Knap alternatief rempomp GSXR600 K2

Neelis_V4

MF veteraan
1 okt 2009
1.152
821
Barendrecht
Kunnen jullie me helpen met het volgende. Ik ben op zoek naar een andere rempomp voor m'n GSXR600 K2, omdat ik niet onder de indruk ben van de huidige rempomp.
Nu vind ik Brembo prachtig spul, maar een RCS19 rempomp vind ik wat teveel van het goede voor een motorfiets die minder dan 3000 euro waard is.
Ik lees iets over een rempomp van een R6 van een bepaald bouwjaar, maar ik zou graag van jullie horen wat een goed alternatief zou zijn.

Ik zoek meer doseerbaarheid, waar de hendel nu een beetje aan-uit is.
 
Een radiale rempomp van wat voor merk dan ook is een prima upgrade om de doseerbaarheid te verbeteren, die standaard nissin radiaalpompen bijvoorbeeld is prima spul en voor een paar tientjes te vinden. Hou er wel rekening mee dat je andere remleidingen nodig hebt omdat de aansluiting bij een radiale pomp aan de onderkant zit en niet aan de zijkant. Of je moet met zo'n verloopje willen werken, maar daar ben ik persoonlijk geen fan van.
 
Bij radiale pompen is 19x20 de gangbare maat, een stuk beter te doseren dan een gewone pomp maar niet met 1 vinger over de kop zegmaar. Voor circuitgebruik gaan mensen meestal naar 19x18, die is een heel stuk agressiever maar ook redelijk link op straat omdat je meteen op je bek ligt als je geen stalen zenuwen hebt en in een semi-schrikreactie in een keer flink knijpt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan