KTM LC8, de motor voor echte mannen, deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga hopelijk vrijdag voor een 950SM kijken (hoe dan ook, er komt een 950SM aan ergens komende tijd). Is er iets waar je heel erg op moet letten bij deze fietsen? Hij heeft 32 gelopen en moet netjes zijn onderhoud gehad hebben.
 
Hi! Ik ben Jos en kijk al een tijdje mee op dit topic.
Ben trots gebruiker van een 1290 SA van 1 juli 2015. Nu bijna 34.000km op de teller. Gebruik hem vooral voor m'n werk door heel NL (trainer) Helaas 95% snelweg km's. Kosten dragen mijn baas. Is lease motor....:-) Over kleine 2 jaar mag ik weer een andere uitzoeken.
Wat mij dan weer opvalt van de foto's van de stuurhelften is dat de bediening van de cruise controll eindelijk naar de linker kant verhuist zijn. Dit is een dagelijkse ergernis van mij. Rechts gasgeven en CC kan niet.
Overigens mijn favo bandjes op deze machine zijn de scorpions van Pirelli. Ik rij zomer en winter en deze bandjes hebben echt veel betere grip op nat wegdek. Wel moet je ze langer warm rijden voordat je echt een bocht kan pakken.
 
Vast al eens eerder gevraagd, wie heeft er een Service manual van een KTM 990 SMT 2012?

Ben aardig aan het zoeken geweest maar vind er nog geen.
 
Effe topic opvrolijken met de nieuwe 1290R :)

full
 
Ik ga binnenkort naar Ruud Fredriks om mijn (motorisch) standaard SMT te laten afstellen. Tip van een andere 990 rijder. Als dat helpt ben ik blij. Na 5 jaar nog steeds gekut met dat gas, progressieve gashandel kan mijn gebrek aan talent niet genoeg compenseren :/

Tandwieltje staat ook nog op de to-do list O-)

Gisteren bij Ruud geweest en ...

Wat een verschil :] :] :] :}

Geen gebok meer, vanaf 2500 toeren gas geven en "soepel" in de toeren klimmen.
Daar kwam ik voor en dat is gerealiseerd! Niet dat ik vaak zo lui rij, maar in haarspeldbochten en op rotondes is het fijn om niet verrast te worden en geen koppeling erbij te hoeven nemen. Ook in de bebouwde kom nu een stuk relaxter. Ik ben opnieuw "in love" *O*

Verder wat pk en Nm meer, maar dat zal allemaal wel, ik had er toch al genoeg. :W

20161014_134820.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen heren!

Ik ben sinds vrijdag de meer dan verschrikkelijk gelukkige eigenaar van dit prachtige bakbeest! 2007 KTM 950 SM.

Gisteren 500km mee gereden, wat een genot! Nu nog even een keer heel goed poetsen, paar roestige boutjes vervangen en nieuwe stickers voor op de tank vinden, deze zijn aan het vergaan door benzinedamp denk ik.

14707937_10206956410339168_3458433253351310824_o.jpg
 
Gisteren bij Ruud geweest en ...

Wat een verschil :] :] :] :}

Geen gebok meer, vanaf 2500 toeren gas geven en "soepel" in de toeren klimmen.
Daar kwam ik voor en dat is gerealiseerd! Niet dat ik vaak zo lui rij, maar in haarspeldbochten en op rotondes is het fijn om niet verrast te worden en geen koppeling erbij te hoeven nemen. Ook in de bebouwde kom nu een stuk relaxter. Ik ben opnieuw "in love" *O*

Verder wat pk en Nm meer, maar dat zal allemaal wel, ik had er toch al genoeg. :W

[afbeelding]

Ruud is een tovenaar en bovendien een hele geschikte vent. Mooi dat je zo tevreden bent!
 
Gisteren bij Ruud geweest en ...

Wat een verschil :] :] :] :}

Geen gebok meer, vanaf 2500 toeren gas geven en "soepel" in de toeren klimmen.
Daar kwam ik voor en dat is gerealiseerd! Niet dat ik vaak zo lui rij, maar in haarspeldbochten en op rotondes is het fijn om niet verrast te worden en geen koppeling erbij te hoeven nemen. Ook in de bebouwde kom nu een stuk relaxter. Ik ben opnieuw "in love" *O*

Verder wat pk en Nm meer, maar dat zal allemaal wel, ik had er toch al genoeg. :W

[afbeelding]

Ook in de vijfde en zesde versnelling? Geloof er niks van want dat is inherent aan een 2-cylinder V configuratie met zo'n licht vliegwiel als het 990 blok namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ook in de vijfde en zesde versnelling? Geloof er niks van want dat is inherent aan een 2-cylinder V configuratie met zo'n licht vliegwiel als het 990 blok namelijk.

Ik zal binnenkort eens proberen een rotonde in de 5e of 6e versnelling te nemen O-)
 
Ik zal binnenkort eens proberen een rotonde in de 5e of 6e versnelling te nemen O-)

Nee, daar gaat het niet om in welke versnelling je een rotonde rond gaat, laat hem gewoon eens in de vijfde of zesde terugzakken tot 2000 rpm en geef dan eens vol gas, het enige wat er zal gaan gebeuren is dat je ketting gaat klapperen als een dolle. Ik geloof best dat ie mooi loopt (als ie dat al niet deed) maar het is geen 1100 cc viercilinder lijnmotor welke dat wel moeiteloos aan kan...
 
Het zal altijd een fiets met 'karakter' blijven, maar ook na de afstelling van mijn 990 SM liep die een stuk soepeler. Als je er akra's of een ander luchtfilter er op hebt is het zeker aan te raden om je fiets op een dyno te gooien.
 
Nee, daar gaat het niet om in welke versnelling je een rotonde rond gaat, laat hem gewoon eens in de vijfde of zesde terugzakken tot 2000 rpm en geef dan eens vol gas, het enige wat er zal gaan gebeuren is dat je ketting gaat klapperen als een dolle. Ik geloof best dat ie mooi loopt (als ie dat al niet deed) maar het is geen 1100 cc viercilinder lijnmotor welke dat wel moeiteloos aan kan...

Bij de Dyno run is dat precies wat er gedaan werd. In zijn 5 vanaf 2000 rpm vol gas en dan kijken wat er gebeurd. Ketting klappert nu een stuk minder dan eerst en het gaat ook op de weg soepeler.
Het blijft natuurlijk (inderdaad) een tweepitter en daar hou ik van. Vandaar dat ik "soepel" tussen aanhalingstekens schreef. In het echt rij ik geen 2k of zelfs geen 4k toeren in een hogere versnelling, zeker niet als ik gas erbij geef. Ik schakel altijd terug en blijf liever ruim boven de 5k toeren. :]

Maar het rukkerige, in lagere versnellingen tussen 2k en 5k toeren is echt zo goed als weg nu.
Dat was mijn doel, dat is gehaald. 8-)

Deze informatie is bedoeld voor het geval men ook een oplossing zoekt. Ik zoek geen bevestiging, die heb ik vrijdag gekregen toen ik voor de lol maar een rondje Brabant en Zeeland heb gereden :t
 
Laatst bewerkt:
En mag ik dan vragen wat zo,n afstelling kost.?
Want als ik ook nog bv naar goes zou moeten rijden moet ik die kosten daar bij optellen.
Want het is me een stuk saaie km daar naar toe vanuit hier. 😁
Bij de Dyno run is dat precies wat er gedaan werd. In zijn 5 vanaf 2000 rpm vol gas en dan kijken wat er gebeurd. Ketting klappert nu een stuk minder dan eerst en het gaat ook op de weg soepeler.
Het blijft natuurlijk (inderdaad) een tweepitter en daar hou ik van. Vandaar dat ik "soepel" tussen aanhalingstekens schreef. In het echt rij ik geen 2k of zelfs geen 4k toeren in een hogere versnelling, zeker niet als ik gas erbij geef. Ik schakel altijd terug en blijf liever ruim boven de 5k toeren. :]

Maar het rukkerige, in lagere versnellingen tussen 2k en 5k toeren is echt zo goed als weg nu.
Dat was mijn doel, dat is gehaald. 8-)

Deze informatie is bedoeld voor het geval men ook een oplossing zoekt. Ik zoek geen bevestiging, die heb ik vrijdag gekregen toen ik voor de lol maar een rondje Brabant en Zeeland heb gereden :t
 
Laatst bewerkt:
En mag ik dan vragen wat zo,n afstelling kost.?
Want als ik ook nog bv naar goes zou moeten rijden moet ik die kosten daar bij optellen.
Want het is me een stuk saaie km daar naar toe vanuit hier. 😁

€ 250. Ben je zo'n anderhalf uur in Goes en een stuk of 7 "Dyno" (Tovami) runs verder.
En ja, zelf Tune ECU kabel kopen is goedkoper. Heb ik ook overwogen. Maar ik heb al genoeg hobbies, heb ik besloten. _O-

Als een ex-Zeeuw kan ik je wat mooie routes van/naar Goes voorstellen :]
 
Laatst bewerkt:
Goeden avond allen,

Ik kom mij vanavond ook even aanmelden, Arne Schuurman 31 jaar en sinds afgelopen vrijdag de blije bezitter van een SMT uit 2010. :Y
Heb zondag het eerste echte lange ritje mogen maken en ben nu al verslaafd!
Zoals te zien op de foto zijn er al een aantal extra onderdelen gemonteerd zoals een givi kofferrek met bijpassende koffers, hoge ruit, KTM skid-plate, groter achtertandwiel, middenbok en een sw-motech crash bar.
Aankomende tijd ga ik er lekker mee rijden om eens te ervaren wat er nog mist en verbeterd/veranderd kan worden.. *D

Bij deze alvast een pica:
full
 
Goeden avond allen,

Ik kom mij vanavond ook even aanmelden, Arne Schuurman 31 jaar en sinds afgelopen vrijdag de blije bezitter van een SMT uit 2010. :Y
Heb zondag het eerste echte lange ritje mogen maken en ben nu al verslaafd!
Zoals te zien op de foto zijn er al een aantal extra onderdelen gemonteerd zoals een givi kofferrek met bijpassende koffers, hoge ruit, KTM skid-plate, groter achtertandwiel, middenbok en een sw-motech crash bar.
Aankomende tijd ga ik er lekker mee rijden om eens te ervaren wat er nog mist en verbeterd/veranderd kan worden.. *D

Bij deze alvast een pica:
[afbeelding]

Ja, mooie brommer, kun je veel plezier mee hebben. Maar...natuurlijk hoort daar een setje WINGS-uitlaten onder en misschien een Oberon slave-cilinder, verder is hij wel af denk ik?
 
Goeden avond allen,

Ik kom mij vanavond ook even aanmelden, Arne Schuurman 31 jaar en sinds afgelopen vrijdag de blije bezitter van een SMT uit 2010. :Y
Heb zondag het eerste echte lange ritje mogen maken en ben nu al verslaafd!
Zoals te zien op de foto zijn er al een aantal extra onderdelen gemonteerd zoals een givi kofferrek met bijpassende koffers, hoge ruit, KTM skid-plate, groter achtertandwiel, middenbok en een sw-motech crash bar.
Aankomende tijd ga ik er lekker mee rijden om eens te ervaren wat er nog mist en verbeterd/veranderd kan worden.. *D

Bij deze alvast een pica:
[afbeelding]
Nice! 2010 Limited Edition. Zo kocht ik de mijne ook :) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan