S1000RR Deel 7

Nieuwe kleuren zijn uit. Opzich grappig dat ze weer terug zijn gegaan naar de stijl van de 2010 schema's.

zoom_23.jpg

zoom_23.jpg

zoom_23.jpg
 
Vind ze alle 3 helemaal niks kwa kleurstelling. Alsof ze niet af zijn.
Zwart met een primer kleur, knip en plak maar raak bij de motorsport kleurstelling en als laatst de schade kleurstelling...hier heb je wat verschillende kleuren kappen en kijk maar waar je wat plaatst.
 
Inderdaad, is die grote pot weer terug. Wordt er zo niet beter op. Ook nog dat extra pijpje uit die pot naar de einddemper? Is dat allemaal om aan de euro 4 normen te voldoen?

Ook lelijk laswerk allemaal in het zicht bij die pijpen. :/
 
Dat is ook een euro5 eis. Net als de taartschep achter en het uitlaatsysteem: die vervang/verwijder je gewoon zodra je zo'n motor koopt.

Ik dacht dat die reflector voor de Amerikaanse markt was, daar hebben ze dat al jaren. Maar die krijgen wij dus ook.

Nou ja dat en de taartschep achter verwijder/vervang je gewoon. Dat doet 95 % volgens mij. Hopelijk krijgen we nooit apk voor de motor, kun je bij elke keuring alles weer terug schroeven. -O-
 
Ik dacht dat die reflector voor de Amerikaanse markt was, daar hebben ze dat al jaren. Maar die krijgen wij dus ook.

Nou ja dat en de taartschep achter verwijder/vervang je gewoon. Dat doet 95 % volgens mij. Hopelijk krijgen we nooit apk voor de motor, kun je bij elke keuring alles weer terug schroeven. -O-

Dat wisten ze me te vertellen bij de BMW dealer in ieder geval ;)

En wbt APK: Inderdaad! Hoewel er bij een auto ook alleen gasmeting etc. wordt gedaan, maar geluid bijv weer ongemoeid gelaten wordt bij APK. Zou het niet erg vinden als iedere motor verplicht 1x per jaar langs de garage moest voor een remmen/banden/verlichting check, maar meer dan dat hoeft niet ;)
 
Dat wisten ze me te vertellen bij de BMW dealer in ieder geval ;)

En wbt APK: Inderdaad! Hoewel er bij een auto ook alleen gasmeting etc. wordt gedaan, maar geluid bijv weer ongemoeid gelaten wordt bij APK. Zou het niet erg vinden als iedere motor verplicht 1x per jaar langs de garage moest voor een remmen/banden/verlichting check, maar meer dan dat hoeft niet ;)


Ga je mond spoelen zeg. :N


:+
 
Maar ja, dat onderhoud valt dan weer niet samen met de APK datum, dus moet je er toch weer apart heen. Mijn auto moet ~ 1,5 keer per jaar voor onderhoud dus dat verloopt en valt zelden met de apk te combineren. Gewoon ruk dus.
 
Alleen voor lampjes is echt onzin. Ik ben wel voor een apk a la autos, wellicht met termijnen die het dubbele zijn van autos gezien het feit dat motoren natuurlijk gemiddeld een stuk minder rijden. Iedereen die 40u pw aan motoren sleutelt ziet zat rijdende wrakken voorbij komen die linea recta in de fik gestoken mogen worden.

En dan kan je wel zeggen dat de meeste motorrijders 'zuinig zijn op hun materiaal', de praktijk wijst uit dat dat echt gelul is. Hoe ouder de fiets, hoe tranentrekkender de staat van onderhoud vaak is. Kettingen die op de grond hangen (nieuwe? Nee joh span maar even), niet functionerende remmen, banden met 3 veters er in, remschijven die zo ver op zijn dat het twee losse delen zijn geworden, etc etc
 
Alleen voor lampjes is echt onzin. Ik ben wel voor een apk a la autos, wellicht met termijnen die het dubbele zijn van autos gezien het feit dat motoren natuurlijk gemiddeld een stuk minder rijden. Iedereen die 40u pw aan motoren sleutelt ziet zat rijdende wrakken voorbij komen die linea recta in de fik gestoken mogen worden.

En dan kan je wel zeggen dat de meeste motorrijders 'zuinig zijn op hun materiaal', de praktijk wijst uit dat dat echt gelul is. Hoe ouder de fiets, hoe tranentrekkender de staat van onderhoud vaak is. Kettingen die op de grond hangen (nieuwe? Nee joh span maar even), niet functionerende remmen, banden met 3 veters er in, remschijven die zo ver op zijn dat het twee losse delen zijn geworden, etc etc

APK zou ik niet erg vinden, als mn Akrapovic maar mag blijven zitten en al die gekke euro normen niet getoetst worden ;) Zoals ik al zei: verlichting, remmen, banden, etc.

Aan de andere kant: ik houd mn motoren wel bij, dus voor mij zou het alleen extra kosten en gedoe opleveren ;)
 
APK zou ik niet erg vinden, als mn Akrapovic maar mag blijven zitten en al die gekke euro normen niet getoetst worden ;) Zoals ik al zei: verlichting, remmen, banden, etc.

Aan de andere kant: ik houd mn motoren wel bij, dus voor mij zou het alleen extra kosten en gedoe opleveren ;)

Sowieso worden uitstootnormen alleen bij de typegoedkeuring getoetst, ooit een viergastester langs de kant van de weg gezien? De uitlaat moet gasdicht zijn, dat is ook bij autos de enige eis.
 
Alleen voor lampjes is echt onzin. Ik ben wel voor een apk a la autos, wellicht met termijnen die het dubbele zijn van autos gezien het feit dat motoren natuurlijk gemiddeld een stuk minder rijden. Iedereen die 40u pw aan motoren sleutelt ziet zat rijdende wrakken voorbij komen die linea recta in de fik gestoken mogen worden.

En dan kan je wel zeggen dat de meeste motorrijders 'zuinig zijn op hun materiaal', de praktijk wijst uit dat dat echt gelul is. Hoe ouder de fiets, hoe tranentrekkender de staat van onderhoud vaak is. Kettingen die op de grond hangen (nieuwe? Nee joh span maar even), niet functionerende remmen, banden met 3 veters er in, remschijven die zo ver op zijn dat het twee losse delen zijn geworden, etc etc


Daar sta ik van te kijken. Altijd gedacht dat juist motorrijders beter voor hun spullen zorgden al was het alleen al omdat gebreken bij een motor niet snel "verborgen" gebreken zijn. Je ziet ze meestal meteen wel zou ik zeggen.

Ik houd mijn rollend materieel wel goed bij, dus daarom zal ik wel verbaast zijn. Mijn dieseltje kwam deze week ook gewoon meteen door de keuring, niet eens aandachtspuntjes zei de keurmeester. 412.000 +km op het klokje.
 
Daar sta ik van te kijken. Altijd gedacht dat juist motorrijders beter voor hun spullen zorgden al was het alleen al omdat gebreken bij een motor niet snel "verborgen" gebreken zijn. Je ziet ze meestal meteen wel zou ik zeggen.

Ik houd mijn rollend materieel wel goed bij, dus daarom zal ik wel verbaast zijn. Mijn dieseltje kwam deze week ook gewoon meteen door de keuring, niet eens aandachtspuntjes zei de keurmeester. 412.000 +km op het klokje.

Dat dacht ik ook hoor, voor ik er mn werk van maakte. Een ketting tijdig smeren is voor 80% van de motorrijders al teveel moeite.

Ik heb ook niets tegen fietsen op leeftijd, maar de meeste mensen kopen zoiets voor €500-€1000 en verwachten dan klaar te zijn. Meestal komen ze dan langs voor iets simpel als 'hij start niet', en dan loop je een rondje en zit je aan hetzelfde bedrag aan onderdelen wat er allemaal jaren geleden al versleten was.
 
Ik lees al een tijdje mee omdat ik bezig ben met de aanschaf van het nieuwe model 2017. Moet zeggen dat de kleuren van 2016 wel mooier zijn maar een nieuw model 2016 hebben ze bij de BMW dealer niet meer staan. Voor de gebruikte met 500 km op de teller vragen ze bijna de nieuwprijs voor.

Vraag mij wel af welke maand nu het beste is om een nieuwe aan te schaffen. Prijzen voor 2017 zijn nog niet bekend maar je krijgt hem nu aangeboden voor de prijs van het 2016 model.
 
Ik lees al een tijdje mee omdat ik bezig ben met de aanschaf van het nieuwe model 2017. Moet zeggen dat de kleuren van 2016 wel mooier zijn maar een nieuw model 2016 hebben ze bij de BMW dealer niet meer staan. Voor de gebruikte met 500 km op de teller vragen ze bijna de nieuwprijs voor.

Vraag mij wel af welke maand nu het beste is om een nieuwe aan te schaffen. Prijzen voor 2017 zijn nog niet bekend maar je krijgt hem nu aangeboden voor de prijs van het 2016 model.
Ik zou even afwachten als de eerste modellen in de winkel staan. Kan je ze goed bekijken en met het boekje erbij checken welke extra spullen je erop wilt hebben.

Je kan ook wachten op een 2e hands uit 2015 of 2016. Met de winter is het moment dat mensen hem wegdoen. Rijden niet, stallinggedoe, bezuiniging en anders met het voorjaar als men iets anders wilt.

Info van nieuwsmotor.nl: 2017 BMW S1000R, S1000RR en S1000XR
[q]
S1000RR
De 999cc vier in lijn levert nog steeds 199 pk en 113 Nm, terwijl hij nu voldoet aan de EURO 4 normering. Voor de sportieve S1000RR is tegenwoordig ABS Pro leverbaar in het optionele Riding Modes Pro pakket. Daarnaast wordt het DTC traction control systeem, standaard meegeleverd. Ook wordt de S1000RR vanaf nu standaard geleverd met een afdekkap voor de duozit. Het zadel is als accessoire leverbaar.
De S1000RR wordt leverbaar in de kleurstellingen; Racing Red/Lightwhite, BMW Motorsport en het nieuwe Granite Grey/Blackstorm Metallic.
[/q]
 
Is er hier iemand die met de high mount arrow gp volledige lijn rijdt op z'n bmw en een idee heeft hoeveel db's deze produceert ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan