Hoge toeren bij lage snelheid Suzuki rf600r

Rotkiv

Rookie
6 okt 2016
3
0
Hallo motorfans,

Heb pas een rf600r uit 94 gekocht. Nu valt mij op dat deze vrij hoog in zijn toeren rijdt. Bij stationair draait hij rond de 1000 tot 1500 toeren, maar als ik 100km/pu rijd staat de toerenteller al op 8500tpm... Lijkt mij erg hoog. Immers deze motor zou theoretisch 230km moeten en dat haal ik echt niet binnen de 13500tpm... Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Heb niet het idee dat de motor inhoudt. Met mijn zeeeer bescheiden kennis van zaken durf ik ook te zeggen dat de motor normaal klinkt (wat dat dan ook mag betekenen).

Nou ben benieuwd naar de reacties.

Alvast bedankt.

gr
Viktor
 
Zomaar wat aannames :

Je moet opschakelen.
Je koppeling slipt.
Kettingwiel achter ietwat te veel tandjes.
Kettingwiel voor ietwat te weinig tandjes.

En welkom.

Edit, wat iedereen al zo snel schreef..
 
Laatst bewerkt:
@Midlifecrisis; voelt niet zo; maar zou ook niet goed weten hoe ik dat moet voelen
@Vulcanrider:grijpt voor mijn gevoel goed aan maar heb een zeer klein referentiekader... Ga kijken of er iets te stellen is.
@hans50 en Boevie: tandwiel achter is groter dan voor. Hoeveel tandjes??/ Geen idee; hoeveel moeten het er zijn dan ga ik tellen...
@janbros; moet zeggen dat ik in het begin wel dacht dat ik wat te kort kwam maar blijkt van niet :)

@Allen; dank voor de reacties; ga maar eens laten kijken of de platen nog ok zijn. Iemand idee of vervangen van de koppelingsplaten een duur grapje is?
 
@Midlifecrisis; voelt niet zo; maar zou ook niet goed weten hoe ik dat moet voelen
@Vulcanrider:grijpt voor mijn gevoel goed aan maar heb een zeer klein referentiekader... Ga kijken of er iets te stellen is.
@hans50 en Boevie: tandwiel achter is groter dan voor. Hoeveel tandjes??/ Geen idee; hoeveel moeten het er zijn dan ga ik tellen...
@janbros; moet zeggen dat ik in het begin wel dacht dat ik wat te kort kwam maar blijkt van niet :)

@Allen; dank voor de reacties; ga maar eens laten kijken of de platen nog ok zijn. Iemand idee of vervangen van de koppelingsplaten een duur grapje is?


_O- })
 
- Tandwiel achter is groter dan voor. << dat is normaal . 't is geen fiets.
- Hoeveel tandjes??/ Geen idee << dat staat in de meeste gevallen in ieder tandwiel gestanst. Even poetsen en je zal het vinden. Anders even tellen. ;

14 tanden voor en 43 tanden achter is wat er standaard op hoort te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op M-F :W

@Allen; dank voor de reacties; ga maar eens laten kijken of de platen nog ok zijn. Iemand idee of vervangen van de koppelingsplaten een duur grapje is?
Als je ermee naar een motorzaak gaat leg dan je probleem voor, niet de vraag of de koppeling nog goed is. Dan kijken ze namelijk zoals gevraagd alleen naar de koppeling terwijl de oorzaak ook ergens anders kan liggen.

Een slippende koppeling merk je snel genoeg. Geef bij 5-6000 toeren maar een een dot gas. Als de toerenteller sneller omhoog schiet dan de snelheidsmeter slipt het zaakje. En aangezien slippende koppelingsplaten extreem veel sneller slijten dan niet slippende platen sta je binnen de kortste keren met platen die zoveel slip hebben dat je totaal geen aandrijving meer over hebt.


[me="Dutch"]is heel lang geleden al door schade en schande wijs geworden, bij de 2e burn-out had de band meer grip dan de platen :$[/me]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan