Xt660 x

Carpman

Rookie
12 okt 2016
6
0
Hallo daar ik ben sinds kort bezitter ve xt660 x 2004 km 9000 maar dat ding bokt als een malle met koude motor ,bougie al verv leek 1 dag goed maar volgende dag weer foute boel zat zelf aan de bobine te denken ,maar mischien zijn er ook andere type bougies,iemand hier ervaring mee? De xt = trouwens helemaal orgineel.
 
Aan de topic starter:

In 2004 is de Xt660X op de markt gekomen, hierbij had deze in het begin heel veel last van bokken, zo veel dat er onder coulance een groot aantal ECU's zijn uitgewisseld of waarvan de software is geupdate.

Natuurlijk is dit niet makkelijk aan de motor van de buitenkant te zien MAAR je kunt het wel aan je ECU zien.

Bij de ecu kom je als volgt:
-demonteer je zadel(gewoon met je sleutel links onder het zadel losklikken en afnemen.
-demonteer de linker zwarte zijkap onder je zadel
-nu zie je de ECU zitten
ecu_xt660r.jpg

Deze afbeelding is 768 bij 432 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


vervolgens kijk je naar het onderdeelnummer op je ecu, indien dit 5VK-8591A-00 is ben je "gesjaakt", althans vaak.

Dit is namelijk de ECU die in de xt660x en R modellen is verbouwd van 2004 tot laat in 2005, deze heeft het meeste last van het bokken, echter is de hoop nog niet volledig verloren met deze ecu.
Het kan namelijk dat het gaat om een model waarvan de software is geupdate, gelukkig heeft yamaha je daarbij niet in het ogewis gelaten maar hebben ze op de achterkant een witte punt met verf gezet zoals hier:
Whitedotremapped00ECU.jpg

Deze afbeelding is 1024 bij 768 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


In dat geval is deze geupdate.

Mocht je een oude ecu bezitten en deze is niet geupdate kun je eens naar een yamaha dealer gaan en naar deze recall vragen, hoe dit precies zit weet ik niet.

Wat je buiten dat kunt doen is de CO waarde veranderen via je display, een handleiding hiervoor vind je hier:http://www.maximumbikes.c...60-fuelling-fix-ammended/


Hetgeen sommige hier zeggen om de transmissiedempers in je achterwiel na te kijken/te vervangen is zeker niet zo dom als sommige het doen voorkomen, de Xt staat erom bekend ddat deze regelmatig gewisseld dienen te worden, zeker in vergelijking met vele andere meercilinder motoren. indien deze niet meer heel strak zitten kan het helpen om deze te wisselen (of de poor-mans-solution: stukken binnenband eromheen).

Zelf heb ik jaren op een XT660x van 2007 rondgereden en nog steeds vind ik zo een xt een erg leuke fiets...

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. (liefst via pm)

Mijn originele reactie vind je hier: xt660x schokt/hikt enorm
 
Terug
Bovenaan Onderaan