Honda SH150i deel2

Ik verbaas me toch een beetje hoe snel de remblokken achter weer zijn versleten. Bij km stand 16000 waren de achterste versleten en heb ik die vervangen. Nu is het alweer nodig bij stand 25000. Gek genoeg voor zijn nog niet aan vervanging toe.. En ik gebruik echt de voorrem met dan achter. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Helaas de remlicht schakelaar heeft het begeven. Lijkt met toch een zwak puntje van Honda. Ik had hetzelfde ook al eens bij mijn PCX. Deze week maar een nieuwe bestellen.
 
Duur ding, die schakelaar. Ook al eens moeten vervangen. Meer dan drie tientjes geloof ik.
Nou hij was iets duurder, adviesprijs 52 Euro, ik kreeg hem gelukkig voor 47. Zelf er maar op gezet, scheelt ook nog een beetje. Er zitten twee stiftjes in de schakelaar, die van de rem veerde niet meer naar boven. Hopelijk kan ik nu weer 26.000 verder zonder die schakelaar te hoeven vervangen. Kwam ik tot de ontdekking dat het licht ook nog in hoogte is te stellen.. Nou ja het staat nu weer goed afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Het Puig windscherm voor een SH 125 / SH 150 2013 en nieuwer is nog steeds te koop maar nu t.e.a.b.

Doe me een bod via de mail ( even op mijn nickname klikken en je ziet mijn e-mailadres ) en misschien rijdt u de komende koude dagen lekker uit de wind.

[afbeelding]
Die heb ik ook op mijn SH150 (2014) en dat is een heel prettig scherm. Ik ben zelf 1.92 m en dan steek je voldoende boven het scherm uit zodat je niet in de turbulente wind zit. Maar wel de druk van de borst als je wat harder gaat. Een aanrader.
 
Nieuwe SH150 rijder hier!

Eentje uit 2013 met 2400 op de klok, vandaag de brandstofpomp bij de dealer laten vervangen (terugroepactie).

Er zat een origineel hoog scherm op, zat want ik heb hem eraf gehaald omdat ik er elke keer bijna met m'n systeemhelmklep tegenaan beuk, ik er doorheen moet kijken en mijn fluo jack reflecteert......nu dus zonder scherm maar wel met 2 mooie gaten in de stuurkuip, dat is dan weer jammer!

Vandaag zonder scherm gereden, niet echt aangenaam maar binnenstedelijk goed te doen, de rijksweg met die harde oostenwind ging eigenlijk ook verassend goed, bleef netjes boven de 100 en voor de wind zelfs 120+.
Zit nu wel vol in de wind met mijn lijf en dat is wat minder, maar ja, ik ben nu eenmaal verwend met mijn Pan 1300 met elektrisch verstelbare ruit:-)

Tips en trucs zijn welkom, met name over de gaten in de stuurkuip en een eventuele vervanger voor de hoge ruit.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je aankoop, je zal er vast veel plezier aan beleven. Ik heb zelf op mijn Sh een halfhoge ruit van Puig. Die is net mooi hoog dat je wel bescherming hebt een geen last van turbulente wind.
 
Hoi Ben,

Je hebt bericht terug.

Die gaten in je dashboard, als die hetzelfde eruit zien als links van de idling knop op deze foto zijn ze volgens mij standaard want op onze SH150 zitten ze ook.

full
 
Je hebt PB!

Bedoel niet die gaten maar gaten aan de bovenkant van de stuurkuip, daar steekt de originele hoge ruit doorheen.
 
Luitjes, ik woon nu dus op Terschelling en zal zelf wat meer moeten gaan doen aan mijn Honda SH150 van 2005 maar waar kan ik ergens een werkplaatshandboek kopen/vinden/downloaden???
 
Het ruitje van Leo zit er op!

Perfecte match wat mij betreft, smoelt erg strak en houdt de wind voldoende van mijn schouders en hoofd af, helm open op de snelweg, geen probleem!
 
Het ruitje van Leo zit er op!
Perfecte match wat mij betreft, smoelt erg strak en houdt de wind voldoende van mijn schouders en hoofd af, helm open op de snelweg, geen probleem!

Dank voor de koop en heel veel fijne kilometers met de ruit gewenst. :]
 
Hallo allemaal...

Dit is waarschijnlijk niet de juiste plek om mij voor te stellen maar goed. Ik ben een man, getrouwd en nazaten in de pubertijd. Woon in de randstad en sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een SH150 uit 2013.

Na jaren geen gemotoriseerd vervoer ben ik toch maar weer overstag gegaan om wat aan te schaffen voor woon werkverkeer. Word toch een jaartje ouder :)
Veel gelezen - waarvoor dank - over de SH en veel gezien in de vakanties in Italië en mede daarom is het een SH150 geworden. Wat een heerlijke scooter zeg! Ik rij alleen provinciaal en in de stad met af een toe als ik een gek moment heb pak ik de autosnelweg.
Helaas merk ik dat er niet veel meer wordt gepost. Ik heb trouwens een Puig ruitje geplaatst en sinds vandaag voor het eerst " winterbandjes" onder een tweewieler laten zetten. Vond de standaard IRC niet heel prettig.

Hoop nog een hoop te lezen en wijzer te worden hier.

Groet Por.
 
Terug
Bovenaan Onderaan