Trouble in Yamaha town

Raiden4708

Rookie
28 okt 2016
3
0
Brasschaat
Hey techwizards van motor-forum

Graag had ik aan jullie een vraag gesteld, en ik kan met mijn beperkte technische kennis er niet aan uit wat de beste oplossing is.
Laatste zomer had ik een Yamaha ybr 125 gekocht aan 1800 euro. Ik volgde de lijst met mankementjes die er konden zijn met tweedehandse Motors en vond er weinig.

Na een jaartje rijden (op de terugweg van school) nokte hij er ineens mee en gaf me via het signaal lampje 4-6, wat duidt op "Power failure to fuel injection"

We gingen naar de garage en deze vond niks. Hij deed het ook weer dus ik reed verder.
Begin september nokte hij er weer mee en kreeg ik hem ook niet meer aan de praat. Het was ook dezelfde melding.Ik wil niet meer naar de garage (400+ euro voor onderhoud dat ik zelf ook kan) maar ik wil wel graag rijden. Ik heb mijn batterij opgeladen, benzine vervangen, olie vervangen, maar van zodra je er even mee rijdt tikt hij er weer uit.

What do? Is mijn benzinepomp naar de haaien? Heb ik faulty wiring? Weet iemand hier iets meer van?
Dank bij voorbaat.

Simon
 
als je toch het onderhoud zelf gaan doen zou ik eerst kijken hoe het met de stroomtoevoer naar je injectie is, aangezien dat de foutmelding is.
kan een slecht gecorrodeerde connector zijn ?
 
Hmm, dat kan best.. wat ik vooral wil weten is doe ik er wat fout mee als ik stukje voor stukje de zooi uit elkaar pleur en dan als ik iets vind (zoals misschien die connector) dat op te lossen en dan terug te herassembleren? En wat kan ik het beste als hulp of leidmiddel gebruiken?
 
Je kan gewoon zaken vervangen. Maar ik zou eerst even in het wphb kijken wat voor storing precies die melding triggert (valt de spanning weg op de ECU, op de sensoren, actuatoren???) en daarna in het schema kijken welke draad dat precies is. Dan weet je al waar je moet zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan