Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik heb mijn zwarte SV650sa uit 2009 met 16758 km te koop staan.

Zeer veel opties en een zeer nette motor!

Jaja dat zeggen ze allemaal natuurlijk, maar het is echt zo.

Puig puntbak en windscherm.
SV barends
Stompgrips
En.. een cartridge set in de voorveren. Dus een perfecte wegligging.

Bij interesse graag een pb.

Groetjes
Jolanda
 
Geloof dat het weer die ene periode van het jaar is...
vroeg donker.. veel wind en regen... dan houd het een beetje op met plezier brommerrijden...

Voor mij wel igg.. ben uitsluitend mooiweer rijder :)
Heb dit jaar voor het eerst (en had ik gewoon veuuull eerder moeten doen) een winterstop op de verzekering... scheelt toch weer iets.. dit jaar zit ik bij KNMV..
Zat eerder bij de ANWB maar die werd ineens veel duurder omdat zij zich anticipeerden op wetswijzigingen en daardoor zou er meer schade geclaimd gaan worden dus ging preventief maar de premie omhoog... sjaakies.. :(


:W
 
Inderdaad erg stil. Heb zelf ook erg weinig gereden op de SV dit jaar. Na m'n laatste ritje vorige week ook besloten voor volgend seizoen op zoek te gaan naar iets anders. Iets met wat meer vermogen en een zithouding die wat rechterop is.. Ondanks dat de SV niet extreem zit, krijg ik tegenwoordig toch rugklachten na een rit langer dan een uur :/
 
Dat ligt aan jou. niet aan de SV. Dus met een andere brommer ga je het probleem niet verhelpen.
Zo. Heb ik je weer geld bespaard aan een marktplaats advertentie ;)

Je kunt ook vaker langs de mac gaan, zo kun je een pensje bouwen welke je tegen je tank kan aan parkeren.. dat helpt ook *D
 
Ondanks dat ik nagenoeg iedere dag de SV pak voor woon-werk heb ik prive echt bar weinig gereden dit jaar. Als ik mij niet vergis slechts 3 ritten.

Hopen dat het volgend jaar beter is!
 
Jeetje wat een slechte verhalen allemaal hier :+ Doe ik mooi niet aan mee!

Vandaag gewoon weer lekker op de SV *D Ookal moet ik wel eerlijk toegeven dat het aantal kilometers minder is dan vorig jaar, maarja dat komt ook door al het nieuwe speelgoed, dus of dat nou zo slecht is.

Toch staat de teller alweer op 107000 inmiddels, niet slecht voor het oude beestje!
Begint wel een slokje olie te lusten nu en dan :X
 
Jeetje wat een slechte verhalen allemaal hier :+ Doe ik mooi niet aan mee!

Vandaag gewoon weer lekker op de SV *D Ookal moet ik wel eerlijk toegeven dat het aantal kilometers minder is dan vorig jaar, maarja dat komt ook door al het nieuwe speelgoed, dus of dat nou zo slecht is.

Toch staat de teller alweer op 107000 inmiddels, niet slecht voor het oude beestje!
Begint wel een slokje olie te lusten nu en dan :X
Mwah. Zolang het nog geen 1L op 1000km is dan is er niks aan de hand ;)
Hoeveel olie wil ze extra hebben dan ?
 
Ongeveer een liter op de 2,5 a 3k. Ik ruik het soms ook als ik flink op de motor afrem en tot stilstand kom :')

Achja..
Ok dat is nog wel te accepteren. Maar zodra het erger word > richting de 1L op 1000-1500 moet je er wel wat aan doen ;)

Je kunt ook eventueel een flush doen.
Wellicht zit er vervuiling op de olieschraapveer waardoor de olie moeilijk terug het carter in kan en zodoende in de verbrandingskamer terecht komt.. (zoals bij de VW 1.8 TSI om maar een auto voorbeeldje te noemen ;))
 
Hehehe, SV's zijn gewoon olie boten.
De mijne heeft er ook goed last van, staat nu 58K op.

Globaal (zomers meer) 1.5L tussen de beurten door. Zomers gaat t een stuk harder heb ik gemerkt O-).
Tijdens toerritten word revven niet gewaardeerd door achterliggers :]

Edit: Flush gedaan te samen met oil threathment maar geen succes.
 
Laatst bewerkt:
Oooh,ik dacht dat het aan de mijne lag.
ik was een paar dagen alleen op pad,rondje om Zwitserland maar bij thuiskomst stond hij iets onder het onderste streepje.

Dat was wel met 6 dagen knallen :]
Ik rem wel altijd af op de motor dus misschien verbruikt hij dan iets meer.
 
Dat ligt aan jou. niet aan de SV. Dus met een andere brommer ga je het probleem niet verhelpen.
Zo. Heb ik je weer geld bespaard aan een marktplaats advertentie ;)

Je kunt ook vaker langs de mac gaan, zo kun je een pensje bouwen welke je tegen je tank kan aan parkeren.. dat helpt ook *D
Op een andere brommer verhelp ik het probleem zeker wel :P Heb nu voor MF aardig wat andere brommers kunnen uitproberen en ben er wel uit dat een zithouding zoals op een naked voor mij een stuk aangenamer is. Dat houd ik veel langer vol :Y Overigens hebben die uitstapjes mij ook een beetje verpest. Het is een beetje van een koude kermis thuiskomen als je een MT-10 of een Monster 1200R weer moet inleveren en op je SV vanaf de importeur weer naar huis mag rijden. -O-

Niks dan liefde voor de SV maar na bijna 6 jaar tijd ben ik gewoon toe aan wat anders :) Verwacht wel bij de V-twins te blijven, die rijden op straat gewoon het leukst.
 
Op een andere brommer verhelp ik het probleem zeker wel :P Heb nu voor MF aardig wat andere brommers kunnen uitproberen en ben er wel uit dat een zithouding zoals op een naked voor mij een stuk aangenamer is. Dat houd ik veel langer vol :Y Overigens hebben die uitstapjes mij ook een beetje verpest. Het is een beetje van een koude kermis thuiskomen als je een MT-10 of een Monster 1200R weer moet inleveren en op je SV vanaf de importeur weer naar huis mag rijden. -O-

Niks dan liefde voor de SV maar na bijna 6 jaar tijd ben ik gewoon toe aan wat anders :) Verwacht wel bij de V-twins te blijven, die rijden op straat gewoon het leukst.

haha, hetzelfde inderdaad, na 6 jaar ben je toe aan iets anders, al eens op een 3-cilinder gereden :9
 
Dat was wel met 6 dagen knallen :]
Ik rem wel altijd af op de motor dus misschien verbruikt hij dan iets meer.


Mijn olie verbruik is redelijk constant, maar ik ben ook iemand die zeer veel op de motor afremt, dus daar heeft het ook wel mee te maken denk ik.

Toch is dit de eerste fiets die ik bij moet vullen tussen de beurten door. Ik zie het maar als intended design, zo garandeert Suzuki dat je iig altijd met verse olie rond rijdt :+
 
Jazeker, de huidige Speed Triple uit mogen proberen maar die mogen ze van mij houden :P zo lineair dat blok dat ik het vrij saai vond rijden, ondanks dat het behoorlijk hard gaat.

ik vind zelf de hyperstrada altijd wel een mooie combi, alleen zijn die erg weinig verkocht, en dus ok weinig te krijgen.

De nieuwe multistrad vind ik te veel toerbuffel worden...

Verder qua 2 cilinder nakeds is de keuze beperkt.... een Shiver wellicht?
 
Jazeker, de huidige Speed Triple uit mogen proberen maar die mogen ze van mij houden :P zo lineair dat blok dat ik het vrij saai vond rijden, ondanks dat het behoorlijk hard gaat.

hoor ik van meer mensen, maar me daytona schijnt echt anders te reageren (speed triple nooit gereden). Daar gebeurt wat als je hem in de toeren jaagt, hoewel het wel heerlijk vloeiend is.
 
Collega had een speed, enorme olie boot..
Die heeft ie weten te slijten ergens.. Vervolgens heeft ie een street gekocht waar ie erg blij mee is..

Mja.. Is uiteraard geen SV heh :+
 
Ik heb een stuk op een Daytona gereden en ook op een MT-09, meer 3 cylinder ervaring heb ik niet.
Maar wat karakter betreft, vond ik het blok van de MT-09 toch een heel stuk meer van zich spreken.

Vond het beide niet verkeerd, het is uiteraard geen twin, maar dat 3-cil Yamaha blok :9~
Vind het jasje van de MT niet zo super, maar daar hebben ze gelukkig ook wat andere opties voor inmiddels!
 
Zo het is bijna weer tijd om te stoppen voor dit jaar denk ik. Het werd toch wel koud. Dus nog even poetsen en dan kan ze in de loop van de week weer de woonkamer in. ;)

En de infills zijn ook af. Dus mocht er nog iemand interesse hebben in ge3dprintte stukjes plastic voor hun motor. :)

2u6zr61.jpg


154wzue.jpg


2rze5o9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo het is bijna weer tijd om te stoppen voor dit jaar denk ik. Het werd toch wel koud. Dus nog even poetsen en dan kan ze in de loop van de week weer de woonkamer in. ;)

En de infills zijn ook af. Dus mocht er nog iemand interesse hebben in ge3dprintte stukjes plastic voor hun motor. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer nice.
Ik zou op ebay een sv-kapjes-store beginnen. Loop je denk ik langzaam binnen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan