35kw set met 25kw op kenteken?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Hallo puppies ;)

Vraagje, mijn zusje is nu 22 (pics tegen betaling) en is voor A2 aan het lessen. Nu stuitte ik voor haar op een SV650S die 25kw op kenteken staat maar waar een 35kw set bij zit. In hoeverre is dit legaal? Vraag me of in hoeverre je motor meer vermogen mag hebben dan op kenteken staat. Thanks!
 
En jij denkt daar antwoord hier op te krijgen?
Ik denk dat een verzekering het prettig zou vinden als het vermogen klopt, dus dat zij weten dat het 35kW is. Voor 35kW moet ie eigenlijk een IKS-keuring krijgen, maar als je zou rijden met 25kW-rijbewijs, dan heb je in elk geval geen gezeur van politie. Als de verzekering weet dat ie 35kW is, is er denk ik niet zoveel aan de hand, omdat die SV technisch gezien ook op 35kW mag lopen, gezien het originele vermogen rond de 53kW oid zit.

De motor heeft toch 40% meer vermogen dan kenteken aan geeft. Normaal zou een paar pk niet schelen, denk aan een ander uitlaatje etc. maar dit is toch wel een aardige vermogenstoename. Dus: bel de verzekering op en vraag wat ze er van vinden als ze 'm op 35kW laat verzekeren.

BTW: pics van je zus niet nodig en zeker niet tegen betaling. Pooier ofzo? })
 
Laatst bewerkt:
Ho, ik moet nog 22 worden :')
Zou de SV gewoon omkeuren naar 35kW, anders krijgt ze gezeur met de verzekering én politie.
Alles moet gewoon kloppen met de papieren :)
 
foto van zus

full
 
Ik heb dit op mijn motor met A2 rijbewijs

Staat 25 kw op kenteken maar toen ik 'm kocht was ie vol vermogen. Is begrenst op 35kw. Verzekering gebeld, in dit geval Combi motors, en die verzekerd 'm op vol vermogen maar was tevreden met kopie van de uitdraai dat ie verzekerd is en dat ie 25 kw op kenteken staat. Hij valt binnen alle marges van rijbewijs dus politie kan me niks maken (tenzij rollerbank). Ook verzekeringstechnisch alles afgedekt. Dus het kan :)
 
Alsof de politie er verstand van heeft. Ik weet zeker dat er ook motoragenten zijn die niet weten welke motoren op 25kW kunnen n welke 35kW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan