CB 500 s bwj 1998

Tomms

Rookie
23 okt 2016
6
0
Beste mensen,

Ik rij met een honda cb500s. Vind dit een super leuk motortje die zeer goed op de weg ligt en echt comfortabel rijd.
Maar .... Wanneer ik wat verdere afstanden wil doen of ik wil wat sportiever rijden mankeer ik toch net wat die power, en heb ik eigentlijk niks over.
De motor is volledig standaard met slechts 25d km op de teller.
Hoe kan ik op de beste manier wat extra vermogen verkrijgen? (zonder een zwaardere motor te kopen) :)
Doet een sportievere uitlaat wat ze beloofd van extra power?
Of zijn er andere dingen die meer opbrengst geven?
Alvast bedankt voor de reactie's :]
full
 
Beste mensen,

Ik rij met een honda cb500s. Vind dit een super leuk motortje die zeer goed op de weg ligt en echt comfortabel rijd.
Maar .... Wanneer ik wat verdere afstanden wil doen of ik wil wat sportiever rijden mankeer ik toch net wat die power, en heb ik eigentlijk niks over.
De motor is volledig standaard met slechts 25d km op de teller.
Hoe kan ik op de beste manier wat extra vermogen verkrijgen? (zonder een zwaardere motor te kopen) :)
Doet een sportievere uitlaat wat ze beloofd van extra power?
Of zijn er andere dingen die meer opbrengst geven?
Alvast bedankt voor de reactie's :]
[afbeelding]


Bij zo,n motor is juist de souplesse de grote kracht.
Hoe meer vermogen je eruit wilt gaan halen zal hij alleen maar moeizamer worden met rijden.
Kan wel sneller, maar meer afhankelijk van zijn toerental.
Je kan wel de ademhaling gaan verbeteren middels bv een Factory carburateurkitje en spelen met de uitlaat.
Nadeel is wel dat je meer herrie gaat genereren met een open uitlaat, daar worden heel veel mensen niet blij van.
Je mag/kan mij altijd vrijblijvend benaderen voor raad en daad.
 
Beste mensen,

Ik rij met een honda cb500s. Vind dit een super leuk motortje die zeer goed op de weg ligt en echt comfortabel rijd.
Maar .... Wanneer ik wat verdere afstanden wil doen of ik wil wat sportiever rijden mankeer ik toch net wat die power, en heb ik eigentlijk niks over.
De motor is volledig standaard met slechts 25d km op de teller.
Hoe kan ik op de beste manier wat extra vermogen verkrijgen? (zonder een zwaardere motor te kopen) :)
Doet een sportievere uitlaat wat ze beloofd van extra power?
Of zijn er andere dingen die meer opbrengst geven?
Alvast bedankt voor de reactie's :]
[afbeelding]
Hij zou volgens de specificatie 58 pk moeten zijn. Is ie toevallig niet begrenst op 35 Kw?
Honda CB 500 (S) (1994 - 2003)
En weegt maar 179Kg

1998 Honda CB 500 S Sport
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je heel veel vermogenswinst gaat krijgen zelfs als je redelijk grote aanpassingen (en daarbij horende investeringen) doet. In dat geval verkoop je beter de motor en met de geplande investeringen als opleg koop je een snellere die minstens net zo fijn rijdt.
 
Ik denk niet dat je heel veel vermogenswinst gaat krijgen zelfs als je redelijk grote aanpassingen (en daarbij horende investeringen) doet. In dat geval verkoop je beter de motor en met de geplande investeringen als opleg koop je een snellere die minstens net zo fijn rijdt.

Denk inderdaad dat ik nog een jaartje met deze ga rijden en dan toch overstappen op een grotere(lees krachtigere) motor waar we dan ook met z'n twee op kunnen en wat verdere mini trips doen. ;)
 
Wat houdt dat in zo een dynojet? en wat doet dat, moet dat dan ook in combi met een andere uitlaat?
:]

kijk maar eens in de parts list:
http://www.dynojet.com/pdf/european/E1160.pdf

het komt er op neer dat je de carbs afstelt op maximum power (i.p.v. op laag verbruik of schone emissies)
Maar zoals je ziet is de winst niet erg groot met alleen een stage 1 kitje.
Zo'n stage1 kitje is bedoeld voor gebruik met standaard uitlaat en standaard inlaat, eventueel met een freeflow K&N filter element erin.

verder is het natuurlijk slim om bij een oudere motorfiets alles op en aan de motor perfect afgesteld te hebben en het onderhoud aan banden, remmen en ketting/tandwielset goed voor elkaar te hebben. Want dat minimaliseert eventuele verliezen in de aandrijving.
Het minimaliseren van verliezen is misschien wel nuttiger dan het verhogen van het vermogen...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan