention over the past 12 years, which contributed to the website’s great success.

Goodbye.

The Thanh Nien News team”



Ik zal dus weer mijn eigen duimen moeten gaan gebruiken.

Mede daarom een verzoek. Als iemand iets interessants tegenkomt, graag de link of het artikel plaatsen.
 
Prachtig dat Bagagerek! *D

Over de
Ask Me Anything
groep:

Dat effekt hadden wij in heel Z.O. Azie, zogauw de toeristen niet in grote groepen optreden proberen de jongelingen hun Engelskunsten.
De meeste komen niet verder dan Hello - Goodbye en SameSame, wat de mogenlijkheden dan toch beperkt :9
 
Bagagerek. Ik had door een bevriende lasser iets vergelijkbaars laten maken. Daar paste Curver wasboxen in. Heeft een aantal vakanties uitstekend gewerkt. Twee wasboxen, een tanktas en een klein rolletje achterop (ik gok o.a. de tent) was voldoende voor 2 personen.

full
 
Wat leuk,had je een T500? Dat was mijn eerste motor..zat er op de jouwe een andere (grotere) tank? Hierbij een foto van de mijne...net zo oude doos foto als die van jou, :)
full

:t
 
Mijn eerste motor was een Ducati 200 cc. Supersport. En jawel, stukgingdie.
Daarna kwam de T500. Ik heb er al heel snel een grotere tank op gezet, Koni's achter en een wat kleiner stuur.
Aantal jaren met veel plezier op gereden. Met de getoonde uitrusting + mijn vrouw achterop werd het geheel wat instabiel boven de pakweg 140 km./uur. Kortom, dat was de kruissnelheid op vakantie.
Ik denk dat de foto rond '75 gemaakt is.
 
En kun je ons wat vertellen over de kwaliteit van die klonen?

Er wordt van alle kanten aangeraden om iedere 500km olie te verwisselen. Aangezien dit voor olie en arbeid ongeveer 4 euro kost, liet ik dit ook gewoon geregeld doen.
We hebben buiten een lekke band en een geknapte gaskabel geen problemen gehad.
Terwijl we wel een aantal duizend km hebben gereden.

Voordat ik deze vond, hebben we er wel 3 laten staan.
Ik zal binne kort nog wel wat foto's posten, als TS dat geen probleem vind ;)
 
Er wordt van alle kanten aangeraden om iedere 500km olie te verwisselen. Aangezien dit voor olie en arbeid ongeveer 4 euro kost, liet ik dit ook gewoon geregeld doen.
We hebben buiten een lekke band en een geknapte gaskabel geen problemen gehad.
Terwijl we wel een aantal duizend km hebben gereden.

Voordat ik deze vond, hebben we er wel 3 laten staan.
Ik zal binne kort nog wel wat foto's posten, als TS dat geen probleem vind ;)

Interessant, kun je ook wat vertellen over aanschaf, registratie en verzekering?
 
Vietnam celebrities criticised for Ao Dai changes

En weer een poging tot een “luchtig” artikel op zondag. In traditionele Vietnamese kringen wordt de beschreven luchtigheid toch wat minder op prijs gesteld. Oordeel zelf.


Several Vietnam celebrities have been criticised for wearing modifications of the country's traditional long dress, the Ao Dai.

Miss Vietnam 2008 Thuy Dung was the target of public outcry after wearing a brocade formal long dress at the recent Spring-Summer Fashion Show in Rome. The costume was created by Thuy Nguyen. It had dragon designs and sharp lines, off the shoulder and paired with half trousers. Dung also wore a conical Vietnamese hat. Critics said the design was a “desecration" of the traditional Ao Dai long dress and was too Chinese in style.

Designer Viet Hung told DTiNews, “We should minimise foreign motifs. Inappropriate changes may fail to convey the beauty of Vietnamese traditional costumes.”

Costume researcher Tran Quang Duc, author of “Ngan nam ao mu” (A Thousand Years of Costume), said Dung’s dress resembled Van Cam brocade, of Suzhou, China.

Miss Vietnam 2006 Mai Phuong Thuy had also caused public controversy for wearing a too thin long dress in fashion photo shoots. The photos captured Thuy donning a sleek and transparent white Ao Dai in different provocative poses. They were criticised as inappropriate to feminine beauty. She almost lost her title as a result.

Several other Miss Vietnams have been criticised for wearing transparent and too revealing long dresses, including Miss Sports 2007 Tran Thi Quynh, second runner-up in Miss Vietnam World 2010 Thuy Vy and first runner up in Miss Vietnam World 2010 Hoang My.

Several famous artists were also involved in long dress scandals - Diva Hong Nhung, singer Doan Trang, singer Mai Khoi, and model Ngoc Quyen.


full

Miss Vietnam 2008 Thuy Dung in a formalised long dress.


full

Miss Vietnam 2006 Mai Phuong Thuy faced loss of her Miss Vietnam title for provocative Ao Dai.


full

The first runner-up of Miss Vietnam 2010 pageant Hoang My criticised for too revealing Ao Dai.


full

Singer Mai Khoi’s long dress.



Bron: http://english.vietnamnet.vn/fms/ar...elebrities-criticised-for-ao-dai-changes.html


Ook dit artikel kwam ik tegen op mijn zoektocht naar inspiratie voor een fotoshoot in het oude resort. Een paar ideeen heeft het wel opgeleverd. O-)

Hmmm, als he het mij vraagt begrijpen die traditionele Vietnamese kringen er niet zo veel van.... O-) :+
 
Volgens mij ook niet,vind zelf de foto's erg mooi,en niet vulgair of zo. :Y Misschien zijn de traditionele vietnamese kringen wel wat te puriteins... -O-
 
Vietnamese architect Vo Trong Nghia to accept Prince Claus Award

Vietnam’s renowned architect Vo Trong Nghia has won the prestigious 2016 Prince Claus Award, which honors visionary artists and organizations worldwide.

Nghia and five others will be presented with the awards at the Royal Palace Amsterdam by Prince Constantijn of the Netherlands on December 15, the Prince Claus Fund said Tuesday.
According to the Prince Claus Fund, Nghia, 40, is an architect who is putting sustainable architecture on the map by combining local materials and traditional skills with 21st century design.

“With a focus on green spaces, his designs range from major urban structures to durable but inexpensive housing for remote communities. His approach to urban design is shaping the future of architecture and transforming Vietnam’s urban landscape.”

“However, at the core of his practice, he uses the physical environment to reconnect humans back to Mother Nature,” it said in a statement.

Thai filmmaker and artist Apichatpong Weerasethakul has won the Principal Prince Claus Award.

Four other Prince Claus Awards will be presented to chef and food activist Kamal Mouzawak of Lebanon; interdisciplinary cultural center PeaceNiche in Pakistan; graphic designer, artist, educator and historian Bahia Shehab of Egypt/Lebanon; and the digital portal La Silla Vacía in Colombia.

For the past 20 years, the Prince Claus Fund has honored visionary artists and organizations for their excellent, pioneering work in culture and development.


full

Vietnamese architect Vo Trong Nghia. Photo: Thanh Nien



Bron: Vietnamese architect Vo Trong Nghia to accept Prince Claus Award


Jammer dat er geen voorbeelden van zijn ontwerpen bij staan. Dus heb ik maar even zijn website opgezocht: VTN | Vo Trong Nghia Architects - HOME

Apart. :t
 
Passenger bus weaves through lanes in central Vietnam (video)


full


A viral video capturing a passenger bus zigzagging through the south-central Vietnamese province of Binh Dinh and preventing other motorists from passing has sparked public concern.

Footage depicting a coach operated by the Du Oanh Passenger Bus Line swinging between lanes and stopping abruptly to obstruct a vehicle owned by the Loan Tra Bus Line was uploaded to social media on Thursday.

The three-minute long video was filmed by a passenger aboard the Loan Tra coach. In the video, angry passengers aboard the Loan Tra bus can be heard voicing concern for their safety and cursing the bus in the front of them. After several failed attempts to pass the Du Oanh bus, the driver of the Loan Tra coach followed the suggestion of his passengers and called the police.

Colonel Le Thanh Ha, chief of the police department in Phu My District, Binh Dinh, confirmed that the incident happened on National Highway 1 on Monday evening. Prior to the incident, drivers of the two buses were caught in a fierce argument resulting from competition during their passenger pick-up, Col. Ha explained.

According to Lieutenant Colonel Ngo Duc Hoai, deputy chief of the provincial traffic police unit, both vehicles were confiscated for inspection for lacking certain paperwork. He added that the actions of the Du Oanh bus operator were a serious violation of traffic regulations. “We will work with relevant agencies to impose a stern punishment upon the offender. The liability of the Du Oanh Passenger Bus Line will also be taken into consideration,” Lt. Col. Hoai added.



Bron: TEMPLATE | HOME


De video is te zien op

Probleem wat ik met deze video heb is, dat het wordt gebracht als een incident, iets wat toevallig een keer is voorgekomen. Toegegeven, in deze vorm ben ik het nog niet vaak tegengekomen, maar vergelijkbare acties zijn hier aan de orde van de dag. En dan bijna altijd in een veel gevaarlijker vorm dan dit pesterijtje.
 
Interessant, kun je ook wat vertellen over aanschaf, registratie en verzekering?


Uuhm ja, aanschaf ging om 300 Dollar uit mijn hoofd.
Aan lokalen gevraagd of ze ergens een Honda Win o.i.d. te koop hadden, uiteindelijk dus, na een hoop misbaksels deze gevonden.
Prijzen variëren van 100 tot 500 dollar 2e hands.

Registratie was niet echt sprake van. Er is wel een (kenteken) kaartje bij, maar deze hebben wij nooit overgeschreven ofzo. Wel hebben we een handgeschreven blaadje met handtekeningen eronder, als bewijs van overname.

Verzekering ook niet. Wel hebben wij natuurlijk onze uitgebreide reisverzekering en aansprakelijkheid, maar geen voertuig verzekering zoals we deze hier kennen.
Het is dan ook een risico natuurlijk om te rijden.

Maar zoals ik overal weer zag, een scooter/motor huren die niet van jou is is vele malen risico voller (als we puur naar het financiële kijken)

Wanneer je valt met een relatief nieuwe scooter, zijn de bedragen die verhuurders vragen verzonnen en torenhoog.

full
 
En de verkoop advertentie ;)
Opgehangen in de buurt en overal waar veel backpackers komen.
Uiteindelijk via de hotel eigenaar verkocht aan vrienden van hem (voor 200$ als ik me niet vergis)
full
 
Hahaha die advertentie! Het kost dus 3x niks als je hem weer verkoopt aan het eind van je trip. :) Ziet er echt leuk uit!

Sinds ik de top gear special over Vietnam heb gezien ben ik dit topic regelmatig gaan lezen en wil ook een keer door Vietnam reizen maar bij voorkeur op de motor..


@ FredVN:

Zijn registratie en verzekering niet verplicht of mogelijk voor buitenlanders?
Ik zou hem toch wel graag verzekeren, bij een ongeluk is de buitenlander natuurlijk snel schuldig / cash-cow. Heb weinig zin om daar duizenden euro's achter te laten of erger nog in een of andere shithole gevangenis terecht te komen.
 
Cool, cool water....???

In FredVN in "Vietnam Deel 2" stond het juichende nieuws, dat we hier na 4 jaar eindelijk water zouden krijgen. Er waren wel meteen wat vraagpuntjes:
Het hoe en wat is nog onduidelijk:
• Wanneer we daadwerkelijk een aansluiting gaan krijgen
• Waar die komt (ik denk bij het hek, mag je zelf de rest aanleggen)
• Wat het gaat kosten (gezien de “welstand” hier in de omgeving denkelijk weinig)
• De waterkwaliteit.


Omdat alle gegraven sleuven in de omgeving weer dicht zijn gegooid – hopelijk overal met een leiding erin- heeft Minh geïnformeerd bij een paar moeders van haar leerlingen, die bij de People Committee werken. En daar wordt je absoluut vrolijk van. :N dus.

Lees en huiver.

De People Committee van ons dorp heeft geen enkele bemoeienis met dit project. Het wordt uitgevoerd door het dichtstbijzijnde stadje op 8 km.

Blijkbaar wordt er ook helemaal niets teruggekoppeld: men heeft geen flauw idee van planningen etc. De dames hopen dat het misschien eind van dit jaar mogelijk voor een deel afgerond zou kunnen zijn. Maar ze geven geen dong garantie.

Verdere twijfels zijn er over de hoeveelheid water en de waterdruk. Ze vinden de leidingen wel erg dun. Daar kan ik me wel in vinden: wat ik zag was, dat er een soort rubber leidingen werden gelegd met zo fietsend geschat een doorsnede van < 10 cm. En dat is dan de hoofdleiding.

Of ieder huis een aansluiting krijgt? De leiding loopt nog niet door tot ons huis. Het verlengde van ons pad aan de andere kant van de weg (die met de “hoofdleiding”) heeft helemaal nog geen leiding.

De waterkwaliteit, tja. Er gaan geruchten dat er een (nieuwe?) filterinstallatie gaat komen. O-)

Over details, zoals bv. waar en hoe het water bij ons wordt afgeleverd –als dat überhaupt al gaat gebeuren- zullen we het voorlopig maar helemaal niet hebben.

Kortom, wederom een neerslachtig verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan