#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Zijn er hier toevallig lange mensen (1.95+) die ervaring hebben met de VFR800 (2002>)?
Ik heb voorheen een RC36II gehad en dat zat wat krapjes maar opzich goed, daarna overgestapt naar een Ducati Monster S2R die opzich wel okay zit maar eigenlijk toch ook te klein is voor het fijne.

Korte blik op cycle-ergo krijg ik het idee dat de VFR800 weleens geschikt zou kunnen zijn, voordat ik ga proefrijden wilde ik eerst hier even peilen.

Alvast bedankt.
Ik hoor vaker dat een VFR voor lange mensen zeer geschikt is en anders is een superbikestuur ook nog een optie (maar die vind ik sowieso een plus).
 
de rc36/2 van mijn vrouw rijdt heerlijk, zelf ben ik 1,90 zegt mijn paspoort maar ik ben aan het krimpen geloof ik.
Ik zit best wel rechtop t.o.v. van mijn vrouw die ligt erop met haar 1,72.
 
Zijn er hier toevallig lange mensen (1.95+) die ervaring hebben met de VFR800 (2002>)?
Ik heb voorheen een RC36II gehad en dat zat wat krapjes maar opzich goed, daarna overgestapt naar een Ducati Monster S2R die opzich wel okay zit maar eigenlijk toch ook te klein is voor het fijne.

Korte blik op cycle-ergo krijg ik het idee dat de VFR800 weleens geschikt zou kunnen zijn, voordat ik ga proefrijden wilde ik eerst hier even peilen.

Alvast bedankt.


Hier een '06 VFR800 Vtec bestuurder van 1m96.
Voor mij is het prima te doen. Nergens last van beperkingen vanwege mijn lengte.
Zou dus zeker een proefritje maken!
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga maar eens een leuke uitzoeken voor een proefritje :]
 
is dit wat? 500 euro

Honda Motoren kopen? Honda Occasions Motorfietsen te koop

160478426_1_big.jpg
 
Weinig info maar ziet eruit als een motor met lichte schuifschade en een onduidelijke onderhoudshistorie.
Weel een stukje tegenstrijdigheid want op de foto's lijkt hij niet veel liefde gekend te hebben maar er is wel moeite genomen om de dashboardverlichting te vervangen voor blauwe LED's.
Ik weet niet wat je plan is maar als je hem voor 350 - 400 mee kan krijgen en hij blijkt het opknappen niet waard kan je er nog wat aan verdienen door hem in onderdelen te verkopen.
 
Afgelopen zondag nog met de dames op pad geweest. De terugweg hebben ze maar deels mee gemaakt. De befaamde overtocht met de pont naar Genemuiden al helemaal niet meer _O-

360.jpg
 
Schopje.

14368899_1031256686989653_6557586182704560468_n.jpg


Iemand een tip waar ik deze keerring kan kopen? De lokale motorzaak kan 'm niet meer leveren. Wel een complete kraan, maar ik moet m'n VFR vanwege m'n rug helaas verkopen en ik moet er al aardig op afschrijven, dus een complete kraan kopen heb ik niet zo'n zin in.

Het is dus voor de afdichting kraan-tank van m'n VFR750F uit '86.

14358757_1031256710322984_3591368600837438834_n.jpg


Het probleem is dus nu dat er een benzine lekkage is vanuit de kraan, als je 'm dicht draait blijft er toch benzine druppelen omdat het nu geen compleet afgesloten geheel meer is.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier mensen met een vfr800fi met superbike stuur?

Ik heb onlangs mijn cbr600 met sbk stuur verkocht en Ben aan het rondkijken naar een andere motor. Aanvankelijk had ik een fazer of Hornet in gedachten omdat ik ivm mijn polsen rechterop moet zitten.

In het verleden heb ik echter een vfr750 gehad en die v4 blijft mij trekken.

Ik Ben dus benieuwd naar de ervaringen met een sbk stuur, zowel het rijden als de montage ervan. Gezien het budget kom ik dan bij een vfr800fi van '99-'01.

Misschien ook een foto als je erop zit zodat ik de houding kan zien.
 
Ja, '99 800fi met een sbk stuur. Montage is niet moeilijk, het enige waar ik lang mee bezig ben geweest is de route van de gaskabels. Helaas, geen foto beschikbaar waar ik er op zit...
 
Ik weet niet hoe het bij de 800Fi zit maar op de VTEC passen kabels van een St1300 (Pan European), deze zijn zo'n 10cm langer maar hebben dezelfde aansluiting en daarmee kan je de kabels normaal laten lopen.
Kabels zijn nieuw nog best prijzig maar ik had op een 2e hands site een setje voor 3 tientjes.
Wel opletten want de kabels van de ST100 zijn bijna hetzelfde maar daar is de binnenkabel 20mm korter met een gelijke lengte buitenkabel en dat past net niet.
Dat heb ik gehad en heb voorzichtig de buitenkabel 20mm ingekort, het kan dus wel met de 1100 kabels voor als je geen 1300 set kan vinden maar dan moet je wel een klein risico incalculeren voor de kans dat je bij het inkorten de binnenkabel beschadigd.
 
Ik weet niet hoe het bij de 800Fi zit maar op de VTEC passen kabels van een St1300 (Pan European), deze zijn zo'n 10cm langer maar hebben dezelfde aansluiting en daarmee kan je de kabels normaal laten lopen.
Kabels zijn nieuw nog best prijzig maar ik had op een 2e hands site een setje voor 3 tientjes.
Wel opletten want de kabels van de ST100 zijn bijna hetzelfde maar daar is de binnenkabel 20mm korter met een gelijke lengte buitenkabel en dat past net niet.
Dat heb ik gehad en heb voorzichtig de buitenkabel 20mm ingekort, het kan dus wel met de 1100 kabels voor als je geen 1300 set kan vinden maar dan moet je wel een klein risico incalculeren voor de kans dat je bij het inkorten de binnenkabel beschadigd.

Duidelijk verhaal. De vtec ligt Helaas net buiten budget. Ik had van mijn CBR600 nog een hyperpro schokbreker en had die mannen gemaild of deze ook in de vfr past maar Helaas. Die kerel gaf mij nog het advies om ook de vfr750 mee te nemen in de overweging omdat de eerste vfr800 model door de injectie wat minder soepel zouden lopen en dorstiger zijn. Hebben jullie die ervaring ook?
 
Schopje.

[afbeelding]

Iemand een tip waar ik deze keerring kan kopen? De lokale motorzaak kan 'm niet meer leveren. Wel een complete kraan, maar ik moet m'n VFR vanwege m'n rug helaas verkopen en ik moet er al aardig op afschrijven, dus een complete kraan kopen heb ik niet zo'n zin in.

Het is dus voor de afdichting kraan-tank van m'n VFR750F uit '86.

[afbeelding]

Het probleem is dus nu dat er een benzine lekkage is vanuit de kraan, als je 'm dicht draait blijft er toch benzine druppelen omdat het nu geen compleet afgesloten geheel meer is.

En nu lekt-ie zelfs tussen kraan en tank door, en wat ik ook probeer, ik krijg het niet lekvrij. Dan de VFR maar zo verkopen :(
 
Laatst bewerkt:
Heb n eerste model 800 gehad. Liep prima. Heb geen vergelijk met n 750
het verbruik zal iets meer zijn dan n 750 echter zal minder zijn dan mijn vtec van 2006.

En bij de 800 heb je de heerlijk huilende tanwieltrein :-)
 
Ja, '99 800fi met een sbk stuur. Montage is niet moeilijk, het enige waar ik lang mee bezig ben geweest is de route van de gaskabels. Helaas, geen foto beschikbaar waar ik er op zit...

De gaskabel kan uiteindelijk wel vrij bewegen als het stuur volledig naar links of rechts is gedraaid? En heb je iets aan de Kuip moeten aanpassen?
 
Duidelijk verhaal. De vtec ligt Helaas net buiten budget. Ik had van mijn CBR600 nog een hyperpro schokbreker en had die mannen gemaild of deze ook in de vfr past maar Helaas. Die kerel gaf mij nog het advies om ook de vfr750 mee te nemen in de overweging omdat de eerste vfr800 model door de injectie wat minder soepel zouden lopen en dorstiger zijn. Hebben jullie die ervaring ook?
Ik wilde alleen aangeven dat de gaskabels van de ST1300 wellicht ook op de 800Fi passen aangezien de blokken in grote lijnen gelijk zijn.
 
Ik wilde alleen aangeven dat de gaskabels van de ST1300 wellicht ook op de 800Fi passen aangezien de blokken in grote lijnen gelijk zijn.

OK, dan had ik hem inderdaad verkeerd begrepen. Heb je misschien foto's van de kit gemonteerd? Dan kan ik zien hoe je gaskabels nu lopen.
 
even op het vfroc forum aanmelden.. daar hebben er ook een aantal fiets omgebouwd naar superbike stuur.

Ik heb mn eigenste vfr ook omgebouwd (nog steeds bezig) maar ik kwam met de originele kabels prima uit. Heb wel het een en t ander veranderd om dat voor elkaar te krijgen.
is overigens wel een VFR 750 rc36-2

Op deze pagina kun je t goed zien.
VFighteR RC36-2
 
Dat kan je beter aan Emiel vragen, die heeft een 800Fi met de aangepaste route.
Ik heb een VTEC en vanwege de ST1300 kabels lopen ze bij mij volgens de standaard route vandaar dat ik ermee kwam omdat dit wellicht ook op de 800Fi van toepassing .
 
Hela,

Lekker rustig hier.

Vraagje over mijn '96 VFR750. Ik wil de voorvorkolie vervangen. Heb de motor nu ruim 2 jaar en er >60dkm mee gereden in die tijd, denk dat het wel eens mag O-).

In mijn manual staat:

412 cc/vork, 177 mm airgap gemeten zonder de veer in de vork en vork volledig ingeveerd.

Tot zoverre duidelijk. Olie type moet ATF, automatic trasmission fluid zijn. Hier weet ik echter niets van, ik heb eerder bij andere motoren 10w en 15w vorkolie gebruikt. Is er maar een type ATF?

Wat is jullie ervaring/tip? Nog andere dingen om op te letten bij het vervangen van de vorkolie?

cheers
 
Rij je met standaard veren?
Wat is je gewicht, rijstijl, voorkeur?

ATF is een ruim begrip. Sae 10 of 15 is al iets nauwkeuriger, maar ook per merk verschillend kwa viscociteit.
Ik had goede ervaringen met hyperpro voorveren incl de door hen meegeleverde vorkolie.
Kroon olie heeft ook redelijk "kloppende" viscositeiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan