Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkt die al dan?
In principe wel. Bij het vorige incidentje lag het niet aan de topkoffer maar aan de zekering van de Zero, die met 95A eerder doorsloeg dan de 100A die op de verpakking staat -O- De handshake met de de lader etc. is geen probleem.

Heb je er eventueel interesse voor?
 
Ondertussen begin ik ook stiekem naar een kuip te kijken, wel lastig want aftermarket wordt eigenlijk niet meer verkocht...

Jammer dat Vetter deze nooit in productie heeft gebracht:

9laHjyZ.jpg
 
.....Ik heb een commuter windscherm besteld dat over een week of twee binnen gaat zijn, dus daarna ga ik hetzelfde doen om te zien of de Zero dan zuiniger wordt....
En, heb je al gereden met je commuterscreen ?



Onlangs heb ik ook een langer C13 snoer besteld, kost weinig. Ik hoef nu alleen de motorfietszijde in te pluggen, de andere kant zit vast ingeplugd in een tijdschakelaar en de zaak gaat pas laden als de batterij is afgekoeld. Ik kan hem dus direct na aankomst inpluggen in de motor zonder dat ie meteen gaat laden, dan kan ik hem ook niet meer vergeten. Nóg gemakkelijk dus....

Het is me bekend dat het BMS de zaak beschermt door boven de 55°C niet te laden, bij mij mag ie nog veel verder afkoelen zonder dat ik er last van heb.
Het is gewoon niet nodig om direct te gaan laden, er is immers tijd zat.
 
Laatst bewerkt:
Dit voorjaar wezen kijken naar een Zero S bij MotorPort Zelhem.
Helaas viel de grote mij tegen, ben zelf 197 cm en kom met de knieën tegen de rand boven de tank.
Moet wel zeggen dat ik in verhouding heel lange benen en armen heb.
Heb toen even op de FX gezeten en was aangenaam verast door de hoogte.
Vorige maand een proefrit van ruim een uur gemaakt op de FX en was dolenthousiast.
Zit is goed, en de trekkracht enorm .
Ben van plan voornamelijk woonwerk te rijden (38 km enkele reis).
En heb er dit jaar al bijna 9000 km opzitten.
En verzoek om te kunnen laden op het werk is in behandeling.
Ga dan wel voor de 2017 FXS, of er moet een nog mooier model uitkomen voor 2017.
Wel ben ik benieuwd of de koplamp voldoende licht geeft?
Zoals afgelopen week is het nog behoorlijk donker en ben dan wel goede verlichting nodig.
Zijn er FX of FXS rijders die mij hierin kunnen adviseren?
 
Welkom in dit topic. Fijn dat er steeds meer elektro rijders zich melden.

Het kan aan mij liggen maar dit deel van jouw post is mij niet duidelijk:

.....Ben van plan voornamelijk woonwerk te rijden (38 km enkele reis).
En heb er dit jaar al bijna 9000 km opzitten.....

Hopelijk heeft iemand advies voor jou.
 
Laatst bewerkt:
Dit voorjaar wezen kijken naar een Zero S bij MotorPort Zelhem.
Helaas viel de grote mij tegen, ben zelf 197 cm en kom met de knieën tegen de rand boven de tank.
Moet wel zeggen dat ik in verhouding heel lange benen en armen heb.
Heb toen even op de FX gezeten en was aangenaam verast door de hoogte.
Vorige maand een proefrit van ruim een uur gemaakt op de FX en was dolenthousiast.
Zit is goed, en de trekkracht enorm .
Ben van plan voornamelijk woonwerk te rijden (38 km enkele reis).
En heb er dit jaar al bijna 9000 km opzitten.
En verzoek om te kunnen laden op het werk is in behandeling.
Ga dan wel voor de 2017 FXS, of er moet een nog mooier model uitkomen voor 2017.
Wel ben ik benieuwd of de koplamp voldoende licht geeft?
Zoals afgelopen week is het nog behoorlijk donker en ben dan wel goede verlichting nodig.
Zijn er FX of FXS rijders die mij hierin kunnen adviseren?
Heb je de DS ook geprobeerd? Die heeft een wat betere zithouding voor langere mensen.
 
Welkom in dit topic. Fijn dat er steeds meer elektro rijders zich melden.

Het kan aan mij liggen maar dit deel van jouw post is mij niet duidelijk:Hopelijk heeft iemand advies voor jou.

Bedoel dat ik van plan ben om voornamelijk woon werk kilometers met de FXS te gaan rijden.
En heb er dit jaar al 9000 motor kilometers opzitten.
Deze is nog niet elektrisch en daarom aan vervanging toe ;-)
 
Laatst bewerkt:
Heb je de DS ook geprobeerd? Die heeft een wat betere zithouding voor langere mensen.

Volgens mij heeft deze alleen een hogere zitplaats, verhouding stepjes >>> tank zijn volgens mij gelijk.
Heb in Photoshop beide HiRess foto's op elkaar gelegd en frame enz is volgens mij pressies gelijk.

Maar FXS is ook prima te doen, toch? :9
 
Volgens mij heeft deze alleen een hogere zitplaats, verhouding stepjes >>> tank zijn volgens mij gelijk.
Heb in Photoshop beide HiRess foto's op elkaar gelegd en frame enz is volgens mij pressies gelijk.

Maar FXS is ook prima te doen, toch? :9
Stepjes zijn inderdaad hetzelfde maar die kun je eventueel verlengen natuurlijk, door de wat grotere wielen heb je daar ook wat meer speling in.
Stuur is ook wat anders.

Maar de FXS is inderdaad prima hoor, helemaal als je niet zo heel ver naar het werk moet :Y Qua verlichting zal het ook wel los lopen en anders hang je er wat extra aan.

Ga je over de snelweg of over n-wegen naar het werk?
 
Laatst bewerkt:
Stepjes zijn inderdaad hetzelfde maar die kun je eventueel verlengen natuurlijk, door de wat grotere wielen heb je daar ook wat meer speling in.
Stuur is ook wat anders.

Maar de FXS is inderdaad prima hoor, helemaal als je niet zo heel ver naar het werk moet :Y Qua verlichting zal het ook wel los lopen en anders hang je er wat extra aan.

Ga je over de snelweg of over n-wegen naar het werk?

Gelukkig geen snelweg, combi van 60 en 80 km wegen, stuk over de dijk en dan de Veluwe over, mooi stuk om met de motor te rijden!!!
 
Dan haal je het in principe net retour maar begrijpelijk dat je op het werk wil laden in de winter, kun je ook eens de mooie terugweg nemen.
 
Ga dan wel voor de 2017 FXS, of er moet een nog mooier model uitkomen voor 2017.
Wel ben ik benieuwd of de koplamp voldoende licht geeft?
Zoals afgelopen week is het nog behoorlijk donker en ben dan wel goede verlichting nodig.
Zijn er FX of FXS rijders die mij hierin kunnen adviseren?


Zou persoonlijk ook de FXS boven de FX verkiezen.
Het is het gebrek aan geld, anders zou ik zo met je mee doen :]
 
Dit voorjaar wezen kijken naar een Zero S bij MotorPort Zelhem.
Helaas viel de grote mij tegen, ben zelf 197 cm en kom met de knieën tegen de rand boven de tank.
Moet wel zeggen dat ik in verhouding heel lange benen en armen heb.
Heb toen even op de FX gezeten en was aangenaam verast door de hoogte.
Vorige maand een proefrit van ruim een uur gemaakt op de FX en was dolenthousiast.
Zit is goed, en de trekkracht enorm .
Ben van plan voornamelijk woonwerk te rijden (38 km enkele reis).
En heb er dit jaar al bijna 9000 km opzitten.
En verzoek om te kunnen laden op het werk is in behandeling.
Ga dan wel voor de 2017 FXS, of er moet een nog mooier model uitkomen voor 2017.
Wel ben ik benieuwd of de koplamp voldoende licht geeft?
Zoals afgelopen week is het nog behoorlijk donker en ben dan wel goede verlichting nodig.
Zijn er FX of FXS rijders die mij hierin kunnen adviseren?
FX :?

Stadsverkeer 66 km
Snelweg, 89 km/h 40 km
» Gecombineerd 50 km
Snelweg, 113 km/h 27 km
» Gecombineerd 39 km

Ten eerste: hoe maak je daar een proefrit van een uur mee :? Over het fietspad? Ten tweede.. dit zijn gewoon lastige cijfers.. zelfs als je langzaam rijdt red je het maar net naar je werk, en dat aantal kilometers gaat afnemen mettertijd en naarmate het kouder wordt.

Met de FXS wordt het wel wat beter maar toch..ik vind persoonlijk de basis wat mager. Geloof dat je wel extra accu's kan kopen die je dan gemakkelijk in en uitklikt, maar toch ?
 
FX :?

Stadsverkeer 66 km
Snelweg, 89 km/h 40 km
» Gecombineerd 50 km
Snelweg, 113 km/h 27 km
» Gecombineerd 39 km

Ten eerste: hoe maak je daar een proefrit van een uur mee :? Over het fietspad? Ten tweede.. dit zijn gewoon lastige cijfers.. zelfs als je langzaam rijdt red je het maar net naar je werk, en dat aantal kilometers gaat afnemen mettertijd en naarmate het kouder wordt.

Met de FXS wordt het wel wat beter maar toch..ik vind persoonlijk de basis wat mager. Geloof dat je wel extra accu's kan kopen die je dan gemakkelijk in en uitklikt, maar toch ?

Je hebt een 3,3 en een 6,5 versie (jij hebt waarschijnlijk de 2015 specs genomen).
De 6,5 komt 2x zo ver:
Zero FXS Elektrische motorfiets || ZERO MOTORCYCLES
 
.....Stepjes zijn inderdaad hetzelfde maar die kun je eventueel verlengen natuurlijk, door de wat grotere wielen heb je daar ook wat meer speling in....
:^

Dit moet te doen zijn, de stepjes iets verlagen en het rempedaaltje lager afstellen.

Zo heel krap zou ik de capaciteit ook niet nemen, zeker niet als je keus hebt. Bouw wat reserve in, je moet straks geen spijt krijgen.

Gisteren moest ik na het werk nog bij de jachthaven langs, vandaag nog aangeweest bij een collega, beide dagen flinke wind tegen en ik ben echt blij dat ik wat extra capaciteit heb.
 
Nee, de FX 3 van 2016, OK worst case scenario...inderdaad, de FXS 6 komt een stuk verder, maar alsnog vind ik het krapjes hoor!

De FX serie is ook niet gemaakt voor langere afstanden. Een KTM SMC heeft ook maar een kleine tank. Die kan je weliswaar wel sneller vullen dan een accu. Maar de accu's van de FX kan je weer wisselen
 
Vandaag weer getest. De handshake gaat goed maar het laden wordt na een paar seconden afgebroken :?

De Zero is dit keer nog wel haal, dat dan weer wel :]
 
De FX serie is ook niet gemaakt voor langere afstanden. Een KTM SMC heeft ook maar een kleine tank. Die kan je weliswaar wel sneller vullen dan een accu. Maar de accu's van de FX kan je weer wisselen
Ja vandaar ook mijn advies aan de aspirant koper, die hem voor ww wil gebruiken, het kan blijkbaar, maar ik vind het krapjes.
 
Laatst bewerkt:
Kwam er vanochtend achter dat de Zero ook alarmlichten heeft :) Ik zet de motor aan, begint dat ding te knipperen :? Ik dacht: misschien is het een foutmelding ofzo? Zag mezelf al door de gebruikershandleiding bladeren.. en toen zag ik die enorme rode knop op het stuur |( :P
 
Zie net het topic over pekel weer naar boven drijven. Zijn er nog ideeën specifiek voor de elektrische motoren, of is het gewoon een kwestie van inspuiten en regelmatig afspoelen en er het beste van hopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan