Hoe erg heb ik het verpest? (gat in remzuiger)

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
Bij het terugduwen van de remzuiger heb ik mogelijk iets te veel geweld gebruikt O-) Hoeveel problemen gaat dit opleveren?

full
 
Netjes is het niet, maar indd geen.
Desnoods zou je er een stukje ducttape overheen kunnen plakken om vuil tegen te gaan..

Maar, als je zoveel geweld nodig had om de zuiger terug te duwen, is het misschien wel verstandig even de zuiger eruit te pompen en de boel achter de afdichtingen goed te reinigen..

Bij een gezonde remklauw duw je deze zuiger gemakkelijk met 1 a 2 duimen terug..
 
valt mee alleen het er uit krijgen van de zuiger kan nu wat lastig worden. truukje wat ik 1 keer heb gebruikt in het geval van een zuiger die niet meer naar buiten wilde komen is het platte vlakje voorzichtig zo goed mogelijk helemaal weghalen en dan een koppelmoer er in vast geslagen. dan kan je er een steeksleutel op zetten en daarmee de restanten draaien en met een beetje trekken en draaien tegelijk komen de restanten dan uit de klauw. daarna zet je er een revisie setje in en ben je voorlopig weer een hele tijd klaar (als je de volgende keer niet weer net zo onvoorzichtig bent).
 
valt mee alleen het er uit krijgen van de zuiger kan nu wat lastig worden. truukje wat ik 1 keer heb gebruikt in het geval van een zuiger die niet meer naar buiten wilde komen is het platte vlakje voorzichtig zo goed mogelijk helemaal weghalen en dan een koppelmoer er in vast geslagen. dan kan je er een steeksleutel op zetten en daarmee de restanten draaien en met een beetje trekken en draaien tegelijk komen de restanten dan uit de klauw. daarna zet je er een revisie setje in en ben je voorlopig weer een hele tijd klaar (als je de volgende keer niet weer net zo onvoorzichtig bent).
Bij een eenzuiger remklauw hoef je alleen maar een paar keer aan de remhendel te trekken en hij valt er zo uit. Wat heeft dat gat in dat plaatje er mee van doen?
 
- Zuiger er uit persen met je remhendel;
- zuiger schoonmaken, bij teveel
roestpitten/krassen vervangen;
- remklauw schoonmaken, groeven GOED
uitkrabben;
- Nieuwe olie- en stofkeerringen er in;
- Zuiger dun met keramisch remvet invetten
of met wat remvloeistof insmeren en
terugplaatsen, dit moet nu gemakkelijk
gaan;
- nieuwe remvloeistof er in, blokken
plaatsen en ontluchten;

Klaar
 
Zo te zien is dat bij deze remzuiger ook zo. Maar de 'open' kant is hier afgedekt met een flinterdun plaatje. Waarom? Ja, dat begrijp ik ook niet.
Zou het wel een plaatje zijn dan?
Doet mij nog het meeste denken aan een of andere pasta die ze erop hebben gesmeerd tegen het piepen, die hier eigenlijk niet geschikt voor was, en volledig ingedroogd/uitgehard is.
 
Dank voor de reacties. Ik had al het vermoeden dat het niet heel dramatisch zou zijn. En wat betreft het schoonmaken, dat gaat er deze eeuw nog wel van komen :)
 
- Zuiger er uit persen met je remhendel;
- zuiger schoonmaken, bij teveel
roestpitten/krassen vervangen;
- remklauw schoonmaken, groeven GOED
uitkrabben;
- Nieuwe olie- en stofkeerringen er in;
- Zuiger dun met keramisch remvet invetten
of met wat remvloeistof insmeren en
terugplaatsen, dit moet nu gemakkelijk
gaan;
- nieuwe remvloeistof er in, blokken
plaatsen en ontluchten;

Klaar

Keramisch vet op de zuiger,bij de remcups?
Zou ik niet doen het enige wat je zonder risico mag gebruiken is remvet van bv ATE.
 
Terug
Bovenaan Onderaan