ZR-7 Zadel muurvast

Kcir

MF'er
8 jun 2009
103
11
Delft
Hallo allen,

Afgelopen week met een geleende motor (ZR-7) een stukkie wezen toeren. Bij terugkomst wilde ik nog wat licht onderhoud doen aan deze motor. Ik wilde daarom even het zadel eraf halen. En nu komt het... het zadel kan er niet af. Het slotje werkt goed: bij het omdraaien van het sleuteltje klikt de achterkant van het zadel los. Maar in het midden niet. Als ik de service manual lees, lijkt het alsof er in het midden ook een mechanisme zit om het zadel vast te klikken en dat deze dus niet los komt bij het draaien van het sleuteltje.

Maar dan nu de vraag: hoe krijg ik dit zadel los?!

Alvast bedankt!
 
Beetje duwen op t zadel tijdens sleutel omdraaien?
Zo kun je spanning van een palletje er af krijgen.

En weetje hoe het los moet? Naar voren, naar achter, schuin....
 
Beetje duwen op t zadel tijdens sleutel omdraaien?
Zo kun je spanning van een palletje er af krijgen.

En weetje hoe het los moet? Naar voren, naar achter, schuin....

Dat laatste is een serieus goeie tip. Bij mijn gsxr zette ik alleen die kunststof haak zegmaar erin, en dan duwde ik hem recht naar beneden. Bij mijn CBR moet je hem als je de haak erin doet tegelijk redelijk plat naar achter schuiven, aan de voorkant van het zadeltje pakt namelijk nog een soort haak, los van het klikmechanisme. Heb een aantal keer staan hannessen voor ik het door had.
 
Okee, het is opgelost. Heel stom: onder het betreffende zadel zit ook een reflectie-vestje. Dit vestje is in het midden tussen het palletje van het zadel en het vergrendelingsmechanisme gekomen. Daardoor geen beweging in te krijgen. Gelukkig kon ik de achterkant van het zadel iets optillen en het vestje met gepast geweld onder het zadel vandaan pulken. Het vestje heeft dit niet overleefd. Het zadel en het mechanisme wel. Ergo: het zadel kan eraf en ik moet even een nieuw vestje kopen.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan