Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Oke, ik dacht al, wat zou die sensor moeten doen! Bij mij zat het goede drukoverstort ventiel erin, maar dat mocht niet baten...

Het helpt inderdaad om de drukpieken af te vlakken. Het helpt echter niet de pulsaties te verminderen. Deze zullen in dezelfde hoge frequentie op de lamellen werken.
De lamellen kunnen dan nog net zo goed falen; ze hebben vaak een zwakke plek in of onder de soldeerhechting.
Zou het ook niet te maken hebben met het gebruik van water?
Ik gebruik dat alleen bij de races daarna gaat er weer koelvloeistof in.
 
Zou het ook niet te maken hebben met het gebruik van water?
Ik gebruik dat alleen bij de races daarna gaat er weer koelvloeistof in.
Mmm, in verband met oxidatie bedoel je? Dat zou misschien best een bijkomende factor kunnen zijn, ja. Zeker op termijn...

Bij mij zat er toen nog gewoon koelvloeistof in. Was meteen in m'n eerste race-jaar met de 675...
 
Ik heb het ooit wel eens gelezen van iemand waarbij hij ook kapot ging. En hij gebruikte ook water i.p.v. koelvloeistof. Of dit de oorzaak is, geen idee. Maar er staat mij nog iets van bij.
 
Even inbreken in dit topic, ik rijd op een street triple, maar denk dat er hier wat meer mensen bekend zullen zijn met de OEM quickshifter, en of uberhaupt quickshifters en bijkomende vraag :+


Wie hier heeft er een OEM quickshifter van triumph, en heeft er wel eens met de instellingen daarvan zitten experimenteren? Ik heb vanavond op werk ff zon ding gemonteerd, maar vind dat er opzich nog wel wat ruimte voor verbetering zit in het hogere toerengebied met wat meer belasting. Als ik op deellast of standgas overschakel issie soepeler dan met meer belasting.. :P
 
Even inbreken in dit topic, ik rijd op een street triple, maar denk dat er hier wat meer mensen bekend zullen zijn met de OEM quickshifter, en of uberhaupt quickshifters en bijkomende vraag :+

ligt er aan hoe oud je triple is.
als je in tuneecu kan dan kan je onderbrekingstijd aanpassing in toerentalranges meen ik me te herinneren.
 
Ja. Dat weet ik, maar wil graag weten wat het aanpassen in meer of minder killtimekilltime voor uitwerking heeft :p
 
Welke kabel gebruiken jullie om tuneecu te gebruiken. Ik heb een kkl vag-com 409.1 maar ik krijg het niet werkend. ECU reageert niet (volgens tune ecu).

Ik heb de drivers van de ftdi site afgehaald en handmatig proberen te installeren maar hij kan de drivers niet vinden in het mapje.
Als ik automatisch de drivers laat zoeken door windows wordt, het wel geinstalleerd maar ik krijg geen verbinding met tune ecu.

Iemand enig idee? Ik heb al verschillende topics bekeken op het wereld wijde web, maar kom er niet uit.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik een verkeerde kabel heb.

Bvd
 
dus je hebt eerst tune-ecu gedownload.
van het internet af gegaan kabel erin en tune-ecu en driver geïnstalleerd?

dan zou die het moeten doen.
als er een schakelaar op de obd stekker zit moet die wel op kkl staan.
 
Het installeren van de drivers lukt niet. Het bestand van de drivers is uitgepakt en als ik dat mapje selecteer krijg ik een melding "er kunnen geen stuurprogramma's voor het apparaat worden gevonden"

Ik heb het geprobeerd op een computer met windows 10 en 7, en bij allebei de keren geeft hij dezelfde melding :?

Er zit geen schakelaar op de stekker
 
Je verwijst de installatie van de driver direct naar het .ini bestandje (naar het mapje, niet mapje in een mapje)?
 
Ik verwijs gelijk naar het mapje.
Daar staan naast 5 bestandjes nog 3 mapjes in. Maar ik zie nergens "ini" achter staan :?

edit:Ik weet wat het probleem is. De kabel is niet goed, deze gebruikt niet de ftdi chipset.
Maar een andere kabel besteld :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede Daytona rijders!

Na dit topic gelezen te hebben, zal ik me ook even voorstellen.

2 jaar geleden ben ik daadwerkelijk besmet met het virus.. een Triumph Daytona van 2007.
8qn4BZ7.jpg


Aangezien ik met mijn vorige suzuki een aantal circuit dagen had gereden, leek mij dit ook een goed idee met de truimph. Ergens in limburg een beschadigt kuipsetje met tank gevonden, en begonnen met opknappen.

met dit als resultaat:
d2fTvWw.jpg


aangezien de vering van deze motor nog standaard was, en ik wat anders wou, besloten om de daytona met straat trim te verkopen..

Ik had namelijk al een Circuit klare Daytona op het oog :D

nu ben ik sinds een goede maand eigenaar van dit speeltje :) voor in OP? ;)
bU8825y.jpg


met deze specs:

BOS competitie uitlaat systeem
Race ecu Triumph
Race kabelboom Triumph
Race kuipframe
Quickshifter rapidbike
Hyperpro stuurdemper
Hyperpro schokbreker achter
Voorvork 2 aangepast door HK suspensoin
Rem schakelset PP
Race clipon set PP
Brembo rc19s rempomp
Rem- en koppelings hendel PP
AIM SOLO laptimer
Gb moto carterberscherming
Triumph race inlaat kelken

en 2 setjes velgen met regenbanden.


helaas heb ik de eerste circuitdag (1 oktober circuit zolder) de motor plat gelegd.. gelukkig niet zoveel schade. En ik wou de kuipen al spuiten :P . en anders heb ik Eventueel nog reserve kuipwerk van me ouder motor :)

h4711PW.jpg
 
Hallo mede Daytona rijders!

Na dit topic gelezen te hebben, zal ik me ook even voorstellen.

2 jaar geleden ben ik daadwerkelijk besmet met het virus.. een Triumph Daytona van 2007.
[afbeelding]

Aangezien ik met mijn vorige suzuki een aantal circuit dagen had gereden, leek mij dit ook een goed idee met de truimph. Ergens in limburg een beschadigt kuipsetje met tank gevonden, en begonnen met opknappen.

met dit als resultaat:
[afbeelding]

aangezien de vering van deze motor nog standaard was, en ik wat anders wou, besloten om de daytona met straat trim te verkopen..

Ik had namelijk al een Circuit klare Daytona op het oog :D

nu ben ik sinds een goede maand eigenaar van dit speeltje :) voor in OP? ;)
[afbeelding]

met deze specs:

BOS competitie uitlaat systeem
Race ecu Triumph
Race kabelboom Triumph
Race kuipframe
Quickshifter rapidbike
Hyperpro stuurdemper
Hyperpro schokbreker achter
Voorvork 2 aangepast door HK suspensoin
Rem schakelset PP
Race clipon set PP
Brembo rc19s rempomp
Rem- en koppelings hendel PP
AIM SOLO laptimer
Gb moto carterberscherming
Triumph race inlaat kelken

en 2 setjes velgen met regenbanden.


helaas heb ik de eerste circuitdag (1 oktober circuit zolder) de motor plat gelegd.. gelukkig niet zoveel schade. En ik wou de kuipen al spuiten :P . en anders heb ik Eventueel nog reserve kuipwerk van me ouder motor :)

[afbeelding]

Toevallig opgehaald in Bergschenhoek/berkel? Is volgens mij van een maatje van mij geweest.
 
Ik heb 3 jaar geleden ook een blok kunnen reviseren nadat de warmtewisselaar intern lekgeslagen was. Blok zonder olie, dus krukas krom, 1 drijfstang big-end en de helft van de lagerschaaltjes verbrand...

Op eBay.uk een krukas voor 100 pond, op eBay.de 3 drijfstangen voor 80 euro en de rest bij de dealer gehaald (lagerschaaltjes en restspul). Alles eerst nagemeten, beetje geluk gehad, want alles was prima. Lagerschaaltjes speling bepaald.

En opbouwen maar! Netjes de manuaal volgen, schoon en gedegen werken en dan is het goed te doen. Is geen rocket-science, kun je zelf ook, als je wat technisch aangelegd bent. Inmiddels 6000 racekilometers verder en loopt nog prima! Afkloppen...

Ik ben ook op zoek gegaan naar een krukas om het 2007 blok weer lopend te krijgen. Maar waar ik ook zoek nergens vind ik nog een goede 2009-2012 krukas, alles wat ik vind is van het model erna?

Ik weet dat het blok aangepast is vanaf het 2013 model, dus ik neem ook aan dat de krukas niet in een 2007 blok past? Om er nou één uit Engeland te laten komen om te passen wil ik het eerst wat zeker weten.


EDIT: Zojuist per toeval een krukas gevonden in Duitsland en gekocht. Ik ga volgende week het 2007 blok weer opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Bekende kwaal van deze blokken. Bigend van de drijfstang is te zwak, oliekanalen in de kruktappen zijn vaak ook niet al te netjes, lees bramen.
Grootste probleem van jou is waarschijnlijk een te laag olieniveau. Voor racegebruik moet er meer olie in, andere pakking met olieschot en een ander overdrukventiel. Roké is een vertrouwd adres om de Triple circuit gereed te krijgen. Dit geldt met name voor de blokken van 2006-2008. Als je blokwissel doet, neem dan een 2009 of jonger Daytona-blok. Geen Street Triple blok kopen ivm. de gegoten zuigers en tamme nokkenassen.


Weet iemand welke oem onderdeel nummers hier bij horen? (Pakking, overdruk ventiel, en een andere pijlstok?)
 
Mijn Daytona loopt tot mijn vreugde weer prachtig en heel netjes met z'n nieuwe krukas. Nu vroeg ik me alleen af wat een Daytona (2007) standaard aan achterwiel pk's heeft?

De mijne heeft er momenteel namelijk (maar) 116pk op het achterwiel. Daarnaast vroeg ik me af hoe jullie pas gereviseerde blokken inrijden? Op de bank of gewoon paar sessies chillen op het circuit? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan