Temperatuurmeting Honda Ascot

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
4.036
852
Voor een vriend moest ik wat dingetjes aanpassen aan een oud gebakkie,een Honda Ascot 500 uit 1984.De temperatuurmeter op het dashboard werkt niet,en volgens een exploded view op CSMNL zou er een sensor op het thermostaathuis moeten zitten.
Alleen bij deze zit er een boutje in??

Onderaan de radiateur zit wel een thermokoppel voor de fan.

Iemand hier ervaring mee?
 
Het thermostaathuis staat in de thermostaat straat, maar hangt er een stekker los bij het thermostaathuis? Oftewel hebben ze hem ooit verwijderd?

Daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken,werd al onpasselijk van de hoeveelheid bedrading rond het balhoofd.Zit meer aan dan in een cockpit van een Boeing 747 :+

@X7 dat was ik ook niet van plan,die is enkel voor de fan.

Ik vraag me af of de meting ooit gewerkt heeft en Honda het metertje er voor de mooi opgezet heeft :)
 
Bij motoren zonder temperatuurmeter krijgt het temperatuurlampje in het dashboard een signaal van een sensor in het thermostaathuis.

Een boutje, daar hoort gok ik een aardingsdraadje aan te zitten?
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken,werd al onpasselijk van de hoeveelheid bedrading rond het balhoofd.Zit meer aan dan in een cockpit van een Boeing 747 :+

@X7 dat was ik ook niet van plan,die is enkel voor de fan.

Ik vraag me af of de meting ooit gewerkt heeft en Honda het metertje er voor de mooi opgezet heeft :)

Klopt, de honda ascot is de voorloper van de 747, hebben dezelfde kabelboom.
 
Voor een vriend moest ik wat dingetjes aanpassen aan een oud gebakkie,een Honda Ascot 500 uit 1984.De temperatuurmeter op het dashboard werkt niet,en volgens een exploded view op CSMNL zou er een sensor op het thermostaathuis moeten zitten.
Alleen bij deze zit er een boutje in??

Onderaan de radiateur zit wel een thermokoppel voor de fan.

Iemand hier ervaring mee?
De aansluitkant van deze sensor, ziet er uit als het eindstukje van een bougie, een stukje draadeind dus.

Op cmsnl kun je zien hoe het er normaliter uit ziet. Als er nu een bout in zit, is het ooit er uit gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan