#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Veren zijn standaard. Mijn gewicht is 70kg.

ik rijd voornamelijk woon-werk en vakantie. Wil af en toe wel sportief sturen.

Motor heeft nu 116d km op de teller, ik wil niet te veel meer in investeren, voorkant voelt echter laatste tijd wat oncomfortabel op korte oneffenheden, vandaar dat ik de demping verdenk.
 
Ben je lid van het VFROC forum? Kijk dan even hier:

Welke olie in voorvork - Techniek: Vering, demping

Anders is SAE 10 van kroon een veilige keuze. Maar afhankelijk van wat je er nu in hebt kán dat dus stugger of soepeler zijn.

Sowieso is grondig spoelen van de voorpoten een goed idee, liefst met iets duns als dieselolie of remmenreiniger, zodat je zeker weten weer begint met een mooi schoon binnenwerk, en geen drab meer onderin hebt.
 
Laatst bewerkt:
Echt he, tis niet normaal wat een bende er in de poten blijft zitten. Ik heb met terpetine gespoeld. ook de demper zit vol met bagger.
 
Dikkere olie voor wat stugger veren is achterhaald, dit heeft een nadelig effect op de rebound.
Verse olie geeft als flink winst want die moet eigenlijk elke 2 jaar vervangen worden maar dit wordt zelden gedaan.
Ga voor de standaard dikte met een kleinere luchtkamer en je haalt het maximale eruit met minimale inbreng.
 
De gaskabel kan uiteindelijk wel vrij bewegen als het stuur volledig naar links of rechts is gedraaid? En heb je iets aan de Kuip moeten aanpassen?

Late reactie...
Maar: Ja, de gaskabels beweeg helemaal vrij. Ook in de uiterste standen. De kabels lopen nu over het luchtfilterhuis strak naast de tankboutjes op.

Ik heb wel een klein stukje uit de zwartplastic driehoekjes (binnenkant van de voorkuip) moeten halen om het stuurslot (maximale stuuruitslag) nog te kunnen gebruiken. Maar er zijn vele verschillende sturen te koop, grote kans dat er sturen tussen zitten waar het zagen in plastic niet nodig is.
 
Voor het stuur zelf moet je gewoon even de tijd nemen om te kantelen en wat met de stand van de handles te spelen om de kuip te mijden.
Ik heb dan wel een VTEC maar ik heb het stuur wat naar achter getrokken en de rem- en koppelingshandle iets meer naar beneden gedraaid. Nu raken de reservoirs net de kuip maar zover kom alleen als je hem op stuurslot zet.
De handles naar beneden voelde in het begin heel raar aan maar uiteindelijk is het veel fijner omdat ze beter in lijn met de hand staan.
 
Dank voor de reacties!
Ik ga een fles 10W olie halen (kroon is idd een goed merk) en een fles terpentine. Misschien kom ik er dit weekend nog aan toe.
 
Je kan beter petroleum nemen, ik denk dat eventuele restjes daarvan minder nadelige gevolgen zullen hebben dan terpentine.
 
Heb ook 2 Vfr s van 1990 en 1991 maar een foto op deze site zetten is echt zeer gebruikers onvriendelijk en werkt niet, alles geprobeerd kom tot documentenlijst staat er nu 1 in maar dan kom ik niet verder
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben vorig jaar de looks lichtelijk veranderd maar alles eronder is nog steeds de 2001 software dus geen embedden van filmpjes (tenzij je een modje bent) en slechts een enkele afbeelding per bericht te uploaden en het formaat valt nog steeds in Kb regionen.
Ik kijk hier alleen nog dit topic (ook niet echt actief), in off-topic de grappige meuk en het tietentopic en in algemeen kijk ik even vluchtig of er toevalligerwijs iets interessants voorbij komt. Techniek kom ik al jaren niet meer.
 
ik kan gewoon door de link te kopiëren hier zelfs 20 mb foto's en 100de in een post verwerken :P
gewoon via de knop ''voeg afbeelding toe aan de geselecteerde tekst ''
 
Fotos plaatsen met ~
 
Deeplinken is een ader verhaal maar dan moeten de afbeeldingen wel online staan, als ik hier wat wil plaatsen wat niet online staat heb ik in feite al dubbel werk omdat ik ze eerst elders online moet plaatsen om ze hier op normaal formaat en met meerdere in een post te kunnen plaatsen.
Je kan lullen wat je wilt maar makkelijk is het echt niet.
 
Kwestie van mijn album accountje. Teveel moeite hoort gewoon bij een merendeel van de huidige generatie _O-
 
Ik wil geen mijn album accuntje, ik wil geen facebook, ik wil geen instagram, ik wil geen linkdin ik wil geen opgedrongen zooi.
Ik steek gewoon liever mijn energie in zinvolle dingen, het is alleen jammer dat dit gesponsord forum niet met de tijd meegroeit.
 
Voorvorkolie vervangen. Voelt soepeler, minder slaan op korte oneffenheden, dus dat is gunstig.

Proces viel wel een beetje tegen,iets waarvoor ik een uurtje nodig dacht te hebben werd een halve dag... Ik weet niet wie bij honda het een goed ideevond om geen olie aftappluggen in de voorpoten te maken, maar zo wordt het een halve dagtaak om de olie te verversen.... zucht
 
Vraagje... is er iemand met een beetje duidelijke uitleg hoe je bij de koplampen komt? Ik begreep dat de halve voorkant eraf moet maar in de Hayes staat dit alleen kort beschreven en kom ik er niet uit.

Zijn er ook manieren om dit zonder het demonteren van de voorzijde voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan