EL250 KAWASAKI DISTRIBUTIEKETTING

Driftige

Rookie
8 sep 2006
5
0
Maastricht
Is hier iemand bekend met het vervangen van de distributieketting voor een Kawasaki EL250?

nokkenassen zijn eruit. Koppeling ligt er uit....maarrrr
Het probleem is dat ik de ketting er niet uit kan krijgen. Er zit een opstaande rand onderlangs de ketting, waardoor deze niet tussen primaire tandwiel en die rand verwijderd kan worden.
Het primaire tandwiel lijkt op de krukas geperst.....enige optie lijkt het motorblok geheel uitbouwen, cilinders eraf en het bovenste carter eraf halen....Giga werk.Tenzij iemand met dé oplossing komt om dat tandwiel eraf te krijgen.

Groet Driftige
 
Laatst bewerkt:
Splitsen en klinken....is idd een optie. Maar waarom wordt een ORIGINELE KAWA-ketting dan in één stuk geleverd?
Bovendien blijkt, nu de boel open ligt dat de originele NIET versleten is. Echter nu ik toch n nieuwe heb liggen en het simpel zou zijn, zou ik m toch monteren. Splitsen en klinken geeft extra risico's....dán blijft de nieuwe lekker in de verpakking.

eea is gekomen omdat in het Duitstalige Werkstatt-Handbuch foutieve maten stonden!! Na bestelling van de nieuwe bleek dat de oude NIET versleten is.....werk & euro's voor niks.
 
Splitsen en klinken....is idd een optie. Maar waarom wordt een ORIGINELE KAWA-ketting dan in één stuk geleverd?
Bovendien blijkt, nu de boel open ligt dat de originele NIET versleten is. Echter nu ik toch n nieuwe heb liggen en het simpel zou zijn, zou ik m toch monteren. Splitsen en klinken geeft extra risico's....dán blijft de nieuwe lekker in de verpakking.

eea is gekomen omdat in het Duitstalige Werkstatt-Handbuch foutieve maten stonden!! Na bestelling van de nieuwe bleek dat de oude NIET versleten is.....werk & euro's voor niks.

Waarschijnlijk omdat in de fabriek een ketting uit een deel gebruikt word, vaak heb je nieuw of repair parts.
Maar dat je verkeerde maten had kunnen we je niet mee helpen, als alles nu goed blijkt te zijn is vervangen gewoon onzin
 
Terug
Bovenaan Onderaan