Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 10

Dat "rij voorzichtig" betekent gewoon dat iemand om je geef. Niet al te veel achter zoeken. Zegt men ook vaak genoeg met een iets langere autoreis.

Overigens kunnen mede motorrijders er ook wat van. Hier in Zweden filtert niet iedereen tussen de files door. Ik reed een paar weken geleden een "braafmans" voorbij op een gelige CBR100F. Meneer sukkelde "netjes" in de rij tussen de files. Daana loste de file op, met veel volk dat links bleef hangen. Dus dan maar de rechterstrook, afrit nemen. Ik neem graag de ruimte die er is.

Toen ik mijn motor op slot had gezet en weg beende zag ik precies die gele motor weer aan komen rijden. Toen zag ik dat het een collega was waarmee ik wel eens wat heb samengewerkt in een vorige functie. Later die dag kom ik hem tegen in gezelschap. En ik wordt mij toch een partij afgekamd als "motormaniak"... Een mooie praatjesmaker was het wel. Ik vroeg em waarom ie eigenlijk motor rijd als ie zich gedraagt als een automobilit?
 
Geen rare vraag maar een voor mij onbekende move van koekblikkers in Frankrijk: Als je rijdend op de weg een auto van achteren nadert, gaat hij extreem rechts rijden om je de gelegenheid te geven op dezelfde weghelft voorbij te gaan. :?

In het begin dacht ik: Wtf, hij duikt zo de berm in, maar ook nr 2 en 3 en 4 enz deden dit en zo was ik ineens een heel treintje aan blikken voorbij. Is me meerdere malen overkomen in de week dat ik in Frankrijk was. :t

Ik maak dit ook best vaak mij bij de Boulevard Barnaart, Zandvoort (weg langs het strand).

Vorige week nog netjes 5 auto's aan de kant. denk dat ik het daar ongeveer in 50% van de keren mee maak er van uit gaande dat ik ongeveer 10 keer per maand op die weg rijd heen en terug.
 
Ik maak dit ook best vaak mij bij de Boulevard Barnaart, Zandvoort (weg langs het strand).

Vorige week nog netjes 5 auto's aan de kant. denk dat ik het daar ongeveer in 50% van de keren mee maak er van uit gaande dat ik ongeveer 10 keer per maand op die weg rijd heen en terug.
Vandaag, kwartiertje geleden, auto's schuiven aan op een rijrichting met maar 1 rijstrook. Ik er rustig maar vlot langs aan de linker kant van de auto's. Zie ik iets verder er een politieauto tussen ... "oeps, toch maar even invoegen" dacht ik in mezelf.
Gaat die mooi ruim een meter aan de kant :o :}
Ben er dan maar rustig langs gereden, en uiteraard voet uitgestoken 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag, kwartiertje geleden, auto's schuiven aan op een rijrichting met maar 1 rijstrook. Ik er rustig maar vlot langs aan de linker kant van de auto's. Zie ik iets verder er een politieauto tussen ... "oeps, toch maar even invoegen" dacht ik in mezelf.
Gaat die mooi ruim een meter aan de kant :o :}
Ben er dan maar rustig langs gereden, en uiteraard voet uitgestoken 8-)
Ja, ze moesten natuurlijk met twee wijsvingers je kenteken in het systeem zetten voor de prent, en dat duurt even.....

:+
 
Geen rare vraag maar een voor mij onbekende move van koekblikkers in Frankrijk: Als je rijdend op de weg een auto van achteren nadert, gaat hij extreem rechts rijden om je de gelegenheid te geven op dezelfde weghelft voorbij te gaan. :?

In het begin dacht ik: Wtf, hij duikt zo de berm in, maar ook nr 2 en 3 en 4 enz deden dit en zo was ik ineens een heel treintje aan blikken voorbij. Is me meerdere malen overkomen in de week dat ik in Frankrijk was. :t

In frankrijk ben je verplicht op de linkerbaan maximaal links te rijden in de file en rechts andersom. Wordt gewoon geleerd tijdens rijles.
 
In frankrijk ben je verplicht op de linkerbaan maximaal links te rijden in de file en rechts andersom. Wordt gewoon geleerd tijdens rijles.
Gek he, want filefilteren is er nog steeds verboden.
maar wordt uiteraard door elke brommer/motor bestuurder gedaan, en meestal is daar niks van defensief rijgedrag bij te merken :X
 
In frankrijk ben je verplicht op de linkerbaan maximaal links te rijden in de file en rechts andersom. Wordt gewoon geleerd tijdens rijles.
Ik had het niet over filerijden, maar gewoon met 80/90 km/h over de weg buiten de bkom. 4 of 5 auto's voor je is ook niet echt een file.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een mevrouw toen ik bij de balie in het school gebouw stond te wachten.

zij: "Zeker koud op zo'n motor?!"
ik: "Tjah, heb het niet gauw koud, maar frisjes is het zeker"
zij: "Heb je dan niet zo'n kachel op de motor? Want de motor word wel warm toch?"
ik: "Jah die wordt zeker warm, maar ik profiteer daar helaas niet van"

Alsof ik iets verneem van een "kachel" bij 80km/u in de wind :X Ach een deze dagen maar wel eens handvat verwarming kopen -O-
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een mevrouw toen ik bij de balie in het school gebouw stond te wachten.

zij: "Zeker koud op zo'n motor?!"
ik: "Tjah, heb het niet gauw koud, maar frisjes is het zeker"
zij: "Heb je dan niet zo'n kachel op de motor? Want de motor word wel warm toch?"
ik: "Jah die wordt zeker warm, maar ik profiteer daar helaas niet van"

Alsof ik iets verneem van een "kachel" bij 80km/u in de wind :X Ach een deze dagen maar wel eens handvat verwarming kopen -O-

Harder rijden. Dan ben je eerder op de plaats van bestemming en zit je dus minder lang in de kou O-)
 
'Mag je hier wel komen met je brommer?'
Vroeg een automobilist toen ik met mijn CBF125 bij een verkeerslicht op een provinciale weg naast een koekblik kwam te staan.
Eigenlijk had ik moeten zeggen van 'Nee, maar het leek me wel een keer spannend'. Toch maar uitgelegd dat het toch echt een motor was en ik er ook de 'grote weg' mee op mag.
 
'Mag je hier wel komen met je brommer?'
Vroeg een automobilist toen ik met mijn CBF125 bij een verkeerslicht op een provinciale weg naast een koekblik kwam te staan.
Eigenlijk had ik moeten zeggen van 'Nee, maar het leek me wel een keer spannend'. Toch maar uitgelegd dat het toch echt een motor was en ik er ook de 'grote weg' mee op mag.
_O- _O-

Werd eens een keer aan gesproken door onze achter buurman.( kon soms wat nors kijken prima vent verder)
Zie hem staan en wenkt wanneer aankom rijden. Eerste gedachte was wat zou er zijn.
Kreeg ik een compliment dat ik altijd zo netjes door de wijk reed en rekening met de kinder hield.
En niet als de meeste zo snel mogelijk overal door moest.

Vraagt hij al wijzend na de motor waar F1000(had een cbr uit 94) staat of het een 250 cc is.
Toen ik hem zeiden dat dat per cilinder was vond hij het helemaal mooi.
Had vroeger zelf een chopper maar was gestopt omdat hij het niet meer aandurfde.

Sorry voor de wat lange tekst :$
 
Vandaag een mevrouw toen ik bij de balie in het school gebouw stond te wachten.

zij: "Zeker koud op zo'n motor?!"
ik: "Tjah, heb het niet gauw koud, maar frisjes is het zeker"
zij: "Heb je dan niet zo'n kachel op de motor? Want de motor word wel warm toch?"
ik: "Jah die wordt zeker warm, maar ik profiteer daar helaas niet van"

Alsof ik iets verneem van een "kachel" bij 80km/u in de wind :X Ach een deze dagen maar wel eens handvat verwarming kopen -O-

Is altijd fijn wanneer je tot stilstand komt en dat beetje stijgende warmte je lichaam bereikt :9
 
Laatst bewerkt:
De koekblikkers die normaal zeggen: ik rij geen motor want ik ken mezelf, Ik zou me doodrijden. Zie ik nu met laagje sneeuw op de auto boodschappen doen.
èèn noodstop en het hele plak sneeuw ligt op je voorruit. Leuk als er net een kind voor je de weg oversteekt. -O-
 
De koekblikkers die normaal zeggen: ik rij geen motor want ik ken mezelf, Ik zou me doodrijden. Zie ik nu met laagje sneeuw op de auto boodschappen doen.
èèn noodstop en het hele plak sneeuw ligt op je voorruit. Leuk als er net een kind voor je de weg oversteekt. -O-

|( Je remde toch al , dus het kind leeft nog ... (ouwe neuz.. :X

;)
 
Laatst bewerkt:
Ik reed een keer met de 1300 in de bebouwde kom, komt er een koekblikrijder me gewoon voorbij waar het niet kon, raakt me met zijn spiegel, spiegel kapot en ik kon hem nog net recht houden. stapt die uit, dus ik boos, zegt die doodnuchter

"Ik dacht dat je een brommer was"

Wat een blind paard zeg
 
Is altijd fijn wanneer je tot stilstand komt en dat beetje stijgende warmte je lichaam bereikt :9
Dezer dagen komen de overbekende en eeuwenlang afgezaagde vragen als "is het niet koud met de motor?" weer boven water sneeuw.

Ik geef dan natuurlijk het overbekende en eeuwenlang afgezaagde antwoord, "het is buiten niet kouder voor mij op de motor dan voor jouw met de auto." :')




Maar onlangs wel eens een wat serieuzer antwoord gegeven;
Aangezien wij op 2,1km tot 2,5km (afhankelijk van waar er plaats is) van de personeelsingang van de luchthave parkeren - gaf ik volgend antwoord:
"Jij kruipt 's morgens met uw jas aan in de auto, zet de verwarming op een hoge stand, parkeert, en moet dan ongeveer 250m te voet naar de bushalte, waar je dan nog tot 10 minuten op de bus moet wachten. Aangezien je met je jas aan en de verwarming aan in de auto zat, zijn die 250m en 10 minuten wachten een koude belevenis dezer dagen.

Ik trek thuis mijn motorpak aan terwijl dat in een warme ruimte hangt, buiten wat koude vingertoppen, wegens het vertikken van winterhandschoenen te kopen, en wat koele teentjes, zit ik in dat pak warm, parkeer ik bijna naast de personeelsingang, ga ik naar binnen, waar het lekker warm is, en trek ik daar pas mijn motorpak uit. Dus ..."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik reed een keer met de 1300 in de bebouwde kom, komt er een koekblikrijder me gewoon voorbij waar het niet kon, raakt me met zijn spiegel, spiegel kapot en ik kon hem nog net recht houden. stapt die uit, dus ik boos, zegt die doodnuchter

"Ik dacht dat je een brommer was"

Wat een blind paard zeg
Ja wand dan was het niet erg geweest :z
 
De koekblikkers die normaal zeggen: ik rij geen motor want ik ken mezelf, Ik zou me doodrijden. Zie ik nu met laagje sneeuw op de auto boodschappen doen.
èèn noodstop en het hele plak sneeuw ligt op je voorruit. Leuk als er net een kind voor je de weg oversteekt. -O-



Handig die plak sneeuw, je remt, glijdt door op het gladde wegdek, knalt tegen het kind op, dat door de lucht vliegt, dood neervalt en discreet met een laag sneeuw wordt bedekt.
 
iets met glad wegdek en minder grip ;)

Ja, maar als je geen sneeuw op je dak hebt dan heb je daar ook last van...

Ik reed een keer 1300 in de bebouwde kom, komt er een koekblikrijder me gewoon voorbij waar het niet kon, raakt me met zijn spiegel, spiegel kapot en ik kon hem nog net recht houden. stapt die uit, dus ik boos, zegt die doodnuchter

"Ik dacht dat je een brommer was"

Wat een blind paard zeg

Da's ook wel lichtelijk te snel... :W
 
Laatst bewerkt:
Lang heel lang geleden ik schat 30 jaar terug: ik haal op een CBX 750 F nog enkele koekblikkers in net voor en gedeeltelijk in de lus om van de A2 naar het centrum (via Kennedybrug) van Maastricht te rijden. Eerst een rechtse, dan een linkse en uiteindelijk weer een rechtse bocht om richting Kennedy brug te gaan. Die laatste bocht onderuit, motor al glijdend de hoofdweg op, ik eerst glijdend maar door de snelheid weer rechtkomend op mijn benen. Komt een van die koekblikkers langzaam aan het gebeuren voorbij met het raampje open en roept: stap je altijd zo af ! Grrrrrrr. Kleding (jack, broek en rechterschoen) aan stukken, sleutelbos in mijn rechter jeans broekzak in mijn bovenbeen. Motor: uitlaat afgebroken, carterdeksel doorgeschuurd waardoor olie verlies, spiegel stuk en wat schuifschade aan kuipwerk. Kon er achteraf nog wel om lachen.
 
Oud collega: "Jouw motor heeft een V-blok."
Ik: "Nee, dat is een vier-in-lijn. Hij heeft 4 cilinders die naast elkaar liggen. Bij een V-blok staan de cilinders onder een hoek ten opzichte van elkaar en vormen ze optisch de letter V."
O-C: "Nee, dat bedoel ik niet. Als je start klinkt het 'vvvvvVVVvvvvvVVV'."
 
Terug
Bovenaan Onderaan