BMW K100 RS

Ja, klopt. Alleen doet rechts zowel voor als achter het, heb ik geen LED geinstalleerd en lijkt het er op of links en rechts voor dezelfde lampjes zijn gebruikt. Woensdag maar even uitwisselen om te kijken of het aan de lampjes ligt...
Anders zijn mijn soldeer skills toch niet zo goed als ik hoopte.
 
Zoooo, tijd voor een update, zodat jullie niet denken dat ik stil zit :P
Blijkt dat motorrijden gewoon veeeel te leuk is en elke kilometer gewoon nóg leuker wordt.. Inmiddels al 1000km op mn nieuwe trots gereden :D

Helaas qua uiterlijk nog niet veel veranderd.
Ben er wel achter gekomen dat mn knippers 10W zijn ipv 21W. Vandaar dat ze (beiden) hyperflashen. Voor nu laat ik het even zo, ws ga ik toch achter LED's plaatsen, dus dan kijk ik er dan wel naar.
Ook heb ik nog wat lopen prutsen met de rechter achteruitkijkspiegel. Boven de 100km/u ging ie namelijk flatlinen (uit de wind klappen). Met een ander stukje benzineslang is dat nu pas bij 120 km/u :+

Tsjaaa, en toen was het tijd voor leuke knutselstukjes: de seatframe.
Helaas hebben we geen buizenbuiger in de klusruimte, en ik kan er niet tegen om 'speciaal' gereedschap ergens voor te moeten regelen, vandaar dat ik dan altijd voor de beunoplossing ga.

In dit geval betekende dat zand uit de straalkabine, met rubberdopjes van een muurbeugeltje aan de uiteindes geducttape en een buigmal van windmolenmasten :9
full

En,
dat ging verrassend goed.

Ok, bocht 2: de kont een wipje omhoog. Deze keer bestond de mal uit een massieve metaalstang en de stapelaar als gewicht:
full


En,
dat was m toch niet helemaal :N
full


Gelukkig kon ik m nog wel als mock-up gebruiken, en damnnn, dat vind ik er toch wel veelbelovend uit zien (met wat fantasie). Met zoiets in het vooruitzicht blijft de motivatie er wel om het frame mooi en snel af te krijgen :9~
full


Hopelijk snel meer :W
 
Zoooo, tijd voor een update, zodat jullie niet denken dat ik stil zit :P
Blijkt dat motorrijden gewoon veeeel te leuk is en elke kilometer gewoon nóg leuker wordt.. Inmiddels al 1000km op mn nieuwe trots gereden :D

Helaas qua uiterlijk nog niet veel veranderd.
Ben er wel achter gekomen dat mn knippers 10W zijn ipv 21W. Vandaar dat ze (beiden) hyperflashen. Voor nu laat ik het even zo, ws ga ik toch achter LED's plaatsen, dus dan kijk ik er dan wel naar.
Ook heb ik nog wat lopen prutsen met de rechter achteruitkijkspiegel. Boven de 100km/u ging ie namelijk flatlinen (uit de wind klappen). Met een ander stukje benzineslang is dat nu pas bij 120 km/u :+

Tsjaaa, en toen was het tijd voor leuke knutselstukjes: de seatframe.
Helaas hebben we geen buizenbuiger in de klusruimte, en ik kan er niet tegen om 'speciaal' gereedschap ergens voor te moeten regelen, vandaar dat ik dan altijd voor de beunoplossing ga.

In dit geval betekende dat zand uit de straalkabine, met rubberdopjes van een muurbeugeltje aan de uiteindes geducttape en een buigmal van windmolenmasten :9
[afbeelding]
En,
dat ging verrassend goed.

Ok, bocht 2: de kont een wipje omhoog. Deze keer bestond de mal uit een massieve metaalstang en de stapelaar als gewicht:
[afbeelding]

En,
dat was m toch niet helemaal :N
[afbeelding]

Gelukkig kon ik m nog wel als mock-up gebruiken, en damnnn, dat vind ik er toch wel veelbelovend uit zien (met wat fantasie). Met zoiets in het vooruitzicht blijft de motivatie er wel om het frame mooi en snel af te krijgen :9~
[afbeelding]

Hopelijk snel meer :W

Kan je niet beter een subframe laten maken
Een schoolgenootje van me heeft het laatst laten doen bij Roughneckk (http://www.motor-forum.nl/forum/user_profile/140980) en daar was hij iets van €70 voor kwijt geloof ik.

Het formaat is namelijk prima.
Maar dat je +/- 10mm buis gebruikt oogt een beetje vreemd bij zo'n bakbeest van een K100.
Zou persoonlijk toch gaan voor een subframe uit 22 of 25mm buis.
 
Ik heb net wat rondvraag gedaan (Westland customs, ace-caferacerparts), maar kennelijk is het toch een dingetje om zo'n lengte subframe (~60cm) plus dubbele bochten erin te hebben.

Ik ga dus toch nog maar een driemaal is scheepsrecht poging wagen, deze keer met een grotere radius voor de opstaande (/tweede) bocht. Twijfel nu wel over de diameter.. De hoop komt op het bestaande frame te liggen, dus is niet echt een dragende constructie. En met dwarsverbindingen en een metalen base voor het zadel moet het dacht ik wel goed komen met 16mm...?
 
Ik zou het in ongeveer de zelfde maat doen als de bestaande framebuizen, dan creëer je ook een eenheid, anders ziet het er al heel snel "geknutselt" uit.
16 mm is maar dun hoor.
 
Zo, tijd om oma uit d’r coma te halen.
Even kijken waar ik gebleven was…:“om het frame mooi en snel af te krijgen”
*Kuch* “snel” *kuch*

Dusss…

Maar vrees niet, dit is zeker geen sneu nooit afkomend project. Inmiddels is er hééél wat gebeurt, waaronder het omkomen van de SD kaart van mijn mobiel. Hierdoor kan ik jullie niet verblijden met het leed dat mijn laskunsten heet (lees: volpuisten met propjes en dan al het overtollige wegslijpen: je kan nooit téveel materiaal hebben…).
Wel heb ik een fototje van mijn één-na trotste las:
full


Helaas heb ik nu dus ook geen foto van de losse nieuwe frameloop die ik gemaakt heb. Een beetje trots ben ik wel, want ik heb hem zo kunnen maken dat ik hem op het bestaande frame vastschroef, en dus niet aan het frame hoefde te lassen. Hierop zit nu ook de nummerplaat houder. Wel heb ik weer een mockup foto, dit keer zonder het bestaande kontje en met een ingekort spatbord. Ik zei t je; wordt bruut!
full


En bij een mooi gewipt framepje hoort een mooi gewipt zadelpannetje. Aangezien het 3x zo goedkoop was koos ik ervoor om 5mm staalplaat mee te bestellen bij de lasersnijder, niet nadenkende dat ik er een mooi wipje in gebogen wou hebben. Hier moest dus wat zwaar geschut voor ingezet worden. Zwaarder dan een stapelaar, 3 metaalbuizen van pleuris veel kilo en een huisgenoot…

Uiteindelijk spande ik de stapelaar zo op dat de buigmal (de ronde buis) tegen de zadelplaat aan getrokken werd. Vervolgens heb ik de plaat van onder met een autokrik omhoog gebogen.
full

En dat lukte! *O*

Het inkorten van het kontje betekende ook dat er nieuwe knippers geplaatst moesten worden. Hiervoor had ik al een mooie plek in gedachten: de framebuizen die vrij komen bij het afzagen van het originele kontje.
203-725.jpg

Deze knippers besteld, en ze passen pre-cies!...maar hoe te monteren??? :/

Ik heb een dag besteed aan het afdraaien van twee kunststof busjes, totdat ik me bedacht dat het echt heel naar zou worden om de juiste passing te krijgen (eigenlijk wil je ze er in slaan, maar én moet het lampje al vastgeschroefd zijn op de dop, én moet je er 100% van zijn dat ze passen). De oplossing?

Juust ‘m; eerst ff een bakkie pleur.

En daarna langs mn oude school, waar ze in de werkplaatswinkel twee inslagdoppen voor 15 ct hadden. Gaatje boren en binnen 5 minuten knippers geinstalleerd. T hoeft niet moeilijk te zijn.
704.jpg


full

Ik vind m vet :)


Gister direct langs de zadelmaker gegaan. Ik had eerst het idee om zelf met het schuim aan de slag te gaan, maar ivm t wipje en onregelmatigheden in de loop en zadelplaat raden ze aan om het gewoon door de ervaren jongens van de werkplaats te laten doen… Tsja, daar is wel wat voor te zeggen. Enige nadeel dat dat over drie weken pas kan.

Vandaar dat ik maar even naar de Decathlon, de Action onder de sportwinkels, ben gereden :D Naast een yogamatje direct thuisgekomen met een hele kampeeruitrusting, mocht de motor straks weer comfortabel in elkaar zitten :]

Het yogamatje heb ik korte metten mee gemaakt, en vier lagen schuim op de bodemplaat gemaakt.
full


Hier wou ik het eigenlijk bij laten, totdat ik me bedacht dat ik vast ook nog wel ergens een oud stofje had liggen om m direct mee te bekleden. En ja hoor, blijkt mijn zadel dezelfde broekmaat als mij te hebben! Ook had ik nog wat oude kitelijnen en een spijker om m dicht te naaien (vandaar dat het een spijkerbroek heet! :P ).
full

En voila, een interim zadel zit er op. Nou heb ik tenminste niet meer dat ik achter van het zadel glijd bij elk dotje gas.
En een Bonusbroekzak! *O*


En dat was ‘m weer voor nu. :W
Nu is het met name tot eind September wachten tot de zadelmaker weer tijd heeft…
… en nadenken over kleine dingetjes, zoals:

1) Ik vind m achter te laag staan. -O- Op t zijaanzicht foto vind ik m een mooie stance hebben, maar dan staat ie op de middenbok, met t achterwiel onbelast 4cm in de lucht. Denk dat mn schokbreker af is en zit er over te denken om een k1100 schokbreker te plaatsen. Deze zijn zo’n 3cm langer dan k100 dempers, maar wat voor gevolgen dat voor de wegligging heeft???
2) Sinds ik LED lichten geplaatst heb is de BMU overbodig geworden. De knippers hyperflashen en een waarschuwingslampje is non-stop aan het branden omdat de BMU denkt dat mijn remlicht kapot is. Tijd om de BMU weg te halen.
3) Ik heb progressieve veren voor de voorvork (denk ik, of ze zitten er al in, m’n vader wist het niet meer, maar ze zien er wel progressief uit :P). Deze wil ik er in gaan zetten, maar ik ben benieuwd welke keerringen en o-ringen dan allemaal slim zijn om te vernieuwen?
 
Intelligentie is het vermogen om voor elk probleem een oplossing te vinden :+

Was het makkelijker geweest om je zitje te buigen door de mal (pijp) op de grond te leggen en met de lepels van de vorkheftruck de plaat naar beneden over de pijp te drukken.
 
Laatst bewerkt:
Als ik in de foto naar het kozijn kijk loopt zelfs nu de fiets op de middenbok staat het subframe af (voor lager dan achter)

Is het niet toch nog een optie het subframe enigszins aan te passen?

Daarom heeft Joossio zijn zitje volgens mij ook op deze manier gemaakt:
IMAG1351.jpg
 
Om die knipperlichten vast te kunnen draaien moet je gewoon een ring+moertje op 't uiteinde vast lassen. Kan je 'm er zo in draaien.

Over een K1100 achterveer monteren. Ik wilde dit ook eerst doen maar werd mij door een doorgewinterde BMW rijder zwaar afgeraden. De veer is langer waardoor het cardan onder een grotere hoek komt te staan. Wat uiteindelijk de kruiskoppeling meer belasting gaat geven, en dat vinden ze zeker niet leuk.
Een K1100 kan dit wel omdat die een dubbele kruiskoppeling heeft. 2x een beetje ipv 1grote hoek.

Kijk straks eens in mijn topic. Heb nog een update over die andere verbouwde K100.
 
zo te zien lijkt je achterveer (te) slap.
ik had hetzelfde probleem en uiteindelijk een K1100 veer gemonteerd.

het klopt dat door de 1 inch die die veer extra langer is, je cardan onder een grotere hoek komt te staan, maar als je erop gaat zitten (wat ik meestal wel deed tijdens het rijden :) ) wordt de veer toch weer een stuk ingedrukt en is die hoek dus ook weer een stukje kleiner.

Nadeel was wel dat mijn standaard niet meer lekker aan de grond stond. Om dat te overkomen heb ik tussen standaard en blok een extra blok alu geplaatst

je stance wordt met die langere veer ook zowiezo iets mooier vind ik

LGMADQx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is er de afgelopen maand nog iets gebeurd aan deze motor? Of is hij alvast begonnen aan een winterslaap?
Ondanks dat ik meer met een BMW R heb moet ik zeggen dat ik de K toch ook wel steeds meer begin te waarderen.
 
Zéker dat er nog vooruitgang in dit project is. Winterstop gaat pas vanaf 1 december in, dus kan nog even klussen :)

@Jaap: met de vorkheftruck het zitje over de mal buigen was niet mogelijk; de vorkheftruck werkt hydraulisch omhoog en met zwaartekracht naar beneden en zwaarterkracht met hulp was niet genoeg.

@Leeuwis: misschien loopt t zitje inderdaad wel heel lichtjes af (nieuwe foto later in de post). Het subframe is gelukkig demontabel op het bestaande frame gemaakt;
Nog een beloofd fototje:
full

Tussen de schroefgaten op t frame zit normaal een plaatje waar de tank op vast zit. Nu zit daar mijn frame op vast :) Ik kan m achter nog iets ophogen als ik zou willen, maar kijk hier denk ik later naar.
Veel zadels op K100’s worden inderdaad wel omhoog gemonteerd, zoals Joossio ook heeft. Maar dit is vooral om m in lijn te krijgen met de tank en ik vind dat net iets te radicaal/teveel een fighter look, terwijl ik liever voor bratstyle-achtig ga.

@Sammie: Mijn achterband had er maandag wat moeite mee toen ik wat hard moest remmen voor een stoplicht O-) maar voor de rest houden ze t prima

----------------
Doorrrr met het project:

Toen ik bij de Decathlon was voor m’n yogamatje kon ik het niet laten om direct ook in te laden met een upgrade van de kampeeruitrusting; drinkfles, Tarp (a la:
IMG_2245.JPG
)
etc. Met het idee om ooit richting m’n broer -die in Estland woont- te rijden. Met een zadel die eind September klaar zou zijn en de temperaturen dan in Estland waag ik t er nog niet op. Vandaar maar een kort blitztripje naar Duitsland gemaakt.

Een korte impressie:
full

full

full
(Tomtom: over 800m rechts afslaan _O- )


Helaas tijdens de rit er achter gekomen dat m’n achterlicht toch niet helemaal goed aangesloten was :( Even wat lopen prutsen met de connectors en een extra tie-wrapje geplaatst, maar toen deed mn linker achter knipperlicht het niet meer! Op zich geen probleem, met handsignalen en een motor die het technisch gezien niet hoeft te hebben (eerste toelating van voor 1997), maar in het donker op de snelweg invoegen zonder knipperlicht leek me toch niet wat :N

Vandaar binnendoor teruggereden, direct nieuwe connectors besteld en de motor naar de klusplek gereden. Na nadere inspectie bleek de bedrading helemaal losgekomen van de knipper. Helaas viel dit niet binnen de garantie, maar MLMparts zijn de gekste niet en stuurden me direct een nieuw setje op. TOPservice!! :}


En als t elektrisch dan toch overhoop ligt; dan t maar direct goed aanpakken. Sinds de nieuwe LED verlichting schijnt er een waarschuwingslampje non-stop in mn bakkes en waren de knipperlichten aan het hyperflashen. Dit was met twee hacks simpel op te lossen, maar hiervoor moest de tank er wel af en daarvoor moet de brandstofdruk van t systeem. No problemo met het WPHB :D
Deze heeft t over het loskoppelen van de brandstofpomp dmv een connector ergens naast de tank.. Naast t feit dat ik nooit zeker ben of ik de juiste connector te pakken heb (volgens mij zit bij mij de connector links van de tank, maar het WPHB spreekt van rechts) en ik zo al eens 10 minuten brandstof aan het opstoken was, is er gewoon een zekering voor de pomp. Deze d’r uit en binnen twee tellen was de peut op. Brandstofslang los, tank er af; en daar zitten de relais.

Voor t waarschuwingslampje moest de Bulb Monitoring Unit aangepakt worden. (Beter gezegd; verwijderd en doorgelust):
full


En een diepvrieszakje en wat duct-tape later, "netjes" weg gewerkt O-) :
full



Tweede euvel waren de hyperflashende knipperlichten. Hiervoor bestaat een oplossing om een IC-pin los te koppelen en dan houden ze er mee op. Voor wie dit leest op vrijdag; spot de verbroken verbinding ;P :
full


Wordt moai:
full




En als de tank er dan toch af ligt, dan is t ook mooi tijd om eens naar het stuur te kijken. Ik vind t stuur een beetje smal, en vooral de handvatten onder een a-relaxte hoek staan, dus daar komt binnenkort wat anders voor (denk superbike achtig/low tracker stuur). Maar dan moet dat enorme dashboard er eerst vanaf, en om dat te doen moet t contactslot een ander plekje krijgen. Er is een tutorial voor om deze in t luchtfilter te stoppen, maar ik vond boven de bobines ook wel mooi:
Eins:
full

Tzwei:
full



Ik was bang dat ik de kabelboom helemaal moest strippen om t contactslot los te krijgen, maar blijkt dat deze kabel apart loopt en een connector heeft onder de tank. Toch ideaal dat de tank er af ligt!
Connector los, contact omgegooid, via via weer teruggelust naar de connector, aansluiten en klaar!


of niet… -O-

Contact er op:
verlichting: check,
starten: wil niet. Shiiiiiiiii-

Klinkt alsof er geen brandstof is??
Waar gaat t mis? Brandstofleidingen had ik weer vastgedraaid, connectors weer vast.. Startmotor hoor ik draaien, brandstofpomp zoemt nog wat na als ik het contact loslaat… meer koffie?

Bakkie en een hulplijn van internet later zit ik met de suggestie dat de brandstofpomp zonder benzine is komen te staan en dus kapot is, want iemand-had-dat-ook-gehad-met-dezelfde-symptomen-en-dan-is-dat-zo.
Maar dat geloofde ik niet. Dus brandstofleidingen beetje los gedraaid en daar kwam direct benzine uitgestroomd; ok, wel brandstof uit de tank dus. Vanaf de tank loopt de brandstofleiding 15cm naar beneden, via de injectors de motor in. Ergens tussen tank en motor gaat er iets mis, maar het enige wat daar zit zijn de injectoren, en die kunnen niet alle 4 kapot zijn gegaan?! Ok, wat kan er met de injectors zijn? Daar zit alleen een stekker aan naarrrrrr.. de computer?? En terwijl mijn hand de kabel volgt naar de computer hoor ik een subtiele klik.. Klik? Zou t? Kan het? Neeeee toch?

Jawel. Stekkertje los. En dan gewoon direct starten bij de eerste poging *O* Dank u BMW


Ennnn toennn, was het tijd om m’n nieuwe zadel op te halen! :9~
Heb nog zitten twijfelen over leer, kleurtjes, etc. Bruin zadel vind ik té old-skool voor de 80’s looks van deze motoren, vandaar zwart. Maar bij één van de kleurthema’s die ik in gedachten heb zou witte highlights nog wel passen:
full

(Super mooi ingekleurd *kuch**kuch*)


Oh well, zwart doet t altijd goed, dus niet te moeilijk doen en gewoon gaan:
full


Ik ben blij :)
En mn kont is ook blijer met dit zadel
Licht gemis van de bonusbroekzak.

-----------
En wat zijn dan de plannen?
1. Mooie kilometerteller uitzoeken. Zit te denken aan iets als:
$_12.JPG

2. Fijner stuurke. Niet al te breedt, met handvatten die minder onder een hoek staan. Vind dit er in ieder geval goed uitzien:
14573026_1106656152746080_5724547250749881726_n.jpg

3. Die progressieve veren… Ik ben er nog steeds niet over uit of deze al vervangen zouden zijn of niet, of uberhaupt passen. Hierbij een fototje van het setje dat ik nog heb liggen:
full

Alle voorbeelden die ik op internet tegenkom van progressieve veren hebben juist geen witte spacers. Alleen bij de originele veren zitten spacers. Maar deze zien er wel progressief uit…
4. Zijkapjes en spatbord bijwerken. Had ze al afgetaped, maar zag toen dat ik de montagepunten zou wegzagen. Dus daar moet ik nog even wat voor verzinnen.
5. Uitlaat inkorten. Vind t een mooi idee om de originele uitlaat te houden, maar m dan een stuk in te korten. Alleen ben ik bang dat ik een té sterk lasapparaat heb voor t dunne materiaal en überhaupt niet genoeg ervaring om t mooi te doen..

Kort photosjopje om mee af te sluiten:
full

(Spatbord ingekort, zijkapjes hoekje er af, uitlaat ingekort)

:W
 
Leuk project! Ik ga ook met de motor naar Estland ergens rond mei/juli. Ga daar voor.minimaal een jaar naar toe. Waar woont je broer?
 
Waarschijnlijk één van de laatste updates voor de winterstop. Zoals ik al had aangegeven wou ik nog graag een ander stuur omdat het originele wat smal was en vooral de handvatten onder een rare hoek had.

Het verwisselen van het stuur ging echter niet zonder vallen en opstaan:
full

Voor de duidelijkheid het oude stuur, let vooral op de remleiding tussen handvat en balhoofd.

+Jeej! :) Nieuw stuur, en volgens andere K ombouwers zou het moeten passen met de oude bekabeling.
-Oef :/ Dat is inderdaad wel een tight squeeze met de kabels.
-Oh jeetje -O- Ok, het oude stuur paste er met flink friemelen net vanaf, maar nu ga ik een breder stuur er op plaatsen…
+Jeej! *O* T nieuwe stuur past precies tussen de handvatten.
-Neej! |( ...maar de remleiding is te kort en nu zit t stuur scheef..
+Jeej! :P Goede reden om een setje RVS omvlochten remleidingen te bestellen.
-Oh jeetje... Beter zorg ik dat ik alles driedubbel opmeet voordat ik definitief een custom made set laat maken. (Hoe ik het voor elkaar kreeg om aanvankelijk 80mm te meten, terwijl dit no-way nergens een afstand is… Gelukje maar dat de winkel er nog even achteraan belde om alles ook driedubbel te checken).
Eén pakketje nieuwe remleidingen en remvloeistof later. Voor de duidelijkheid van het verhaal; BMW K remleidingen bestaan uit 1 leiding van hendel naar balhoofd en 2 leidingen parallel van balhoofd naar remklauwen).

+Jeej! :Y Tijd voor een nieuw stuur, superdeluxe remleidingen en een frisse lak op alle onderdelen!
-Nee! ;( Ontluchtingsnippel van de remklauw zit muur- en muurvast.
+Jeej.. Bakkie koffie bij de probleemoverpeinzing..
+Jeej! :} Kennelijk heeft de klusruimte een magische ik-draai-alles-los-sleutel en jawel hoor, die draaide de nippel los.
-Hmmmm... :/ Hoe haal ik nu alle remvloeistof er uit..
+Jeej! :} De klusruimte heeft ook een vaccuumpomp for just such an occasion.

Een half uurtje oude beneden-remleidingen omwisselen voor nieuwe later.
+Jeej :) Oude stuur los halen en nieuwe stuur voor t gevoel op de plek zetten.
-NEEEE! |( T stuur blijft steken op de bovenkant van de voorvork! Moet ik nou ook nog nieuwe risers kopen!!?
full

+Jahaaa! :} :} :} Het toeval wil dat de klusruimte gebruik maakt van preciés de juiste ringen, zowel in binnen- als buitendiameter én in variërende diktes voor ultieme perfectie.
++Woeehooee *O* Zei iemand zandstraler?
full

+Jaah! *D Ok, everything in order, tijd om een nieuw stuurtje te plaatsen. Onderdelen gelakt, tussenringen geplaatst, stuur vastgezet… Op voor het moment supreme; de nieuwe remleiding tussen handvat en balhoofd passen.
-Oei :/ Die is toch wel met moeite vast te zetten. Ogen zitten net even lastig ten opzicht van elkaar gedraaid.. Maar met wat wurmen is hij mooi langs het stuur te leggen.
-Neeeeeeheee! |( Had ik toen maar eerst de linker hendel er om gelegd…
Remleiding weer los, hendel er af, stuur los.
-Argh :N Weet niet meer hoe ik het eerder had, maar hele tellerset moet los om genoeg speling in de kabels te hebben om t stuur er tussen te wurmen. Zucht.
Hendels er op, tellerset weer terug, stuur vast, remleiding weer vast wurmen.
+Joehoeee :) Remleiding past, tijd om banjobouten vast te draaien. Helaas geen goede momentsleutel in de klusruimte, maar internet zegt dat de koperringen een beetje geplet moeten worden…
-NEEEEEEEEE! :( Banjobout afgebroken.
+Lichte jeej! :) Precies bij de vloeistof doorlaat, dus er zit een sleuf voor de schroevendraaier.
+Iets zwaardere jeej! *D Oude banjobout past er ook op.
-Oh nee :? Waar schoot die koperring heen?
+Yes! :t Gespot!
En toen zat het nieuwe stuur en de remleiding er op!
full


Ook nog even spatbord ingekort. Jeej voor de klusruimte die één of andere mal heeft waar t spatbord ook precies mooi op kon liggen.
full

full
 
Wat een rollercoaster van emoties *O*

TIP: De banjo's op een remleiding kun je trouwens normaal verdraaien, in 1 richting, 1x, tot max. 180 graden. Vaak staan ze net niet helemaal lekker en je wilt je leiding toch monteren zonder spanning.

Van mijn Melvin setje:
IMG_20160708_173221_zpsn0kqxxav.jpg


TIP2: Investeer in een momentsleutel ;)
 
Laatst bewerkt:
TIP2: Investeer in een momentsleutel ;)


Inderdaad :P
Ik had eigenlijk de verwachting dat de super-klusruimte die wel zou hebben, maar die hadden alleen 300nm...

Had t na de kapotte banjobout maar even opgelost met een weeghaak op de juiste lengte op de dopsleutel en dan op t juiste gewicht trekken. Ook een geniale truc *D
 
Anders eerst maar eens proberen wat gevoel op te bouwen. Een banjobout hoeft niet erg vast te zitten, ik gebruik een 1/4" doppensetje ervoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan