Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Bedankt!! Ik ga er eens even naar kijken. Wat ik nog wel vreemd vind is dat het setje onder het qchterste zadel zit. Deze zit bij mij vast met twee inbus bouten. Dan kan je niet bepaald makkelijk bij het gereedschap.
Klopt, maar waar moet ie anders :+?
Ik heb alle meestgebruikte boutjes vervangen met inbus. Heb altijd klein inbussleuteltje mee, dus kan bijna halve motor hiermee demonteren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook lang over nagedacht. Je moet 2 inbussen los draaien maar de inbussleutel zit in het zakje. Gevalletje kip / ei.

Toch niet helemaal, ben er pas recent achter gekomen dat de inbussleutel in de zitting (die je met de sleutel kunt openen) geklikt kan worden.
 
Ik heb hier ook lang over nagedacht. Je moet 2 inbussen los draaien maar de inbussleutel zit in het zakje. Gevalletje kip / ei.

Toch niet helemaal, ben er pas recent achter gekomen dat de inbussleutel in de zitting (die je met de sleutel kunt openen) geklikt kan worden.
nee ik heb die inbus in mn broekzak van textielbroek, merk ik niks van, en 1 in zijvak van tanktas.
 
Laatst bewerkt:
Na 7500 km heeft mijn lieve Bandietje nu wat moeite om wakker te worden, nu zal vast meespelen dat ze helaas buiten slaapt maar ze start op reserve of pri vele malen beter dan op on. Nu ben ik geen ervaren monteur maar bij de meeste andere verbrandingsmotoren waar ik mee werk duidt dit soort gein op troep in het brandstoffilter, en aangezien het wisselen van dat filter nooit kwaad kan wil ik dat gaan doen.
Nu vraag ik me af hoe dat het makkelijkst kan? Het filter zit immers boven het kraantje in de tank. Is het mogelijk om de tank af te tappen met een elwngetje aan de kraan en de kraan op pri? Is het kraantje goed demontabel zonder de tank te verwijderen? Waar zitten eventueel valkuilen? Is er een klusje wat ik er net zo makkelijk meteen ff bij kan doen?

Oh, en ik ben ook dat dopje om de dagteller mee op 0 te zetten verloren... Weet iemand waar ik een dergelijk dopje kan vinden? Of kan ik een simpel boutje gebruiken?
 
Na 7500 km heeft mijn lieve Bandietje nu wat moeite om wakker te worden, nu zal vast meespelen dat ze helaas buiten slaapt maar ze start op reserve of pri vele malen beter dan op on. Nu ben ik geen ervaren monteur maar bij de meeste andere verbrandingsmotoren waar ik mee werk duidt dit soort gein op troep in het brandstoffilter, en aangezien het wisselen van dat filter nooit kwaad kan wil ik dat gaan doen.
Nu vraag ik me af hoe dat het makkelijkst kan? Het filter zit immers boven het kraantje in de tank. Is het mogelijk om de tank af te tappen met een elwngetje aan de kraan en de kraan op pri? Is het kraantje goed demontabel zonder de tank te verwijderen? Waar zitten eventueel valkuilen? Is er een klusje wat ik er net zo makkelijk meteen ff bij kan doen?

Oh, en ik ben ook dat dopje om de dagteller mee op 0 te zetten verloren... Weet iemand waar ik een dergelijk dopje kan vinden? Of kan ik een simpel boutje gebruiken?

Ja, aftappen met slangetje op stand pri is mogelijk. Alleen uit ervaring haal je niet alles mee leeg. Ik denk zelf dat het makkelijker is om de tank even los te koppelen. Dan kun je de tank beetje schuin neerleggen en makkelijk kraantje demonteren.
 
Misschien een erg overbodige vraag, maar stond hij een tijdje stil? Is het starten met PRI niet een gevolg van lege verdampte carburateurs?
 
Daar moet ik ook gelijk aan denken, mijn B12 start na een goede week stilstaan ook net iets vlotter op de PRI, benzine verdampt nou eenmaal en als je vlotterkamer niet goed vol is start hij gewoon wat arm.

is er in de 7500km als eens naar de klepspeling gekeken? Dit heeft ook zeker effect op het starten.
 
Ik heb hier nog een achterkap liggen van een mk2
zit een groot gat in. wie weet kan iemand er iets mee? voor plastic solderen ofzo
 
vraagje:
De suzuki tool voor de oliefilter.. deze wil ik bij japparts aanschaffen maar ik vraag me af of ik voor de GS600F 65 of 68mm nodig heb qua oliefiltertool

Overigens krijg ik ook niet echt in het handboek gevonden welke benzinekraan reparatieset in moet gebruiken

let me know
 
Laatst bewerkt:
68mm en je hebt ook een verloop nodig voor op de ratel 1/2" naar 3/8" als het zo een is ;

Oliefilter sleutel | mPartz.nl

vraagje:
De suzuki tool voor de oliefilter.. deze wil ik bij japparts aanschaffen maar ik vraag me af of ik voor de GS600F 65 of 68mm nodig heb qua oliefiltertool

Overigens krijg ik ook niet echt in het handboek gevonden welke benzinekraan reparatieset in moet gebruiken

let me know
 
Dag Allen, Heeft iemand nog de Dynojet instructies van een B650? Zo Ja is er een verschil waarneembaar in de grafiek die weergeven staat? Ik hoor het graag :)

O en nog betreft the throttle position sensor waar Blade4fun in de eerdere posts over had. Ik had dit vertaald naar de praktijk voor de b650. De waarde die mijn multimeter gaf was 4.3 (dichte toestand) In de boekjes(suzuki en haynes)komt het trucje van de 76% niet voor. Volgens de beschrijving moest het gewoon afgesteld zijn binnen een bereik van .. tot 4.63. Voor de grap heb ik toch maar de berekening van de B1200 op gegooid en uitgeprobeerd. Ik merkte vooral minder vibratie rond 4500 rpm(flat spot denk ik) maar geen energie winst of beter verbruik(dit werd zelfs slechter). Uiteindelijk maar precies op 4.63 gekalibreerd. Ik kreeg hiervoor een winst van 1 L op de 100km! Met grof rijgedrag. Dat een verschil van 0.33 zo veel uitmaakt had ik ook niet verwacht.. Dit maakte me dag een stuk gelukkiger.
 
Iemand ervaring met onderstaand type undertray? Ik zie zover op internet dat er meerdere types zijn o.a. een die ook het achterlicht vervangt. Daar ben ik niet geïnteresseerd in.

Kan ik deze gewoon op mijn bestaande standaard undertray bevestigen?

PB505-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aardig stil hier. Probeer toch nog een andere vraag. Wellicht iemand wel ervaring mee gehad.

Wie heeft de progressieve achterveer mod uitgevoerd volgens Unruled zijn handleiding (op pagina 1) en tevens verhoogd doormiddel van kortere dogbones? Volgens mij moet dit technisch mogelijk zijn, of zie ik iets over het hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan