Het MT-07 Tracer topic - deel I

Mijn mt 07 tracer staat in de bestelling, maar jammer genoeg is de verwachte leverdatum pas de laatste week van september of de eerste week van oktober. Van een Suzuki Gsr 750 afkomend is deze motor toch comfortabeler dan de Gsr vandaar ook mijn overstap naar de tracer.

Proef gereden met vriendin achterop en met een gecombineerd gewicht van 170 kilo kwam de tracer naar mijn mening geen power tekort.

Gr. Nick
 
Mijn mt 07 tracer staat in de bestelling, maar jammer genoeg is de verwachte leverdatum pas de laatste week van september of de eerste week van oktober. Van een Suzuki Gsr 750 afkomend is deze motor toch comfortabeler dan de Gsr vandaar ook mijn overstap naar de tracer.

Proef gereden met vriendin achterop en met een gecombineerd gewicht van 170 kilo kwam de tracer naar mijn mening geen power tekort.

Gr. Nick
Ok, dus met duo dus ook prima. Dan heb je wel veel motor voor dat geld vind ik.
 
goeie dag hier John nog een keer
dat is niet veel dan dus geen pak ezel dus niet geschikt voor 2 personen met koffers vol
en vakantie jammer ik vind het een mooie motor met zen 2e en koffers vol zit ik al gouw op 210 kg
word een Versys 650 denk kan 216 kg hebben
 
Inmiddels kan onze Tracer ook verbeterd worden *O*
full
 
@motorfret: gaaf! Wat zijn (naast de voorspanning op afstand?) de verbeteringen? En wat kost dat geintje me?

@glennonimo: Yep, de achterbrug is 5cm langer voor 'meer stabiliteit op langere tochten, met bagage of passagier', en dat maakt de wielbasis totaal ook 5cm langer, met 1450mm vs 1400 op de naked. Bron: Google en de website van Yamaha ;)
 
thanx JC!

kom net van Arie Molenaar , samen met hem een meetlintje erbij gehouden, en idd 50mm
 
Gisteren weer eea gemonteerd; gashendel vervangen voor die van de R6, vol gasgeven kan nu zonder het gas over te moeten pakken.
Ook de Yamaha led plus Knipperlichten zitten er op: beter zichtbaar in het donker.
En een spatbord verlenger, scheelt weer rotzooi op het blok
 
Ook ik ben nu in bezit van een mooie tracer 700, ik werk als instructeur en dit leek mij de ideale fiets. Leuk, mooi, niet te snel, zuinig en toch sportief. Er is een lijst aan dingen die ik wil vervangen en misschien wil veranderen. Die plaats ik wel in een andere post.
ff wat plaatjes
IMG_6008.jpg
]
IMG_6009.jpg

IMG_6010.jpg


mvg

pUch
 
Ik wil nog veranderen: hendels naar beneden, maar zitten vast met van die plaatjes, iemand al een mooie oplossing voor?
Uitlaat geluid wat donkerder, dealer raden uitlaat open cat uit uitlaat dicht aan voor 300euro.
Akra zou mooist zijn maar gaat em niet worden bij mn baas. Ik dacht zelf lange boor erin en eerst 2 kamers perforeren zoals je op youtube vinden kan. goedkoop en iets mooier geluid maar niet aso.
handkappen tourscherm comfort zadel dna luchtfilter plus reflash pcv quickshifter mischien, radiator beschermen ben ik nu aan het maken van racegaas, fender extenders voor en achter, hyperpro streetbox, led of xenon koplamp mischien led dagrijverlichting richtibngaanwijzers, dan ben ik een heel eind denk ik.
Echt leuke motor heb laatst een nachtrit van 523km gemaakt, alleen zadel viel tegen en been bescherming
ga een hoop lol hebben met deze motor, ik hoop veel van jullie te treffen in het echt. Graag wil ik zien hoe jullie dingen hebben opgelost, hoe het scherm voelt en de uitlaat klinkt, de led verlichting eruit ziet en halogeen koplamp ingebouwd is enz

mvg

pUch

ps 1000km beurt alweer geweest, donderdag opgehaald...
 
Soms zitten er nokken of andere gein op rem-/koppeling. Dan kun je het makkelijkst het stuur in z'n geheel wat kantelen. Moet natuurlijk wel fijn blijven.

Hoorde dit weekend een MT07 langs rijden, dat klonk wel goed hoor. :}
 
klopt pascal, is ook gedaan door de dealer, maar het stuur wil ik dichterbij hebben en de hendels naar beneden. Hij klinkt ook best leuk onder de 30, en dan hoor je hem zelf amper, andere mogen wel meegenieten...

pUch
 
Nee mijn werkgever wil al onze motoren in deze kleur hebben, ktm oranje, valt lekker op. Maar meerdere mensen informeerde ook al bij de dealer of ze deze kleur mochten, voor heel wat centjes wel. mooi he.

pUch
1380649603YTww8R.jpg

vstrom was ook deze kleur

IMG_6025.jpg


die van mij en mn werkgever
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde mijn stuur dichterbij hebben en mijn remhendels veel verder naar beneden. Dus deze oplossing, langere bouten wat afstandbusjes en beugels iets verbuigen. Hoop dat het nog lekkerder rijd.
IMG_6089.jpg

IMG_6090.jpg

IMG_6091.jpg

IMG_6092.jpg
 
IMG_6121.jpg

IMG_6102.jpg


zelf een spatflap gemaakt, comfort zadel, uitlaat 1 bocht binnenin weggezaagd, nu klinkt hij stukke beter maar nog niet asociaal, instelbare hendels zijn binnen. Het begint te komen.
Nu nog hyperpro streetbox, luchtfilter en ecu flash, fenda extenda voor en achter,led breedstralers en wat aan de koplamp doen en klaar zijn we zo'n beetje
 
Verschil tussen normale zadel en comfort zadel vond ik 0,0. Heb bij een zadelmaker m'n zadel laten aanpassen. Nu zit het heerlijk. Wat is jouw ervaring met het comfort zadel?
 
zit hoger en wat meer ondersteuning maar geen wereld van verschil. Ik rij veel en kom ook wel eens richting Nijmegen. Ik ben best benieuwt naar jou zadel en led verlichting, keertje ontmoeten?

mvg

pUch
 
Terug
Bovenaan Onderaan