Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stomme vraag misschien maar als je hem helemaal leeg rijd en je giet er een paar lieters in , start hij dan onmiddelijk of moet je ergens ontluchten ofzo ..;? Trek je dan ook niet het bezinksel uit de tank je motor in ?






Zo te zien heb jij een mooie topkoffer achterop je motor zitten. Dan kan je toch prima een fuel bottle meenemen. Heb je in ieder geval nog meer zekerheid mocht je tank helemaal leeg zijn.
[afbeelding]
En een oranje brandstof lampje heeft volgens mij alleen een CBF (600) van 2007 en ouder. En hoe dat bij een CBF1000 zit weet ik niet.
 
Gefeliciteerd !!! Wat voor model heb je gekocht ?
full

CBF 1000f uit 2011 met maar 5000km op de klok. Daar kan ik nog wel weer een paar jaartjes mee vooruit :]
 
Stomme vraag misschien maar als je hem helemaal leeg rijd en je giet er een paar lieters in , start hij dan onmiddelijk of moet je ergens ontluchten ofzo ..;? Trek je dan ook niet het bezinksel uit de tank je motor in ?
Ik denk zelf dat het bezinksel nog wel mee zal vallen en er zit toch ook een brandstoffilter op dus dat de vervuiling gelijk in de motor komt lijkt mij vrij klein. En ontluchten hoeft denk ik ook niet het is geen diesel.
 
Mooi fiets Tim! Ten Kate zo te zien! Nu niet weer brokken maken!

Rij je ook in die omgeving van Overijssel?

Ik ga mijn uiterste best doen om de glimmende kant boven te houden. Het ongelukje was wel een hele stomme fout van mij. Even met je gedachten ergens anders en andere kant op kijken en alles stond stil.

Ik voel mij daar net iets te ervaren voor aangezien ik al ruim 80dkm probleemloos had gereden dit had mij eigenlijk nooit mogen overkomen. Ik had heel graag deze dag willen terug spoelen. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik volgend jaar 100000km op het klokje had staan van mijn CBF600. En het blijft ook zuur dat ik zo'n goede motor moet missen op deze manier waar ik altijd heel erg netjes op ben geweest. Even uithuilen en weer overnieuw beginnen ;(

Motor komt inderdaad bij Ten Kate weg. En Overijssel dat is wel de provincie waar je mij het vaakst kan tegen komen :]
 
Prachtige motor Tim. Afgelopen voorjaar ben ik bezig geweest om een nieuwe te kopen maar was toen helaas al niet meer leverbaar. Staat ondanks nu nog steeds op de Honda site vermeld. Ik denk dat hij wel een beetje hetzelfde rijd als de 1000 die ik nu heb, en dat is geweldig, veel koppel en power. Daarom is het nu zo moeilijk voor me om een goede vervanger te vinden ;( Hoop stiekem dat honda nog met iets nieuws komt.
 
Ikke de 250 ...km en het laatste streepje van de benzine meter zit weer heimelijk te grijnzen naar mij ....;-(

Ik kan zaterdag ook de brandstofmeter gaan uittesten van mijn CBF1000F ik laat het wel weten hoe ver ik kan komen op één tank. En wanner het laatste streepje gaat branden :]
 
Yes *O* *O* eindelijk iemand met de zelfde klokjes ;) ;)
Ben heel erg benieuwd naar de uitslag , ik durf momenteel niet verder dan 260 km te bollen :o :o

Alvast bedankt :} :}

Ik kan zaterdag ook de brandstofmeter gaan uittesten van mijn CBF1000F ik laat het wel weten hoe ver ik kan komen op één tank. En wanner het laatste streepje gaat branden :]
 
Vandaag getankt op 262 km , er ging 14.50 liter in dus zou ik een 360 km kunnen bollen .
Als ik 3liter reserve hou zou ik dus 307km zorgeloos kunnen rijden , vindt het toch spannend .... :P :P
 
Vandaag getankt op 262 km , er ging 14.50 liter in dus zou ik een 360 km kunnen bollen .
Als ik 3liter reserve hou zou ik dus 307km zorgeloos kunnen rijden , vindt het toch spannend .... :P :P

1 op 18 is helemaal niet slecht voor korte ritjes. :t


Die benzine meters zijn volgens mij ook helemaal niet zo consistent en al helemaal niet lineair. De mijne gaf pas aan 'nagenoeg leeg' dat ik verwacht had nog een litertje te hebben. Maar zat nog vier liter in.
Andere keer kreeg ik er 19,8 liter bij terwijl de wijzer maar een fractie lager stond.
 
Heb ook dat gedacht dat die benzine meters niet zo juist zijn , het laatste streepje brandt al op 235 km terwijl ik volgens mijn resultaten dan nog een slordige 125 km zou kunnen afleggen ???
 
Beetje op je gevoel afgaan. Waarom zou je jezelf in de stress helpen met uitpiegelen hoeveel je nu precies kunt rijden. Gewoon tanken als je het rode streepje nadert, ongeveer. De meter is sowieso niet lineair, het eerste kwart, dus als ie vol is, lijkt veel langer "vol"te blijven dan het laatste kwart.

Heb ooit eens met een stotterende motor de oprit van een tankstation gehaald ( vanuit Bremen, via de A31), was echt helemaal leeg ( motor zonder benzinemetertje toentertijd) . Dat is niet leuk !

En ook de snelheidsmeter wijkt behoorlijk af, die van mij geeft wel 230 km aan, maar de navi zegt dan 200. De rest is in verhouding, is wel veilig mbt tot prenten, maar die Honda meters, volgens mij kloppen die voor geen meter !
 
:o :o awel euu.... dat is nou net het probleem ... ik heb geen rood streepje op mijn digitaal metertje ...



Beetje op je gevoel afgaan. Waarom zou je jezelf in de stress helpen met uitpiegelen hoeveel je nu precies kunt rijden. Gewoon tanken als je het rode streepje nadert, ongeveer. De meter is sowieso niet lineair, het eerste kwart, dus als ie vol is, lijkt veel langer "vol"te blijven dan het laatste kwart.

Heb ooit eens met een stotterende motor de oprit van een tankstation gehaald ( vanuit Bremen, via de A31), was echt helemaal leeg ( motor zonder benzinemetertje toentertijd) . Dat is niet leuk !

En ook de snelheidsmeter wijkt behoorlijk af, die van mij geeft wel 230 km aan, maar de navi zegt dan 200. De rest is in verhouding, is wel veilig mbt tot prenten, maar die Honda meters, volgens mij kloppen die voor geen meter !
 
Hoe moeilijk kan het zijn.
Mijn cbf heeft 2 dagtellers, bij het tanken zet ik er 1 op 0.
Na zowat 300 km, soms iets meer soms iets minder, ga ik tanken. Er gaat dan zo rond de 15 liter in, er is dus nog een ruime marge.
Met vakantie ritten tank ik iets eerder, daar liggen de pompen soms wat verder uit elkaar, en droog vallen op een of andere bergpas wil ik voorkomen
 
Hoe moeilijk kan het zijn.
Mijn cbf heeft 2 dagtellers, bij het tanken zet ik er 1 op 0.
Na zowat 300 km, soms iets meer soms iets minder, ga ik tanken. Er gaat dan zo rond de 15 liter in, er is dus nog een ruime marge.
Met vakantie ritten tank ik iets eerder, daar liggen de pompen soms wat verder uit elkaar, en droog vallen op een of andere bergpas wil ik voorkomen

:) :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan