Het grote ´alles behalve caféracers' topic!

Paar weken geleden bij motorzaak in N'wijk.....

full

full

full

full

full

full

full

full


Kleinste reservoir ooit?
full
 
Klopt mijn caféracerachtige XS750 stond er ook.

En ja, ik weet welk topic dit is _O-

Maar sowieso een Japanse driecylinder met cardan kan en zal volgens de "officiële" begrippen nooit een caféracer kunnen zijn :+
 
ehmmm laten we die eeuwige kansloze discussie niet overnieuw beginnen.

lekker bouwen en lekker rijden wat jij leuk/mooi vind.
 
Waar staan die officiele begrippen dan omschreven en wie bepaald die regels dan ?
Die begrippen staan al sinds de jaren '50 vast. Men neme een (liefst Engelse) motor en haalt alles er af waar je trager van wordt en schroeft er op waar je sneller van gaat.
Het doel is een vastgesteld bochtig traject vanaf de kroeg en weer terug te rijden in de snelste tijd.
Wat mij betreft zou een XS triple best aan die voorwaarden kunnen voldoen. Dan mag hij alleen niet meer in dit topic staan.
 
Oh nee hè daar gaan we weer.......de never ending story van wat een caféracer is.....Ik heb een Suzuki GT750 caféracer en mijn Triumph Thruxton vind ik ook een caféracer en of een ander het hier mee eens is zal me een zorg zijn.
 
Laatst bewerkt:
leuk topic om plaatjes te kijken en gezien het best wel hoge GL gehalte durf ik die van mij hier ook wel te posten
(nu alleen nog even afmaken)
full
 
bedankt voor het enthousiasme.

hier op MF is er geen topic van, maar heb wel een eigen Facebook pagina waar die een eigen album heeft en waar aan de hand van foto's en toelichtingen het wel aardig duidelijk wordt wat er allemaal aan gedaan is
https://www.facebook.com/494414020620990/photos/?tab=album&album_id=501283696600689

het is in de basis een GL1000, maar frame is behoorlijk aangepast zodat er nu een GSXR tank op past, monoshock achterin gaat en een GL1200 blok inzit.
als die eenmaal echt loopt heb ik al aardig wat aanvullende plannen om er nog verder mee te gaan. Nu zit er een standaar 1200 blok onder maar ben al bezig met een 1200 onderblok en 1000 koppen om daar een Roots blower aan toe te gaan voegen :)
 
Sorry dat ik een oude discussie heb aangestipt :+

Zelf heb ik niets met allerlei "officiele begrippen" zeker niet met motor ;)

Gewoon aanpassen naar je eigen smaak en hoe dat dan genoemd wordt interesseert mij geen meter, het is dan "mijn brommert" :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan