Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb strandje 8 nog niet aan gehad hoor, alleen standje 2 en 4. 4 was met zomerhandschoenen te warm, dus vandaar standje 3 maar eens proberen
 
Dank voor de reacties. Morgen mijn beestje ophalen, vandaag al stiekem even langs geweest om te kijken. Vooralsnog geen extra's toegevoegd alleen een Mivv uitlaat eronder laten zetten. Van 't weekend maar eens kijken hoe het is met de temperatuur en de handvatverwarming overwegen :)
 
Als je het over een goede prijs en warme handen hebt dan zijn die perfect ja! :)
Heb die voor m'n vriendin d'r NC750S gekocht en gemonteerd. Ideaal samen met de Chinese handkappen want ze heeft zo snel koude handjes :X .
 
Laatst bewerkt:
Heb ook de originele handvat verwarming, dat wordt dus oppassen om je handen niet te verbranden :-)

Schakelen jullie wel eens op zonder koppeling? Is toch hetzelfde idee als een quickshifter, maar die "draait" het gas automatisch dicht.

Was aan het kijken naar het bijgeleverde boordgereedschap, maar dat is nogal beperkt (zie foto). Aan de onderkant van het zadel zit nog een schroevendraaier. Maar ik mis bijv. gereedschap om onderweg je ketting bij te kunnen stellen. Wat zit er bij jullie bij?

full
 
Heb ook de originele handvat verwarming, dat wordt dus oppassen om je handen niet te verbranden :-)

Schakelen jullie wel eens op zonder koppeling? Is toch hetzelfde idee als een quickshifter, maar die "draait" het gas automatisch dicht.

Was aan het kijken naar het bijgeleverde boordgereedschap, maar dat is nogal beperkt (zie foto). Aan de onderkant van het zadel zit nog een schroevendraaier. Maar ik mis bijv. gereedschap om onderweg je ketting bij te kunnen stellen. Wat zit er bij jullie bij?

[afbeelding]
Dat is wat er ook in die van mij zit. Meer krijg je niet aan gereedschap! :+
En je hebt best wat nodig om die wielasmoer los te krijgen (moet vast zitten met 150 Nm volgens het boekje! |( ).

Schakelen zonder koppeling is inderdaad wel een klein beetje te vergelijken met een quickshifter. Maar wel met het grote verschil dat bij een quickshifter de ontsteking er volledig af gaat en je het super precies kunt afstellen. Heb het zelf nog nooit zo 'zacht/soepel' voor elkaar gekregen zonder koppeling als het gaat met een quickshifter. Laat staan bij vol gas :). Maar dat kan ook aan mijn beperkte kwaliteiten liggen natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Het originele scherm zorgde bij mij voor veel lawaai daarom had ik het Ermax spotscherm besteld daardoor was het wel wat beter geworden maar nog steeds niet helemaal naar mijn zin. Vandaag heb ik besloten om de zaag dus maar in mijn scherm te zetten en er ongeveer 5 cm vanaf te halen en hem iets schuiner te zetten. Dit is het resultaat geworden :) of ik het helemaal mooi vind staan weet ik nog niet maar ben wel af van alle herrie af ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Heb ook de originele handvat verwarming, dat wordt dus oppassen om je handen niet te verbranden :-)

Schakelen jullie wel eens op zonder koppeling? Is toch hetzelfde idee als een quickshifter, maar die "draait" het gas automatisch dicht.

Was aan het kijken naar het bijgeleverde boordgereedschap, maar dat is nogal beperkt (zie foto). Aan de onderkant van het zadel zit nog een schroevendraaier. Maar ik mis bijv. gereedschap om onderweg je ketting bij te kunnen stellen. Wat zit er bij jullie bij?

[afbeelding]

Dat gereedschap om de achterschokdemper te stellen, daar heb ik best ruzie mee. Ik krijg de boel niet van stand 4 naar stand 5. De tool moet uiteraard aan de onderzijde van de stelring geplaatst worden (je kunt met de sleutel niet 'duwen' langs de bovenzijde), maar door de duo footpegs heb ik geen ruimte de boel te draaien. Vanaf de rechterzijde van de motor kan je er al helemaal niet bij.
Heb er regelmatig naar gekeken, er van overtuigd zijnde dat ik iets over het hoofd zie, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan aangeven hoe dit werkt, waarna ik mezelf voor m'n hoofd kan slaan?
(Overigens weet ik niet of het zinnig is om de boel strakker te zetten, hoor. Dat is een kwestie p zich)
 
Het originele scherm zorgde bij mij voor veel lawaai daarom had ik Ermax spotscherm besteld daar was het wel wat beter door geworden maar nog steeds niet helemaal naar mijn zin. Vandaag heb ik besloten om de zaag dus maar in mijn scherm te zetten en er ongeveer 5 cm vanaf te halen en hem iets schuiner te zetten. Dit is het resultaat geworden :) of ik het helemaal mooi vind staan weet ik nog niet maar ben wel af van alle herrie af ;) [afbeelding]


Ik vind het mooi staan !
Sportiever ook, en als het werkt ?
Waarom niet ?

:)
 
Originele hvv is besteld!

Ik vind de ruit zo ook wel cool!

Ben er ook nog niet uit of ik mijn puig sportruit nog een klein stukje korter zal maken, maar over de looks hoef ik mij geen zorgen te maken.

Bij mij ook niet meer gereedschap dan dat, inderdaad niet veel.
 
het is echt wel een hele verbetering! Ook met het Ermax scherm had ik nog last van dat "gebulder" al was het wel minder als met het orginele scherm. Maar nu is het weer gewoon rustig rondom mijn helm :-)
 
Dat is wat er ook in die van mij zit. Meer krijg je niet aan gereedschap! :+
En je hebt best wat nodig om die wielasmoer los te krijgen (moet vast zitten met 150 Nm volgens het boekje! |( ).

Is ook weer zo'n rare waarde..net als die 10-15 mmm kettingspeling.

Voor die 150 Nm had er een compressor en een Luftwaffe onder het zadel gemoeten, maar dan zit je zo hoog...

Aux serieux ... 150 Nm... Er zitten toch ook gewoon kettingspanners op. Die as hoeft echt niet op het aanhaalmoment te blijven hangen
 
Gaaf dat scherm Smoke123! kan er niet aan afzien dat je het zelf bewerkt hebt :)

Vandaag dan eindelijk mijn Tracer opgehaald en de eerste 250km afgelegd. De banden zijn dus lekker ingereden, nog 750km te gaan voor de eerste beurt. Morgen nog maar wat wegtikken :) Hier een fotootje van vandaag onderweg. Hij bevalt super!

full
 
Ziet er goed uit Lubske veel veilige km toegewenst! Het inkorten viel mij heel erg mee ik heb het met een dremel gedaan..
 
Aux serieux ... 150 Nm... Er zitten toch ook gewoon kettingspanners op. Die as hoeft echt niet op het aanhaalmoment te blijven hangen
Ik vond het ook al erg veel :). Ergens ook (in een test geloof ik, van MCN?.. hmm) gelezen dat iemand z'n kettingspanner was verbogen door dat idiote hoge aanhaalmoment.

Ik zet het vast op ~110-115 Nm. Volgens mij al méér dan genoeg, maar voelt nog wel enigszins normaal aan. Nog nooit los gekomen of verschoven, dus het zal wel goed zijn :+
 
Gaaf dat scherm Smoke123! kan er niet aan afzien dat je het zelf bewerkt hebt :)

Vandaag dan eindelijk mijn Tracer opgehaald en de eerste 250km afgelegd. De banden zijn dus lekker ingereden, nog 750km te gaan voor de eerste beurt. Morgen nog maar wat wegtikken :) Hier een fotootje van vandaag onderweg. Hij bevalt super!

[afbeelding]

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Heb je nog foto's met die uitlaat vanuit een ander standpunt?
 
Mooi Lubske!
Ben inderdaad wel benieuwd naar wat meer foto's van de uitlaat, hij lijkt wel best een stukje uit te steken.
Nog wel ff die tanksticker er af he? ;)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf dat scherm Smoke123! kan er niet aan afzien dat je het zelf bewerkt hebt :)

Vandaag dan eindelijk mijn Tracer opgehaald en de eerste 250km afgelegd. De banden zijn dus lekker ingereden, nog 750km te gaan voor de eerste beurt. Morgen nog maar wat wegtikken :) Hier een fotootje van vandaag onderweg. Hij bevalt super!

[afbeelding]


Gefeliciteerd met je aankoop in de goede kleuren ! :Y

Veilige kilometers toegewenst.
 
Aux serieux ... 150 Nm... Er zitten toch ook gewoon kettingspanners op. Die as hoeft echt niet op het aanhaalmoment te blijven hangen

:N. Als jouw as op de kettingspanners moet blijven hangen doe je het niet goed. Aanhaalmoment is aan de hoge kant voor wat je gewend bent voor een motor, ik hanteer meestal 135 [Nm]. Maar voor een M18 schroef hanteert men in de werktuigbouw/machinebouw een veel groter aanhaalkoppel dan 150 [Nm]. Zit je eerder in orde grootte van 200+ voor een 8.8 kwaliteit.

Wielbouten van een auto trek je toch ook aan met 140 [Nm] en is ook slechts M12 ofzo..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Die stickers moeten er inderdaad nog af :)

De uitlaat steekt inderdaad wel een stukje uit, maar vind ik persoonlijk ook wel mooi. Geluid is ook prima, niet te overdreven. Ik zal vd week wat foto's maken en toevoegen.

De eerste 600km zitten erop, gisteren van omg. Arnhem de Duitse grens over en bij Limburg NL weer in. Aardig wat Tracers gezien!
 
:N. Als jouw as op de kettingspanners moet blijven hangen doe je het niet goed. Aanhaalmoment is aan de hoge kant voor wat je gewend bent voor een motor, ik hanteer meestal 135 [Nm]. Maar voor een M18 schroef hanteert men in de werktuigbouw/machinebouw een veel groter aanhaalkoppel dan 150 [Nm]. Zit je eerder in orde grootte van 200+ voor een 8.8 kwaliteit.

Wielbouten van een auto trek je toch ook aan met 140 [Nm] en is ook slechts M12 ofzo..

Ik bedoel niet dat je met een losse as moet gaan rijden...

Bij mijn vorige (TDM) moest de as met 107 Nm aangehaald worden, dus vandaar dat ik 150 Nm echt veel vind.

Mijn wielbouten van de auto moeten op 100Nm
 
Was bang dat er iets ontbrak bij mijn gereedschapsetje, maar dat is dus compleet. Op zich hoef je onderweg nooit je ketting bij te stellen, alleen als deze richting einde levensduur gaat. Thuis heb ik een grote dop en momentsleutel. 150nm is serieus vast, wielmoeren auto gaan bij garage (en mij) op 120nm. Viel me op dat er ook geen borgpin / moer op de achteras van de Tracer zit. Misschien een speciale moer, want as / wiel kan er anders uitlopen als ie niet vast genoeg staat. Is ook opletten met losdraaien als de Tracer op de middenbok staat!

@Lubske, veel plezier met de Tracer!

Wat is trouwens de functie van het kleine staalkabeltje uit het boordgereedschap? Beetje te klein voor een Ducati sleepkabel
 
Is ook opletten met losdraaien als de Tracer op de middenbok staat!
Altijd moer eerst beetje lossen als de motor nog op z'n wielen staat, dan pas opbokken. Bij een auto draai je ook eerst de bouten een beetje los voordat je 'm omhoog krikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan