BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Oke zal die vacuummeter eens opzoeken. Begrijp ik nu goed dat niet alle BMW boxers een katalysator hebben ?

Nog zo een "pareltje" gevonden alleen alles staat zo ver van mijn woonplaats :-(

Dit ; http://link.marktplaats.nl/m1087071388 R1100R / 11-2002 / 57 Dkm / 3 koffers /

Sebring uitlaat / TomTom Rider @ +/- € 3500,-- ?
Dat blauw vind ik ook erg mooi. Alleen die topkoffer vind ik érrug groooot ...
 
Die Div van 92 krijg je geen drol voor terug bij een handelaar.
Die kun je beter particulier verkopen en afdingen bij die handelaar op je aankoop.
 
Mee eens maar mijn Div 600 heeft nog geen 14 Dkm gelopen en is werkelijk heeeel netjes.
Krijg er bij inruil 1150,-- voor. Als er iemand van de BMW rijders nabij Enkhuizen woont en vanmiddag om +/- 15:15 tijd heeft om mee te gaan kijken zou dat best leuk zijn !
Evt. reacties gaarne via een PB.

Wat is eigenlijk doorgaans bij normaal gebruik de levensduur van die droge koppelingsplaat Bij een R850xx / R1100xx / R1150xx ??
 
Laatst bewerkt:
Heb vanmiddag deze bekeken en bereden..en ben eigenlijk verkocht....

Dit ; http://link.marktplaats.nl/m1091475104

Bouwjaar 4-1999

72.000km ( dat zou je hem niet geven ! )
1100cc boxer met injectie en 4 kleppen per cilinder , rijdt erg fijn
Toerscherm , met instelbare windgeleider/spoiler
2x zijkoffer , type touring
1x Topkoffer GIVI , gemonteerd op het org. BMW topkofferrek
BMW alarm
Dagrijverlichting , om goed op te vallen
Cilinder beschermers
Led achterlicht
Handkappen
Spatbord verlengers aan voor en achterzijde
Chroom pakket
Professioneel aangepaste buddyseat ( Tiger Leathers ) mooi afgewerkt , in 3 hoogtes verstelbaar
2x 12V aansluitpunten
Stahlflex remleidingen voor en achter
Odessy accu
Heel veel RVS afgemonteerd aan oa motorblok
Grotere voetplaat aan jiffy
Mechanische cruise control dmv vastzetschroef ( politieachtig ).

Onderhoudshistorie is bekend.

Moet € 2500,-- bijleggen op mijn Div 600 '92
 
Laatst bewerkt:
Heb vanmiddag deze bekeken en bereden..en ben eigenlijk verkocht....

Dit ; http://link.marktplaats.nl/m1091475104

Bouwjaar 1 April 1999 ( MZ-59-LK )

72.000km ( dat zou je hem niet geven ! )
1100cc boxer met injectie en 4 kleppen per cilinder , rijdt erg fijn
Toerscherm , met instelbare windgeleider/spoiler
2x zijkoffer , type touring
1x Topkoffer GIVI , gemonteerd op het org. BMW topkofferrek
BMW alarm
Dagrijverlichting , om goed op te vallen
Cilinder beschermers
Led achterlicht
Handkappen
Spatbord verlengers aan voor en achterzijde
Chroom pakket
Professioneel aangepaste buddyseat ( Tiger Leathers ) mooi afgewerkt , in 3 hoogtes verstelbaar
2x 12V aansluitpunten
Stahlflex remleidingen voor en achter
Odessy accu
Heel veel RVS afgemonteerd aan oa motorblok
Grotere voetplaat aan jiffy
Mechanische cruise control dmv vastzetschroef ( politieachtig ).
[~[url="http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/CC_zpskkgtcyjr.jpg"]afbeelding~][/URL]
Onderhoudshistorie is bekend.

Moet € 2500,-- bijleggen op mijn Div 600 '92

Op de site staat "geen garantie" dat lijkt me nog een onderhandelingspunt; is zou hem niet zonder garantie kopen. Met 72K km is ie nog niet aan zijn einde.
Kun je het niet eens worden; dan keuring laten doen (is zo wie zo wel een aanrader om dat te doen)
Ik heb nu al 2 keer een negatieve ervaring met een aankoop en dat was wellicht met een keuring aan de orde gekomen.


Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik reeds besproken. Maar zoals ik schreef hij rijdt erg goed.
En de verkoper geeft mij minimaal 1 maand garantie op motor / bak / cardan.
Minimaal een maand zegt niks. Je moet een termijn afspreken, niks minimaal of maximaal. Want als hij zegt minimaal een maand, dan weet je niet hoe lang de garantie na die maand nog geldt. Dat kan nog twee maanden zijn, maar ook een half uurtje.
 
Ik snap wat jullie trachten te zeggen maar we hebben het over een 17 jaar oude motor met meer dan 70.000 op de teller waarvan de onderhoudshistorie bekend is en die nu amper 1/3 kost van de nieuwprijs
( excl. accessoires ). Dus als hij er 6 maanden garantie op moet geven dan wordt hij domweg +/- € 500,-- duurder denk ik.
 
Ik snap wat jullie trachten te zeggen maar we hebben het over een 17 jaar oude motor met meer dan 70.000 op de teller waarvan de onderhoudshistorie bekend is en die nu amper 1/3 kost van de nieuwprijs
( excl. accessoires ). Dus als hij er 6 maanden garantie op moet geven dan wordt hij domweg +/- € 500,-- duurder denk ik.

Deze verkoper wordt geacht verstand te hebben van deze motor en het is heel gebruikelijk om zeg 3 maanden garantie te geven op dit motoren.
Natuurlijk kun je kiezen zelf het risico te nemen, maar ben je bewust dat de navolgende (dure) punten kunt tegenkomen:
Versnellingsbak: ca EUR 1000
Koppeling: ca EUR 750
Hoofdremcilinder voor lek: ca EUR 300
Versleten remschijven: a ca EUR 150/stuk

Vandaar dat keuring aan te bevelen is en tenminste een redelijke garantietermijn van zeg 3 maanden. Wat bij motoren het probleem is, dat er 's winters niet of weinig wordt gereden en je weinig hebt aan garantie in een periode dat je niet rijdt. Wellicht is daarom de 1 maand garantie ontstaan?

Maar, ter geruststelling, een BMW boxer is zeker bij 72K km niet op!

Roelof.
 
Ik heb hem niet gezien, maar vanaf de foto's ziet hij er retestrak en compleet uit. Verleidelijk.
Ga met Roelof mee dat garantie een onderhandelingspunt is. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je alleen bij mooi weer rijdt is in dit jaargetijde 1 maand helemaal niks.
Aan de andere kant, 3 maanden ook niet want wat ga je rijden in november en december.
Kilometer garantie zou nog beter zijn. Zeg 5000 Km.
Maar mooie motor een heel mooie kleur en zeer compleet. Scherm is mij iets te groot voor een naked bike. Je krijgt meer terug voor je Div dan ik had verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Deze verkoper wordt geacht verstand te hebben van deze motor en het is heel gebruikelijk om zeg 3 maanden garantie te geven op dit motoren.
Natuurlijk kun je kiezen zelf het risico te nemen, maar ben je bewust dat de navolgende (dure) punten kunt tegenkomen:

Versleten remschijven: a ca EUR 150/stuk
Dat is natuurlijk zelf in 2 oogopslagen zelf te controleren.

En de versnellingsbak en koppeling zijn ook niet opeens defect.
Denk ook niet dat men bij een keuring het blok open gaat trekken voor visuele inspectie.
 
Metzeler Roadtec Z6 is dat wat voor onder een R1100R ? Was beetje aan het neuzen naar wat nieuwe banden zoal kosten. Mijn banden zijn nog niet aan vervangen toe. En ik rij niet in de Winter. En bij voorkeur ook niet in hevige regen. Vond dit wel een erg net prijsje. Oke er komt ongeveer € 20,-- per wiel bij voor montage.



Sta je voor +/- € 192,-- op vers rubber ?
 
Doe maar niet. Ik heb drie sets roadtec z6 versleten, omdat ik ze goedkoop kon krijgen. Ze gingen per set ongeveer 10.000km mee, terwijl ik redelijk rustig rijd. Bovendien cuppen ze bijna onmiddelijk na montage. Ik heb nu een set Bridgestone BT023's er onder liggen. Echt een verademing, het stuurt zo veel beter! En ik heb er bijna 4000km mee gereden, en er is nog geen enkel spoortje slijtage te zien.

Alleen de achterband is al €200 geloof ik. Maar stel dat hij drie keer zo lang mee gaat, dan is het kostenplaatje per km al heel snel anders.
 
Laatst bewerkt:
Volgens 1000PS kun je beter kiezen voor van 1 t/m 5
Pirelli Angel GT, Bridgestone T30, Metzeler Roadtec Z8, Michelin Pilot Road 4 of Dunlop Roadsmart 2.

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de T30 (opvolger van de BT023, maar die BT023 is wel in prijs kwaliteit een geweldige band).

Nog meer leesvoer
Motorrad
Testmotor
Kijkvoer (let op gaat maar door en door)
MCN
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan