droogkokende accu Soes gsx 1100 F

wipri1960

MF'er
8 aug 2013
47
3
Beverwijk
Is volgens de verschillende topics een bekend probleem bij deze Suzuki.
Wie weet hoe het te voorkomen is. Van de week heb ik de opgeladen accu weer aangesloten en het blijkt dat tijdens het starten, de +kabel behoorlijk heet word.
Heb ik een probleem met mijn spanningsregelaar?
Levert de ontsteking een te hoog ampèrage?
Is het voldoende om en dikkere + kabel te monteren?
Of is er en andere oplossing?

Uw bemoeienis word zeeeer op prijs gesteld.
Alvast dank.
Groeten, Willem.
 
Is er iemand die mij ook modificatie kan toe sturen van een gsx 1100f.
Ik heb nu al 2 nieuwe accu's kapot door het droog lopen.
Heb de spanning op gemeten en die is veel te hoog vooral als je de lampen aan doet.

Groetjes lazo72
Ps ik was hier al een paar jaar lid maar ben al mijn gegevens kwijt dus moest me opnieuw aan melden.
 
Tijdens het starten wordt er behoorlijk wat stroom door de kabel getrokken om de startmotor te laten draaien, de weerstand van de kabel zorgt ervoor dat een deel van de energie omgezet wordt in warmte in de kabel. Het lijkt mij dus dat het zeker zou helpen om een dikkere kabel te installeren aangezien de weerstand daarmee omlaag gaat.

Dat lijkt me juist helemaal geen goed idee.
Als het al zou werken lijkt me een work-around om van de symptomen af te zijn, terwijl je het probleem in stand te houdt.

Die kabel, daar is niets aan veranderd, die is niet plots slanker en dunner geworden.





@martell

De modificatie is ontwikkeld door 1 van de leden van de duitse typeclub (www.gsxf-1100.de) na dat veel leden last bleken te hebben van het zelfde probleem. De modificatie bevindt zich in het afgeschermde "Downloadbereich". Toegang hier in verkrijgt men na 10 postings. De leden is verzocht hier als een soort copyright mee om te gaan. 1 op 1 delen met andere GSX1100f rijders is echter niet bezwaarlijk.
Daarom gooi ik de oplossing niet zo maar op het WWW, maar stuur deze op verzoek eventueel toe.

grtz,

Cees

Ik snap de beweegredenen, absoluut !!

Maar t is wel kl*te dat we nu een topic hebben met daarin een probleem en de oplossing die is bekend...maar die krijg je niet, daarvoor word je naar een ander forum verwezen.

En tegelijkertijd: Wel top dat je m stuurt aan degene die m nodig hebben :)
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me juist helemaal geen goed idee.
Als het al zou werken lijkt me een work-around om van de symptomen af te zijn, terwijl je het probleem in stand te houdt.

Die kabel, daar is niets aan veranderd, die is niet plots slanker en dunner geworden.
Ik snap de beweegredenen, absoluut !!

Maar t is wel kl*te dat we nu een topic hebben met daarin een probleem en de oplossing die is bekend...maar die krijg je niet, daarvoor word je naar een ander forum verwezen.

En tegelijkertijd: Wel top dat je m stuurt aan degene die m nodig hebben :)

Wel als de kabel vanaf de fabriek altijd al op de grens van wat ze aankunnen zitten.
Een keer een accu met een hogere cca en je zou al problemen kunnen krijgen.
 
@martell

De modificatie is ontwikkeld door 1 van de leden van de duitse typeclub (www.gsxf-1100.de) na dat veel leden last bleken te hebben van het zelfde probleem. De modificatie bevindt zich in het afgeschermde "Downloadbereich". Toegang hier in verkrijgt men na 10 postings. De leden is verzocht hier als een soort copyright mee om te gaan. 1 op 1 delen met andere GSX1100f rijders is echter niet bezwaarlijk.
Daarom gooi ik de oplossing niet zo maar op het WWW, maar stuur deze op verzoek eventueel toe.

grtz,

Cees

Hoi Cees,

Ik heb je een bericht gestuurd via dit forum. Omdat ik zelf die berichten niet bekeek tot op heden, twijfelde ik of jij dit wel deed vandaar een bericht in dit topic.

Zou je mij ook van deze informatie willen voorzien dat ik mijn pas aangeschafte 1100f van deze modificatie kan voorzien?

Groeten Ivan
 
@martell

De modificatie is ontwikkeld door 1 van de leden van de duitse typeclub (www.gsxf-1100.de) na dat veel leden last bleken te hebben van het zelfde probleem. De modificatie bevindt zich in het afgeschermde "Downloadbereich". Toegang hier in verkrijgt men na 10 postings. De leden is verzocht hier als een soort copyright mee om te gaan. 1 op 1 delen met andere GSX1100f rijders is echter niet bezwaarlijk.
Daarom gooi ik de oplossing niet zo maar op het WWW, maar stuur deze op verzoek eventueel toe.

grtz,

Cees

Ik zou wel willen weten wat ik er aan kan doen om spanning terug te brengen , net 2 weken eigenaar van een gsx 1100 f uit 1996
 
Nog even dit.
Enkele van de forum leden vinden het waardeloos dat de modificatie niet door mij gedeeld word.
Hierover het volgende. Ik heb het probleem van kokende accu ooit aangekaart en heb de oplossing gekregen op voorwaarde dat ik deze niet zou delen maar naar de ontwikkelaar zou door verwijzen.
Ik ben daar akkoord mee gegaan en voor mij geldt nou eenmaal “een woord is een woord”.

Groeten Willem
( nu Yamaha Xj900 Diversion Rijder” )
 
De signaal draad van de alternator krijgt door de ouderdom van de draden een veelste lage voltage. Hierdoor heeft de alternator grote stress, want hij denkt dat de accu leeg is. Mijn oude Bertha (gsx600f) kreeg daardoor bijvoorbeeld 15,5v op de accu.

De oplossing; zorg ervoor dat de alternator een correct signaal krijgt. In mijn geval heb ik de signaal draad (zie draadschema) doorgeknipt en via een contact geschakeld relais direct doorverbonden aan de accu. Het resultaat na deze modificatie? 14,2v strak op de accu. Perfect. Zo fix je het eeuwen oude gsx-f probleem.
 
De signaal draad van de alternator krijgt door de ouderdom van de draden een veelste lage voltage. Hierdoor heeft de alternator grote stress, want hij denkt dat de accu leeg is. Mijn oude Bertha (gsx600f) kreeg daardoor bijvoorbeeld 15,5v op de accu.

De oplossing; zorg ervoor dat de alternator een correct signaal krijgt. In mijn geval heb ik de signaal draad (zie draadschema) doorgeknipt en via een contact geschakeld relais direct doorverbonden aan de accu. Het resultaat na deze modificatie? 14,2v strak op de accu. Perfect. Zo fix je het eeuwen oude gsx-f probleem.
Ja hier 14.8-15.3 ongeveer
 
Ik heb een GSX1100ET, en die is natuurlijk nog veel ouder. Dat ding heeft al twee accu’s opgevreten, de laatste twee jaar zit er een motobatt in, en nu lijkt het goed te gaan. Ik heb geen idee of die accu’s droog gekookt zijn, als ze het niet meer doen gaan ze de kliko in.
Mijn vraag is dus, kan bovenstaande geheime oplossing ook nuttig zijn voor mijn moeder aller hayabusa’s? De kabelboom is redelijk intact, meeste oude aansluitingen zijn ook daadwerkelijk oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan