'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Neem aan dat diegene net even op dat rechte stukje het gas opengooide, met een supersport zit je dan zo op de 160. Niet echt heel gevaarlijk mits hij dat op het rechte stukje deed.

Dat zou dan nog kunnen. Maar om een goede (geldige) meting te doen moet een agent volgens mij wel een tijdje erachter rijden. Of dat rechte stukje daar lang genoeg voor is, geen idee.
 
Overzichtelijk en breed zat idd. Zolang er geen fietsers en voetgangers zijn niks aan de hand.
Ik heb inmiddels al aardig wat beeldmateriaal van de bewoners die daar zelf veeeel te hard jagen. De bewoners die dus klagen dat er zo hard gereden wordt, en het liefst vermelden dat het om motorrijders gaat. Met zelfs uitschieters van 130 km/u. Harder ga ik er zelf ook niet..
Het zijn inderdaad vaak de bewoners zelf die vaak te hard rijden en voor de politie is het lekker makkelijk cashen want bijna niemand houd zich er aan het snelheidslimiet (behalve bejaarden die het maar eng vinden zo'n dijkweg B| :9 ).

In het verleden er zelf ook veel te hard gereden, houd me nu redelijk in maar het is toch wat saai zo. Zit er nu dan ook weer aan te denken om m'n motor weer te verruilen voor iets anders..

Dat zou dan nog kunnen. Maar om een goede (geldige) meting te doen moet een agent volgens mij wel een tijdje erachter rijden. Of dat rechte stukje daar lang genoeg voor is, geen idee.
Kan ook gewoon zo geflitst zijn, is mij ook overkomen op een stukje weg waar vaak te hard word gereden.
 
Niet dat ik me altijd aan de snelheid houd daar hoor, wij reden ook ~80 tot het moment dat we een (vermoedelijke) motoragent zagen :P [me="Destruction86"]ziet het wel als er post op de mat gaat vallen :) Dat zou dan m'n eerste boete zijn die ik met de motor gescoord heb, en ik rijd vrijwel overal te hard.[/me]
 
Niet dat ik me altijd aan de snelheid houd daar hoor, wij reden ook ~80 tot het moment dat we een (vermoedelijke) motoragent zagen :P [me="Destruction86"]ziet het wel als er post op de mat gaat vallen :) Dat zou dan m'n eerste boete zijn die ik met de motor gescoord heb, en ik rijd vrijwel overal te hard.[/me]
Geen idee of ze iedereen op de bon aan het slingeren waren, kan ook zijn dat ze alleen extremere gevallen eruit pikten.

Mij hadden ze toendertijd geflitst en gelijk achter me aan gegaan zodat ik gelijk mijn pasje kon inleveren. *D
 
Geen idee of ze iedereen op de bon aan het slingeren waren, kan ook zijn dat ze alleen extremere gevallen eruit pikten.

Mij hadden ze toendertijd geflitst en gelijk achter me aan gegaan zodat ik gelijk mijn pasje kon inleveren. *D

Tot nu toe geen post ontvangen in elk geval :P

Hier staan de motoren ook binnen trouwens. De Diversion gaat misschien nog wel af en toe buiten komen als het eens een dagje wat mooier is, maar dan heb je het ook wel gehad. De VFR heeft een lekke benzinekraan en stond dus sowieso al ff stil (inmiddels ook geschorst).
 
Ik rij nog regelmatig, maar als het zo nat is als vandaag pak ik toch liever de auto.
 
Onderdelen zijn binnen voor de brommer, dus we kunnen hem weer werkend maken, hopelijk :+

Edit: Ja hoor hij loopt weer, nog een beetje met verkoudheid van het lange stil staan, maar hij rijd weer })
 
Laatst bewerkt:
Brommer ook geschorst, in het voorjaar gaat ie in de verkoop. Doodzonde dat zo'n machine hier in de garage staat niks te doen.
Fijne feestdagen en een prettig jaarwisseling.
 
Hier staat de motor ook binnen, sinds ik een leuke auto heb nog niet echt de behoefte gehad om te gaan motor rijden. Motor dus ook maar op te koop gezet, kijken of er nu nog interesse is. Anders wachten tot de winter voorbij is. :)
 
vraagje aan de kenners en weters :+
Ik wil mijn ZXR750 opnieuw laten afstellen op de testbank vanwege de open uitlaat en om te zien wat hij nog aan peekaatjes levert, gezien die er toch op gaat en ik wel het ultieme er uit wil halen is de vraag of er hier mensen zijn met ervaringen omtrent een Dynojet Stage I kit ?

Enige merkbare voordelen omtrent gasresponce en vermogenswinst ?
Of natuurlijk andere mogelijkheden en opties om de motor iets pittiger te maken?
 
Motor verkopen? Daar wil ik niks van weten. Ik heb zelfs, een week na de verkoop van m'n VFR, weer een 2e motor gekocht (Diversion 900, ook al voorzien van MF sticker). Dat gaat waarschijnlijk betekenen dat de Div600 uiteindelijk de deur uit gaat, maar ik ga niet zomaar m'n Divje opgeven, eerst een seizoen met de 900 rijden en kijken hoe goed die echt is :)

De Div600 staat nu dus al wel in de winterstalling :)
 
Motor verkopen? Daar wil ik niks van weten. Ik heb zelfs, een week na de verkoop van m'n VFR, weer een 2e motor gekocht (Diversion 900, ook al voorzien van MF sticker). Dat gaat waarschijnlijk betekenen dat de Div600 uiteindelijk de deur uit gaat, maar ik ga niet zomaar m'n Divje opgeven, eerst een seizoen met de 900 rijden en kijken hoe goed die echt is :)

De Div600 staat nu dus al wel in de winterstalling :)
Komt wel weer een andere motor, 4 cilinders trekken me toch niet zo. Na een tijdje gaat dat dan toch wel wat vervelen en de zin om motor rijden neemt dan ook af.. Dus dan m'n huidige motor maar weer omruilen voor een 2 cilinder.

Neig nu wel sterk naar de iets sportievere variant van mijn vorige motor, de Hawk GT. :)
 
vraagje aan de kenners en weters :+
Ik wil mijn ZXR750 opnieuw laten afstellen op de testbank vanwege de open uitlaat en om te zien wat hij nog aan peekaatjes levert, gezien die er toch op gaat en ik wel het ultieme er uit wil halen is de vraag of er hier mensen zijn met ervaringen omtrent een Dynojet Stage I kit ?

Een run maken of afstellen zijn 2 verschillende dingen. Voor het afstellen moet je sowieso sproeiers veranderen, dus een kitje erin... (dynojet, tovami, noem er maar 1). Afstellen en een kit monteren zijn dus 1 op 1 aan elkaar gelinkt.

Enige merkbare voordelen omtrent gasresponce en vermogenswinst ?
Of natuurlijk andere mogelijkheden en opties om de motor iets pittiger te maken?

Vloeiender lopen, bruikbaarder middengebied. Meestal iets meer topvermogen.
Extra vermogen is DUUUUR. De goedkoopste oplossing als je een snellere motor wil is vrijwel zonder uitzondering een snellere motor kopen ;)
 
Even geleden dat ik hier ben geweest. Kwam weer van alles tussen.
De Duc heeft inmiddels een beurt gehad en staat gestald aan de optimate in de schuur.
 
Nouja van mij hoeft het niet veel sneller, ben aardig tevreden met mijn Kawa haha.
Vooral het vloeiender lopen, en een bruikbaarder middengebied is wat ik zocht en graag zou willen verbeteren ja!
Een goedkopere oplossing voor een snellere motor, zonder een nieuwe/andere te moeten kopen, is denk ik eerder een ander blok in de huidige fighter drukken, maar dit hoeft van mij allemaal niet :+

Toch bedankt voor je antwoord Rambabbel, kunnen we zeker wat mee en gaan we ook zeker wat mee doen!
 
Afgelopen zaterdag afscheid genomen van de CBF. In het voorjaar maar weer op zoek. Zit te denken aan een Suzuki RF900R.

Goed bezig !
Super fijn en bijzonder machientje, meer dan voldoende power (135 PK) en "one of a kind"
Relatief goedkoop te vinden.
Heb er zelf 2 (vrijwel dezelfde)gehad.
full


full
 
Laatst bewerkt:
Thnx man! Mooie kleurstelling trouwens.

Zit alleen nog te denken of de 600 ook een optie is. Zal gewoon met beide eens moeten rijden.

Was mij inderdaad ook al opgevallen dat ze relatief goedkoop te krijgen zijn, dus denk je waarom? Geen lelijke motor om te zien (behalve dan over de kont valt te twisten), en een blok gebaseerd op de GSX1100Rw. Je hoort alleen maar postitieve verhalen.

Hele (lange,donkere,koude, ellendige) winter om te gaan sneupen.

Greetz,
Sander!
 
Omdat ik mijn Kawa de bank op wil hebben, ben ik eigenlijk opzoek naar testbanken in de buurt/regio.
Heb al na gevraagd bij Ten Kate, maar vroeg mij af wat de overige opties zijn :P ?

Of krijgt TT in het nieuwe pand ook een testbank :+?
 
Terug
Bovenaan Onderaan