Wat te doen met diesel / benzine mix ?

chris 708

MF veteraan
5 jan 2011
1.245
312
Den Dolder
Beste motor liefhebbers ,
Na een vergissing aan de pomp zit ik nu met 15 ltr. Diesel/ benzine mix.
Het is ongeveer 1/1.
Ik vroeg me af of ik dit nog ergens voor kan gebruiken of moet dit afgevoerd worden.
In de auto ( TDci ) ga ik het in ieder geval niet gooien.
Ben benieuwd naar de mogelijkheden.
 
Ik zou geen benzine/diesel mix in een moderne diesel met common rail gooien, dat kan dan nog wel eens een dure tankbeurt worden.
Yeah B| 50 euro privé in de Mercedes Sportcoupe van de zaak gedaan. (We moesten bij dat bedrijf het tanken voorschieten)
Hij reed wel, maar met steeds een klein hikje.. toen kreeg ik pas een brainwave op de snelweg, rood pistool.. Vpower ships..
Gelijk het volgende tankstation diesel getankt om te verdunnen.. maar toen wilde hij er niet op starten.
De ANWB mocht de achterbank leeghalen en van daaruit de twee gebalanceerde benzinedieseltanks leegpompen.
Drie keer tanken dus. :')
 
Laatst bewerkt:
Ai, gisteren ook niet zo snugger geweest; benzine in m’n diesel auto getankt 😡 Afgelopen dagen veel met m’n benzine motor op pad geweest, dus zat ff te suffen. Jullie voelen hem al aankomen; benzine bezwaren voor m’n motor? Ik heb ongeveer 47 liter getankt, daar waar er nog minder dan 5 liter diesel in m’n auto zat..
 
Ai, gisteren ook niet zo snugger geweest; benzine in m’n diesel auto getankt 😡 Afgelopen dagen veel met m’n benzine motor op pad geweest, dus zat ff te suffen. Jullie voelen hem al aankomen; benzine bezwaren voor m’n motor? Ik heb ongeveer 47 liter getankt, daar waar er nog minder dan 5 liter diesel in m’n auto zat..
Aan mij geven. Ik heb een Daihatsu Charade. Die lust het of hij gaat kapot :P

Met moderne voertuigen durf ik hier geen uitspraken over te doen. Teveel sensoren die zeggen bekijk het. Ik doe niets.
 
Ai, gisteren ook niet zo snugger geweest; benzine in m’n diesel auto getankt 😡 Afgelopen dagen veel met m’n benzine motor op pad geweest, dus zat ff te suffen. Jullie voelen hem al aankomen; benzine bezwaren voor m’n motor? Ik heb ongeveer 47 liter getankt, daar waar er nog minder dan 5 liter diesel in m’n auto zat..
Gisteren en vandaag niet zo snugger bedoel je, dit is een topic uit 2016 :)

Ik zou er in ieder geval niet op blijven rijden..
 
Haha, nee, bepaald niet natuurlijk.. Ik vroeg me gewoon af m’n Yamaha’tje het zou doen op dit mengsel, wat natuurlijk voor het overgrote deel benzine is en ik per keer zo rond de 2 of 3 liter zou bijvullen op de normale 100% in orde zijnde benzine van de pomp..
 
20220321_122601.jpg


 
Beste motor liefhebbers ,
Na een vergissing aan de pomp zit ik nu met 15 ltr. Diesel/ benzine mix.
Het is ongeveer 1/1.
Ik vroeg me af of ik dit nog ergens voor kan gebruiken of moet dit afgevoerd worden.
In de auto ( TDci ) ga ik het in ieder geval niet gooien.
Ben benieuwd naar de mogelijkheden.
Zeker nooit, maar dan ook nooit een diesel/benzine mengsel in een moderne diesel. De brandstofpomp loopt flinke schade op door de benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan