Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Eindelijk weer een MotoGP overwinning voor het merk dat velen hier een warm hart toe dragen! Wat een prachtig podium *O* :}
 
Even een vraagje voor de heren techneuten:
Ik heb het vermoeden dat mijn gelijkrichter niet goed is,
Volgens de beschrijving die ik heb zou je bij het doormeten (ik neem aan Ohmse waarden) in de ene richting niets moeten meten (en dat is ook zo) en in de andere richting in alle aangegeven meetcombinaties vergelijkbare waarden. Wat ik op mijn multimeter zie, is een pulserende waarde. Steeds wordt de meting even onderbroken (meetwaarde oneindig, dus geen connectie), en als er wel een meting is schiet de meetwaarde alle kanten op.

Doe ik iets fout, of kan de gelijkrichter naar het grofvuil?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Gerrit
 
Normaal gesproken heb je bij diodes doormeten aan 1 kant geen waarde en omgedraaid wel.
Het makkelijkst is de spanningsregelaar monteren ,motor laten draaien en kijken of hij bijlaad.Is dat niet het geval dan eerst de stekkerverbindingen en zekeringen controleren,
dan de dynamo,is die ook goed dan is de regelaar de eerste verdachte.
Verder,how to - accu en laadsysteem controleren.
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken heb je bij diodes doormeten aan 1 kant geen waarde en omgedraaid wel.
Het makkelijkst is de spanningsregelaar monteren ,motor laten draaien en kijken of hij bijlaad.Is dat niet het geval dan eerst de stekkerverbindingen en zekeringen controleren,
dan de dynamo,is die ook goed dan is de regelaar de eerste verdachte.
Verder,how to - accu en laadsysteem controleren.

Dank je RG,

Even een eerste snelle blik in de how-to geworpen, en ik moet dus eens beginnen met de gelijkrichter anders te meten. Moet geen Ohm meten, maar Volts wisselstroom. Eens kijken wat dat oplevert....

Groeten,

Gerrit
 
RG500 special te koop op Duitse 2takt site, kan alleen bekeken worden als je lid bent van die site

2takt-Forum.de - Die größte deutschsprachige Zweitakt Community! | Portal

29907394552_5664951dde_b.jpg


29937650751_905300f893_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sowee dat is flinke schade, maar het lijkt wel of dat blok op de bodem van een sloot heeft gelegen als je kijkt naar 'roest' op zuigerstangen etc?
 
Terug
Bovenaan Onderaan