Moto Guzzi V7 II ABS 2015

Geinig verhaal met foto's en film van de testrit! Dat afslaan, vrijstand zoeken en vocht in de meters komen mij niet bekend voor! Het karakter is in alle facetten onmiskenbaar! Vermogen? Na een aantal vlottoerritten is weer gebleken dat de zware jongens toch nog steeds behoorlijk in de weg kunnen rijden bij het kortere werk!
 
Mooi verhaal inderdaad. Voel hetzelfde enthousiasme doorklinken als wat ik heb, als ik alleen al naar de fiets kijk *D Een flinke proefrit op de Guzzi zal de doorslag geven tzt of het de Stone of toch de Duc Scrambler wordt..
 
Persoonlijk vind ik de V7 met scrambler kit in de video niet zo mooi.
Ik vind de V7 het mooist in al zijn eenvoud.
De V7 stone in mat zwart of de Racer zoals hij origineel is.

Maar ja dat is persoonlijk :)
 
Ik ben helemaal verkocht aan de Moto Guzzi V7. Heerlijk weekend rijden gedaan afgelopen zomer toen ik hem bij Roke kon huren.
Maarrrr.... ik hoor ook soms geluiden dat hij niet erg betrouwbaar zou zijn, zelf had ik dat weekend nergens last van, maar die Guzzi was ook helemaal nieuw.

Wat zijn de ervaringen wat betreft betrouwbaarheid van de Guzzi rijders hier? En is er een groot verschil tussen een V7 (rond jaar 2008) of V7 II ?
 
@Stuiter, mijn V7 jg.2011,en meer als 40.000km,wat betreft betrouwbaarheid absolut goed!
Zou hem absolut weer kopen.
V7 II heeft nog iets meer koppel,en een 6e versnelling,ABS en nog een paar van dat soort dingen meer.
Maar dat staat al in dit Forum.
 
Ik ben helemaal verkocht aan de Moto Guzzi V7. Heerlijk weekend rijden gedaan afgelopen zomer toen ik hem bij Roke kon huren.
Maarrrr.... ik hoor ook soms geluiden dat hij niet erg betrouwbaar zou zijn, zelf had ik dat weekend nergens last van, maar die Guzzi was ook helemaal nieuw.

Wat zijn de ervaringen wat betreft betrouwbaarheid van de Guzzi rijders hier? En is er een groot verschil tussen een V7 (rond jaar 2008) of V7 II ?

Heb inmiddels, sinds 2008, zo'n 40.000 km rondgereden op een Guzzi 1200 Sport ('07) en 7.000 km op mijn huidige V7 II Racer ('15) naar volle tevredenheid en met veel plezier! Geen noemenswaardige problemen! Sinds de overname door Piaggio is de kwaliteit en dus betrouwbaarheid alleen nog maar toegenomen! Een van de grootste voordelen (en de reden dat ik ben overgestapt) van de nieuwe V7 II zijn: ABS, TC, 6-bak, voordeliger in onderhoud/banden, enz. Ook dankzij eenvoudige techniek en cardan. Verder is ze snel genoeg, zeker op binnenwegen, en uitermate handelbaar en zuinig! Succes! Roke heeft er dit jaar al 21 stuks V7 II verkocht......
 
21? Nou dat vind ik serieus best aardig. Helaas voor mij dat toen ik bij Roke een V7 II wou huren hij net in de prak was gereden (zie een aantal posts hierboven). Dus proefrit zit er niet eerder in dan volgend jaar B|
 
Binnenkort komen er nieuwe bandjes op m'n Racer: Continental Road Attack 2 100/90-18 en 130/80-17. De Pirelli's zijn na 7000 km bijna op en al ongeschikt voor nat weer. Mijn buurman rijdt, op een zware KTM, al 14000 km met de 1e set Conti Road Attack 2 en die zien er nog best fris uit!
 
Ik heb ook al de tweede Conti Road Attack achterband. De voorband is nog net niet op. Ik denk wel 11.000 a 12.000 met de achterband gedaan. Erg fijne banden! En je hoeft niet de eerste kilometers voorzichtig te zijn: geen siliconen! Motormaatje heeft de evo versie.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort komen er nieuwe bandjes op m'n Racer: Continental Road Attack 2 100/90-18 en 130/80-17. De Pirelli's zijn na 7000 km bijna op en al ongeschikt voor nat weer. Mijn buurman rijdt, op een zware KTM, al 14000 km met de 1e set Conti Road Attack 2 en die zien er nog best fris uit!

Afgelopen week motorolie en olie- en luchtfilter vervangen en gisteren de nieuwe Conti's kennis laten maken met het asfalt langs het Markermeer! Dat is prima bevallen en rijdt mooi neutraal (meestal na het verversen van banden)! Ben benieuwd hoe lang ze het uithouden en functioneren onder verschillende omstadigheden!
 
Laatst bewerkt:
Pirelli's na slechts 7k al op?? Het is nou niet echt een asfalt verschroeiend vermogen wat een V7 heeft..Bizar zeg. Wat voor Pirelli's zijn, of beter gezegd waren het precies?
 
Dit jaar meer als 12.000km onder weg geweest met de V7,voorband AVON A26 100/90x18 14.986km.
Achterband AVON A26 130/80x17V 10.400km dunkt me niet schlecht,ben veel met camping uitrusting onderweg geweest,storingen of panne... geen!
 
Pirelli's na slechts 7k al op?? Het is nou niet echt een asfalt verschroeiend vermogen wat een V7 heeft..Bizar zeg. Wat voor Pirelli's zijn, of beter gezegd waren het precies?
Pirelli's na slechts 7k al op?? Het is nou niet echt een asfalt verschroeiend vermogen wat een V7 heeft..Bizar zeg. Wat voor Pirelli's zijn, of beter gezegd waren het precies?

Diablo's dacht ik..... verder ben ik een vlotte rijder en maak heel weinig snelwegkilometers!
 
Mooi gaaf carbon stuurkuipje (ex Ducati Monster) via Marktplaats op de kop getikt voor € 60 (nieuw € 215, bij Bruggeman ligt er 1 zonder ruit voor € 125.....) eens zien of we dat netjes op de Racer kunnen knutselen! Geeft m.i. een sportievere uitstraling en ja, het is weer eens wat anders....
De nieuwe V7's zijn vorig jaar goed verkocht, naar Guzzi begrippen dan! De V9's komen er ook nog aan! Retro's doen het goed bij de meeste motormerken. We gaan het ook wel zien in Beusichem (Italdag) en Mandello (Guzzi 95)!
Nog meer MF-ers bezig met de V7 of V9?
 
Vandaag bij Roké Motors o.a. de V7II Stornello bewonderd! Mooie details, geinige uitlaat en ruige banden. Merk "GOLDENTYRE", made in Korea, lijken op grove wet-tyre racebanden. Mooie buddy met opgestikte letters. Er is veel metaal gebruikt, nu ook de spatborden. Geheel met zorg afgewerkt en in frisse Stornello kleurstelling. Als ze net zo fijn rijdt als mijn Racer ......
 
full



besteld bij TLM. Iemand interesse in de onderdelenlijst?
 
Laatst bewerkt:
Daaag Oma, ja ben hier zelf ook niet zo actief meer :W

Hee, leuk die blauwe scrambler. Ben zelf voor de Stornello gegaan, vond de kleurstelling geweldig en heeft bijna alles al. Ok, betere achterdempers zullen er tzt wel komen. Binnendoor kom je zeker geen vermogen tekort, maar als die eenmaal ingereden is gaat een stukje snelweg pakken voor b.v. wat woon-werk ook prima.

Mijn Stornello:
IMG_3215-M.jpg
 
Laatst bewerkt:
besteld bij TLM. Iemand interesse in de onderdelenlijst?

Hee die heb ik zien staan bij TLM toen ik mijn achter bagagerek kwam omwisselen en het linker zijrek kocht. Ziet er goed uit. Denk dat ik je wel een keer zal volgen met de aanpassing van de achterveren. Uiteraard zal ik dan ook de rode versie gaan (staat nog mooier bij de Stornello :P)
 
Daaag Oma, ja ben hier zelf ook niet zo actief meer :W

Hee, leuk die blauwe scrambler. Ben zelf voor de Stornello gegaan, vond de kleurstelling geweldig en heeft bijna alles al. Ok, betere achterdempers zullen er tzt wel komen. Binnendoor kom je zeker geen vermogen tekort, maar als die eenmaal ingereden is gaat een stukje snelweg pakken voor b.v. wat woon-werk ook prima.

Mijn Stornello:
[afbeelding]
Mooi :Y
 
Afgelopen week heeft mijn Racer haar 12.200 km beurt gehad. Keurig uitgevoerd door nieuwe dealer De Motorzaak in Amsterdam (vragen naar Olivier) en de "schade" viel mee want ik had zelf al de kleppen gesteld.... Hebben haar tevens van een nieuwe update, injectorreiniger en v+a verse remvloeistof voorzien. Was na de "koude" start de laatste tijd wat nukkig maar da's nu als sneeuw voor de zon verdwenen. Gisteren (tijdens de najaars toerrit) liep ze weer, als vanouds, als een tierelier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan