probleem na reinigen carburateur BMW boxer

14 aug 2016
40
0
Rijsbergen
Vanwege het lekken van één carburateur van mijn BMW boxer had ik besloten hem grondig onder handen te nemen. Ik heb hem (de linker) helemaal uit elkaar gehaald en alles uitgenomen om te reinigen. Nu ik heb hem er terug op heb gezet, maar nu komt de motor niet goed op toeren (niet verder dan 3500 toeren).
Naast het membraan in de carb heb ik tevens heb de benzineslangen en benzinefilter vervangen.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Oke ik doe een wilde gok
Als je membraan niet goed in de rand ligt kan hier lucht langs lopen welke er voor zorgt dat de naald niet hoog genoeg komt en er minder brandstof beschikbaar is?
 
Twee manieren waarop het mij gelukt is:

- De rand waar het membraam in valt insmeren met een klein beetje lagervet, waardoor het mebraam beter op zijn plek blijft zitten.
- Het mebraam met stukjes tape op zijn plek zetten, het deksel er opschroeven en als je nog een mm ruimte hebt de stukjes tape er voorzichtig tussenuit halen. Het membraam kan dan al niet meer uit de groef. Dan vastdraaien.

Secondenlijm lijkt me niet zo handig, die carb moet ongetwijfeld nog een keer open, is het niet bij jezelf dan wel bij een volgende eigenaar.
 
heb je troep gekocht. Mijn membranen in een R100Rt houden het al 8 jaar zonder problemen uit. Ik maak de carbs om het jaar schoon en dan komt het er vanzelf uit, klein beetje lagervet bij montage en klaar.

Als je de BMW membranen te duur vindt koop dan niet die durex kwaliteit imitatie maar ga voor membranen uit een Volvo Stormberg carb. zijn even groot, even soepel maar een kwart van de prijs.

benno
 
Bedankt voor de hulp weer!
Ik heb het membraan mbv lagervet een beetje vast kunnen zetten en hij rijdt weer perfect!

Heb ik gelijk nog een vraagje: de moeren tussen de koelribben bij de cilinders zijn flink verroest. Ik wil het blok helemaal opfrissen. Kan ik deze moeren ongestraft loshalen en vervangen voor nieuwe?
 
heb je troep gekocht. Mijn membranen in een R100Rt houden het al 8 jaar zonder problemen uit. Ik maak de carbs om het jaar schoon en dan komt het er vanzelf uit, klein beetje lagervet bij montage en klaar.

Als je de BMW membranen te duur vindt koop dan niet die durex kwaliteit imitatie maar ga voor membranen uit een Volvo Stormberg carb. zijn even groot, even soepel maar een kwart van de prijs.

benno

Ze kwamen bij een bekend bmnee adres vandaan en heb er wel degelijk 'origineel'geld voor betaald..
 
Bedankt voor de hulp weer!
Ik heb het membraan mbv lagervet een beetje vast kunnen zetten en hij rijdt weer perfect!

Heb ik gelijk nog een vraagje: de moeren tussen de koelribben bij de cilinders zijn flink verroest. Ik wil het blok helemaal opfrissen. Kan ik deze moeren ongestraft loshalen en vervangen voor nieuwe?

Ik ken deze blokken verder niet naar ik vermoed dat het de moeren zijn waar je cillinderkop mee vast zit? Als ik dit al zou loshalen zou ik per stuk vervangen en op moment vast zetten, en niet alle 4? Tegelijk los
Ik denk dat je ze best kunt vervangen, maar mss zijn er kenners die er meer van weten
 
Bedoel je de twee kleine M6 moertjes die het kleppendeksel helpen vastzetten aan de voor en achterkant van de cilinders, die kun je straffeloos verwijderen en vernieuwen door nieuwe. de central moer houd het deksel op de plaats. Draai die laatste trouwens niet te vast aan, je zult niet de eerste zien die het draadeinde uit de kop trekt.

benno
 
Ze kwamen bij een bekend bmnee adres vandaan en heb er wel degelijk 'origineel'geld voor betaald..

Toevallig moderne benzine gebruikt? Ik heb vorig jaar voor het eerst problemen met de modern benzine ervaren in de RT. Na een tankbeurt op de snelweg (omdat het echt nodig was) met E10 erin had ik de dag erna al lekkage in de brandstofleidingen. de korte, oude stukjes BMW slang waren gewoon half opgelost in de benzine. Naderhand alles schoongemaakt en vervangen door moderne slangen maar toch, echt lekker kun je dit spul niet meer noemen.

benno
 
Ik denk dat ik inderdaad die centrale moer bedoel. Het gaat om de moer die bij de bougie zit.
Kan ik die gewoon losdraaien?
Je cilinderkop en de cilinder zitten vast met 4 lange tapeinden die je kan zien als je de kleppendeksel verwijdert. Daar zitten ook de jukken van de tuimelaarassen mee vast. De twee moeren die je zit dienen allen om de cilinderkop op de cilinder vast te trekken. Deze twee kan ze gewoon moer voor moer vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan