Het grote CRF topic deel IV

Da's een prima adres die engelbertink.
Daar heb ik mn crf ook vandaan.

Ik kom er al sinds ik begon met crossen toen ik een jaar of 14 was. Altijd wel een oplossing als ik even wat krapper bij kas zat. Heb mijn oude CR125 daar gekocht, en zo'n beetje elk onderdeel voor de complete herbouwing van mijn huidige CR250.
 
Heeft er iemand een db dawg slingeren voor een CRF?
Of gebruikt iemand er 1?
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een db dawg slingeren voor een CRF?
Of gebruikt iemand er 1?
Ik heb moeten googlen wat het was maar waarom zou je zo'n ding willen gebruiken? Lijkt me dat er wel betere manieren zijn om je motor minder geluid te laten maken.
 
Ik heb moeten googlen wat het was maar waarom zou je zo'n ding willen gebruiken? Lijkt me dat er wel betere manieren zijn om je motor minder geluid te laten maken.

:^

Ik heb zo'n ding maar gebruik hem bijna nooit omdat het best veel vermogen kost. Zoveel dat je het echt duidelijk merkt + het feit dat je motor veel warmer wordt.
 
Heeft er iemand een db dawg slingeren voor een CRF?
Of gebruikt iemand er 1?
Ik heb moeten googlen wat het was maar waarom zou je zo'n ding willen gebruiken? Lijkt me dat er wel betere manieren zijn om je motor minder geluid te laten maken.
Ik heb moeten googlen wat het was maar waarom zou je zo'n ding willen gebruiken? Lijkt me dat er wel betere manieren zijn om je motor minder geluid te laten maken.
Ik wil af en toe enduro gaan rijden met m'n 250
En nu heb ik gehoord dat het wel is kritisch kan zijn met originele dempers bij de geluidsmeting, ik wil graag wat bij de hand hebben voor het geval dat
Dit leek me een makkelijke oplossing
En heb dr ook 1 op m'n Drz gehad en daar was ik zeer over te spreken!
Stuk minder geluid en geen tot nauwelijks vermogens verlies
 
Ik weet niet wat er bij jou onder hangt, maar... Op m'n HM 250 stonden origineel Leovince dempers.. Die waren luider dan de honda 'cross' set, waardoor ik uiteindelijk steeds met de honda pijpen gereden heb (setje tweedehands kostte toen €50). Nooit meer commentaar gekregen eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat er bij jou onder hangt, maar... Op m'n HM 250 stonden origineel Leovince dempers.. Die waren luider dan de honda 'cross' set, waardoor ik uiteindelijk steeds met de honda pijpen gereden heb (setje tweedehands kostte toen €50). Nooit meer commentaar gekregen eigenlijk.
Allebei goed gevult ook?
Zag een setje HM dempers te koop, maar die sla ik dan over
Heb er nu een orgineel systeem onder zitten
 
"amerikaanse" crf enduro demper kopen, zo'n dichtgelaste rvs demper.
zelf onder mijn crf450 zitten, super stil en geen merkbaar vermogensverlies.
wel zelf rvs conus gewalst na voorbeeld van Chriss, zodat het er wat beter uitziet :)

vriend van me heeft er nog een liggen die is pas gemaakt voor een 2008 crf250.
deze kregen we toen zo snel niet netjes aan het lopen.
oppakken uit de bocht deed hij toen niet lekker, maar zou met sproeier of acceleratiepomp afstelling te fixen moeten zijn.
 
110116-2017-honda-CRF450R-MO-E-Rousseau-571x388.jpg


Wat een machine :9~

Zit zelf sterk in de twijfel om een nieuwe te kopen. Kost misschien wel even wat maar rij ik wel een jaar (bijna) onderhoud vrij natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Van een nieuwe krijg je geen spijt, zelf anderhalfjaar geleden gedaan en de volgende weer.
Het is zo vaak de ellende van een ander die je koopt, en je versleutelt soms net zoveel extra als dat je afschrijft op een nieuwe, vooral met een 4takt. Mij is het de centen gewoon waard, alles vers en nieuw. Maar misschien veranderd dat weer als het crossen minder serieus word of op een 2de plan komt.
 
Ik heb een Honda CRF 450 R uit 2014 omgebouwd naar enduro. Ik ben van plan om volgend jaar mee te gaan doen aan een rally. In deze rally's moet een minimale afstand van 150 km kunnen worden overbrugd op 1 tank. Nu gaat dit met de standaard 6,3 liter niet lukken. Ik heb een grotere tank gezien van het merk Acerbis welke 10,5 liter is. Ik ben bang dat dit alsnog billen knijpen gaat worden. Ik heb wel een tank van 15 liter gezien van Acerbis, maar hier staat bij dat het voor een CRF 450 X is, of gaat dit gewoon passen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Welke tank kan ik het best aanschaffen of is er een andere oplossing? Ik kan niet veel anders vinden dan de Acerbis tank van 10,5 liter.
 
Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel een x en volgens mij moet zo een 15 liter tank ook wel op je r passen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een acerbis 15 liter voor een X.
Ik kan metingen voor je doen op de tank als je dat zou willen.
Geef maar een mailtje.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een CRF450 uit 2011. Ik kan nu sm wielen kopen die in een CRF uit 2004 hebben gezeten. Weten jullie zo of dit 1 op 1 past met de assen ed?

Groeten,

Fred
 
Ik heb de koppelingsplaten vervangen van mn 450R met een nieuw holeshot setje van 24mx.
Ik heb alles gedaan zoals in een tutorial op youtube en de olie vervangen met 10w50 volsyntheet.
Er zaten geen markers op de platen zelf en alle alu platen waren ook allemaal hetzelfde voor en achterkant en alvorens vervanging heb ik de platen ff een uurtje in de olie gelegd.
Ik heb hem ff geprobeerd, maar de platen lijken erg te plakken en de crf wil rijden met koppeling in. Ik heb het proberen op te lossen met de verstellings draaiknop bij de koppelingshendel, maar weinig resultaat.
Wat doe ik verkeerd?


Opgelost.
 
Laatst bewerkt:
vraagje aan de honda mannen.

Heeft er iemand toevallig nog een 10,5 liter tank liggen..?
voor crf BJ 2011.

Voorkeur zwart, Maar evt. andere kleur ook prima.
Of een site waar ze enigzins betaalbaar zijn..


is voor mn buurman hij zoekt een grotere tank.
alvast bedankt
 
Het lijkt hier uitgestorven.
Weet iemand wat het merk is van de fabriek-af originele zuiger van een CRF450 van 2007?
 
Mijn Honda crf 450 uit 2007 loopt stationair heel beroerd met ploffen en knallen en loopt alleen op de choke. Wat ik tot nu toe gedaan heb.

Ontstekingspoel doorgemeten goed.
Carburateur schoongemaakt
Klepspeling gecontroleerd maar bij de linker inlaatklep past mijn voeler van 0.10 er makkelijk tussen en de 0.15 niet de rest goed. Is het aan te raden om de speling te veranderen zou dat het beroerde ploffen kunnen veroorzaken? Of zou het nog de bobine of cdi kunnen zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan