25-sep-2016 Distinguished Gentleman’s Ride (DGR)

Rotterdam was zeker weer leuk...maar wel erg massaal..en misschien ook wel teveel door centrum...
Ik reed vooral helemaal achteraan en soms als laatste, heb die promo auto's niet gezien was dus wel vooraan..
Op internet staan er weer veel plaatjes en filmpjes..zelf kom ik ook op het filmpje van AD voor, er reed een verslaggeefster mee bij iemand achterop :]
 
Hoe lang zijn die routes dan in Nijmegen en R'dam?
Wageningen was 70 km en meteen de stad uit. 2 stoplichten.
 
In Amsterdam ging de route bewust door het centrum, om aandacht te genereren voor het goede doel. Ik twijfel of het werkt, want hoe weet een voorbijganger nou waarom die motoren daar rijden. Sowieso rijdt meer dan helft mee zonder 1 euro bij te dragen (via sponsoring).
 
Hoe lang zijn die routes dan in Nijmegen en R'dam?
Wageningen was 70 km en meteen de stad uit. 2 stoplichten.
Route in Nijmegen was volgens mij ook veelal in en om het centrum.
Niet echt wat ik versta onder een "ride" O-)
Moet zeggen dat in Nijmegen wel bijna iedereen een oude motor reed en in pak was.
Ik vind dat pak vooral er toch wel bij horen.

Het hoe meer zielen hoe meer vreugd gebeuren in Rotterdam vind ik afbreuk doen aan het event.
Je gaat tenslotte ook niet met een Toyota Prius tussen een classic Porsche boxer event rijden lijkt mij, om maar iets te noemen.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar organiseer dan zelf een "hoe meer zielen hoe meer vreugd ride" o.i.d.
 
Het gaat natuurlijk ook om geld ophalen, er is in Rotterdam zo'n 15000 euro opgehaald dus niet verkeerd.
Verder is er in Rotterdam ook de Rotterdamse Roll Out...einde van elke maand gaan een groepje van circa 30 man/vrouw een uurtje of 2 rijden en snel de stad uit.
De meesten op verbouwde/klassieke/retro enz motoren en is ook ontstaan uit de vorige DGR.
 
Route in Nijmegen was volgens mij ook veelal in en om het centrum.
Niet echt wat ik versta onder een "ride" O-)
Moet zeggen dat in Nijmegen wel bijna iedereen een oude motor reed en in pak was.
Ik vind dat pak vooral er toch wel bij horen.

Het hoe meer zielen hoe meer vreugd gebeuren in Rotterdam vind ik afbreuk doen aan het event.
Je gaat tenslotte ook niet met een Toyota Prius tussen een classic Porsche boxer event rijden lijkt mij, om maar iets te noemen.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar organiseer dan zelf een "hoe meer zielen hoe meer vreugd ride" o.i.d.
In Amsterdam is de organisatie ook actief op zoek naar ideeën om dit aan te pakken

Beste mensen, wij zitten hier allemaal nog op cloud 9 na te genieten van de geweldige dag afgelopen zondag. We zijn een beetje aan het evalueren en het nadenken hoe we kunnen voorkomen dat volgend jaar 45% geen rooie cent ophaald voor het goede doel. We hadden een top tijd maar dat is even een kritische noot. En er waren toch nog best veel mensen die zich niet aan de dresscode wisten te houden of daar simpelweg lak aanhadden. Mensen met goede ideeën PM me even. Want daar kunnen we alleen maar beter op worden. Desalniettemin wil ik iedereen die zn best heeft gedaan enorm bedanken voor alle inzet en donaties! Bedankt voor de waanzinnig positieve dag mensen!!!
 
Rijders laten betalen voor de rit. 5 euro

Sponsoren zijn toch lastig te vinden. Ik maak dan reclame op de site van de DGR, op Facebook. Iedereen vindt het leuk, maar doneren valt tegen.

Ik heb wat extra spulletjes gekocht op de DGR markt in Wageningen. Ik hoop dat meer dat gedaan hebben.
 
In Amsterdam is de organisatie ook actief op zoek naar ideeën om dit aan te pakken


Bij het veteranentreffen (meer een bijeenkomst dan en rit) is het terrein afgesloten en zijn er vrijwilligers die alleen de classics doorlaten (er zijn er genoeg die alsnog proberen het veld te vervuilen met moderne fietsen). Ze hebben ook een document waarin deelnemers aangegeven wordt anderen op dit soort gedrag aan te spreken:

http://www.nationaalveteraantreffen.com/toelating.pdf
 
Zonde man, altijd jammer zulke freeloaders. Kans is groot dat ze krom liggen om de aflossing op hun motoren te betalen en waren ze blij dat ze nog genoeg geld hadden voor de benzine.
 
Je verwacht altijd wel een paar freeloaders op dergelijke evenementen. Maar dat dit zo massaal zou zijn... De 800 euro die ze opgehaald hebben is door een man of 6 bijelkaar gesprokkeld. De rest heeft dus ECHT geen rooie cent verzameld. Niets, nul, nakka. En dan wel met die dure Harley Davidsons de mooie meneer spelen. Zo zonde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan