Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk seg ... we zijn nog aan het wachten op onze vlucht naar Singapore in een A380 van Singapore Airlines.

Galmt hier regelmatig het bericht door de terminal dat een Samsung Galaxy Note 7 in geen geval wordt toegestaan aan boord. Niet in de handbagage en niet in de ruimbagage.
Ook niet voor de crew!

Als je niet bereid bent deze hier achter te laten, waarbij ze dan nog eerlijk zeggen dat het lang niet zeker is dat je die ooit terug ziet, je niet aan boord mag.

Ben ik blij dat geen van ons een note 7 heeft! :X
Ik hoor het voor het eerst, maar blijkbaar is het ook recent nieuws.
Zijn in Nederland niet verkocht trouwens.. :) (België misschien ook niet?)

KLM wil Samsung Galaxy Note 7 niet meer aan boord

VS verbiedt Samsung Note 7 in het vliegtuig
 
Laatst bewerkt:
Ik zou alleen de accu eruit laten halen / afstaan voor de vlucht. :')
 
Verder ben ik niet te spreken over de luchthaven Heathrow B|
Leuk om zo overgeleverd te zijn aan derden. -O-

full


Behouden vlucht verder. *O*
 
Laatst bewerkt:
'k Heb in de 'buik' van de rechter achterkuip (buiten het frame, dus niet ten koste van de bergruimte onder het zadel) een rail gemaakt met relais en wat spanningspunten. Helaas geen foto van, komt nog. Relais 1 met inschakelvertraging (moet nog komen, zit nu een standaard relais in) en relais 2 met uitschakelvertraging.

Bij deze:
full



Verder wil ik nog een RAM mount monteren. Weet iemand of de RAM-B-342, bedoeld voor in het balhoofd van een sportmotor past op de GSX?
'k Heb nu een mount op de linker clipon maar dan zit de tomtom driekwart voor de snelheidsmeter. Zou 'k 'm op de rechter clipon doen, dan zit 'ie voor het oliedruk lampje.
Dus dan maar in het midden... Hoewel deze oplossing nog mooier zou zijn:
full

full


@ Worldbeater: is jouw vriendin ook handig met metaalbewerking, zetbanken en poedercoaten? ;)



mbt de eerder vermoedde olielekkage: dat was waarschijnlijk geen olie, maar, op basis van reuk en viscositeit, vermoedelijk benzine...

'k Heb de onderkant van het blok ontvet en schoongepoetst met een tandenborstel, voor zover ik erbij kon. Vervolgens een stuk gereden waarbij de motor even heeft moeten werken: 9000 - 11000 toeren in z'n 4 (160 à 180 km/u). Na afloop geen druppel bij het verdachte boutje, maar de andere dag wel druppels op het preventief onder de motor gelegde stuk karton.
Nu maar weer uitzoeken waar dat vandaan komt. Lek benzinekraantje misschien? Kan dat nog een gevolg zijn van anderhalf jaar stilstaan met ethanol in het systeem?
 
Verder ben ik niet te spreken over de luchthaven Heathrow B|

Hele vreemde wijze van excuses voor de opgelopen vertraging.
Walgelijk :r



Bij deze:
[afbeelding]


Verder wil ik nog een RAM mount monteren. Weet iemand of de RAM-B-342, bedoeld voor in het balhoofd van een sportmotor past op de GSX?
'k Heb nu een mount op de linker clipon maar dan zit de tomtom driekwart voor de snelheidsmeter. Zou 'k 'm op de rechter clipon doen, dan zit 'ie voor het oliedruk lampje.
Dus dan maar in het midden... Hoewel deze oplossing nog mooier zou zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]

@ Worldbeater: is jouw vriendin ook handig met metaalbewerking, zetbanken en poedercoaten? ;)



mbt de eerder vermoedde olielekkage: dat was waarschijnlijk geen olie, maar, op basis van reuk en viscositeit, vermoedelijk benzine...

'k Heb de onderkant van het blok ontvet en schoongepoetst met een tandenborstel, voor zover ik erbij kon. Vervolgens een stuk gereden waarbij de motor even heeft moeten werken: 9000 - 11000 toeren in z'n 4 (160 à 180 km/u). Na afloop geen druppel bij het verdachte boutje, maar de andere dag wel druppels op het preventief onder de motor gelegde stuk karton.
Nu maar weer uitzoeken waar dat vandaan komt. Lek benzinekraantje misschien? Kan dat nog een gevolg zijn van anderhalf jaar stilstaan met ethanol in het systeem?

Netjes weggewerkt.
Vind die mount in het midden wel heel netjes, eens informeren bij een lokale plaatwerker?

Van de ethanol (inmiddels al weer 7% :( ) gaat die niet lekken mits de leidingen en keringen er tegen bestand zijn.
Brandstof leidingen drogen wel uit na verloop van tijd en kunnen haarscheurtjes krijgen.
Even opzoek naar het hoogste natte punt.
Kraantje kan idd lek zijn, of een leiding. Maar het zou ook kunnen dat de vlotter niet goed afdicht (wat wel kan komen door ethanol aanslag) en daardoor de benzine uit de overloop van je carburateur komt.

(controleer wel even je oliepeil voor je m start, mocht de kraan niet goed afdichten en de vlotter lekken is er kans dat de benzine gewoon het blok in loopt. Omdat je lekkage uitwendig is zal het waarschijnlijk niet maar zekere geit voor alles)
 
@ Worldbeater: is jouw vriendin ook handig met metaalbewerking, zetbanken en poedercoaten? ;)
_O-

Ze had duidelijk een ander vak moeten kiezen dan verpleegster. :')
Beiden beroepen zijn wel handig met de handjes trouwens. :+

Die RAM-mount in het balhoofd is wel eenvoudig te monteren, maar qua zicht vind ik het persoonlijk niets.
Ik ben zelfs wel eens van de weg geraakt doordat ik zo naar beneden moest kijken. O-)
 
Je hoeft die beugel niet per se te buigen, als je de hoeken goed meet zou je m ook uit losse stukken kunnen lassen.
Binnen de beperkingen van mijn eigen vaardigheden is dat lood om oud ijzer ;)

'k Ben inmiddels bezig met stukken karton en een hoekmeter om een malletje te maken. Als dat klaar is ga ik ermee langs metaalwinkel in Rotterdam. Ben benieuwd wat ze ervan kunnen maken.

Ten opzichte van de foto's heb ik twee wijzigingen in gedachten:
- het deel waar de RAM mount op gemonteerd wordt zou 'vlakker' moeten komen, ongeveer parallel aan het vlak van de cockpit. Potentieel nadeel is een hogere gevoeligheid voor trillingen maar het lijkt me wel mooier. Tevens kan ik dan aan de zijkant een GIpro kwijt die afleesbaar blijft en aan de andere zijkant wellicht nog een 12V of USB punt.
Ook komt de positie van de navigatie dan iets lager uit, waardoor hij hopelijk ook in 'landscape' nog onder de rand van de ruit blijft.
- de bevestiging zou als het kan tegen de kuipruit zelf moeten komen, ipv tegen de cockpit. Dat is niet alleen mooier imho maar biedt tevens de mogelijkheid om de beugel zowel via de schroef als via het 'kruipruitschroefrubber' vast te zetten, wat de stevigheid bevordert.
Het nadeel hiervan is weer dat de dikte van de beugel beperkt moet blijven...

.
Dank voor de suggesties mbt de (mogelijke) benzinelekkage!
 
Haha, op de motor idd om de hoek (078), maar voor Halloween toch te ver om te lopen in horrorkostuum dus wees gerust ;)
 
Binnen de beperkingen van mijn eigen vaardigheden is dat lood om oud ijzer ;)

'k Ben inmiddels bezig met stukken karton en een hoekmeter om een malletje te maken. Als dat klaar is ga ik ermee langs metaalwinkel in Rotterdam. Ben benieuwd wat ze ervan kunnen maken.

Ten opzichte van de foto's heb ik twee wijzigingen in gedachten:
- het deel waar de RAM mount op gemonteerd wordt zou 'vlakker' moeten komen, ongeveer parallel aan het vlak van de cockpit. Potentieel nadeel is een hogere gevoeligheid voor trillingen maar het lijkt me wel mooier. Tevens kan ik dan aan de zijkant een GIpro kwijt die afleesbaar blijft en aan de andere zijkant wellicht nog een 12V of USB punt.
Ook komt de positie van de navigatie dan iets lager uit, waardoor hij hopelijk ook in 'landscape' nog onder de rand van de ruit blijft.
- de bevestiging zou als het kan tegen de kuipruit zelf moeten komen, ipv tegen de cockpit. Dat is niet alleen mooier imho maar biedt tevens de mogelijkheid om de beugel zowel via de schroef als via het 'kruipruitschroefrubber' vast te zetten, wat de stevigheid bevordert.
Het nadeel hiervan is weer dat de dikte van de beugel beperkt moet blijven...

.
Dank voor de suggesties mbt de (mogelijke) benzinelekkage!
Zou m niet tussen de ruit en kuip bevestigen, metaal moet dan wel heel dun zijn om geen spanning tussen de kuipdelen te creëren en je beschadigd met trillingen snel je ruitje. Zou dan eerder dunne 3M dubbelzijdige tape gebruiken op een vlak stuk rond de schroef zoals op de voorbeeldfoto.
3M automotive is aardig sterk dat samen met de 2 schroeven de boel niet zomaar loskomt.

Haha, op de motor idd om de hoek (078), maar voor Halloween toch te ver om te lopen in horrorkostuum dus wees gerust ;)
Blijkbaar, je bent inmiddels al een dag te laat :+
 
Verder wil ik nog een RAM mount monteren. Weet iemand of de RAM-B-342, bedoeld voor in het balhoofd van een sportmotor past op de GSX?

Ik heb deze enkele weken gemonteerd. De originele dopmoer wilde ik niet slopen en heb er een M22 x 1 lage moer opgezet.
Werkt perfect ondanks het feit dat het "kogelplaatje" niet rotsvast zit (kan met moeite gedraaid worden).
Eruit trekken is onmogelijk.
Heb geen last van trillingen iig.
Navi kan in beide posities (portrait en landscape) prima gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt:
Oioioi... val ik weer door de mand als aartsconservatief die eigenlijk alleen aan verkleedfeestjes meedoet als het Zwarte Piet betreft... 8-)
Daar hoef je nu niet meer veel voor te doen. :')
 
Ha allen!

Ik ben sinds een dikke drie maanden de trotse en zeer blije eigenaar van een gsx750f uit 2001!
Rijdt echt top en langzamerhand komen er ook wel redelijke verbruikswaarden uit (hoewel ik DKP's zuinigheid niet haal..).

Ik vroeg mij een tweetal dingen af:
- er staan geen markeringen op de benzine kraan en ik kan het ook niet in de WPH vinden , maar klopt het dat naar beneden is gewoon open, naar links (9u) is reserve en naar rechts (3u) is PRI?
- Ik zag volgens mij bij 2 foto's hier motoren met een verhoogde ruit. Ik vroeg me af of dat een beetje bevalt. Ik snap dat het voor een groot gedeelte afhankelijk is van iemands lengte mbt waar de rijwind dan uitkomt. Ik ben zelf iets over 1.90m lang. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

En een fotootje:
full
 
Ha allen!

Ik ben sinds een dikke drie maanden de trotse en zeer blije eigenaar van een gsx750f uit 2001!
Rijdt echt top en langzamerhand komen er ook wel redelijke verbruikswaarden uit (hoewel ik DKP's zuinigheid niet haal..).

Ik vroeg mij een tweetal dingen af:
- er staan geen markeringen op de benzine kraan en ik kan het ook niet in de WPH vinden , maar klopt het dat naar beneden is gewoon open, naar links (9u) is reserve en naar rechts (3u) is PRI?
- Ik zag volgens mij bij 2 foto's hier motoren met een verhoogde ruit. Ik vroeg me af of dat een beetje bevalt. Ik snap dat het voor een groot gedeelte afhankelijk is van iemands lengte mbt waar de rijwind dan uitkomt. Ik ben zelf iets over 1.90m lang. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

En een fotootje:
[afbeelding]
*O* WELKOM *O*

2zqa0l1.jpg


Verhoogd ruitje vind ik ideaal, spijt dat ik dat bij de vorige motor niet gedaan had.
Ben zelf 1.80 (mensen met langere benen zitten niet hoger :+ ), het neemt wat druk weg. Bij het standaard ruitje zat ik bij 180kmh al op de tank gevouwen, met dit ruitje zit ik bij 230 nog gewoon rechtop. Maar het grootste verschil voor mij was dat het flink wat turbulentie weg neemt.
Zit wel verschil in model bij verschillende merken dacht ik (bij mij gaat het bovenste stuk wat rechter omhoog, sommige lopen in 1 lijn door)
 
@ burnett
Dank! :)
Ja ik zag dat er verschillende type ruitjes zijn inderdaad. Ik ga me er eens in verdiepen, ik merk dat er een hoop gebulder rond mijn hoofd is nu... Hoewel het al een tijdje geleden is, heb ik het idee dat dat bij mijn vorige motor minder was.
Verder een top motor! *O*
 
Ik had die kraan maandje of wat terug ook al gegoogled. _O-

Maar ik was het weer vergeten.. dacht twee weken geleden dat ik op reserve reed..
Toen ging de F sputteren op de snelweg, snel weer naar de normale stand.
Misschien zit er wat roest rond het filter dacht ik.. zie nu via Burnett dat hij dus op reserve staat. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan