katalysator verwijderen

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Mijn hele uitlaat ziet er nog uit als nieuw en vind het zonde om een stukje uitlaat nieuw te kopen waar geen katalysator in zit.

Mijn vraag is of het mogelijk is deze er zelf uit te halen? (R1 2004)
 
Met alleen een schroevendraaier/beitel & hamer?

Zit K&N filter op open dempers en standaard uitlaat wil de kat eruit halen.

Motor moet deze maand sowieso voor een onderhoudsbeurt en laat hem dan meteen afstellen.

Nu mijn 2e vraag, Zit er verschil als je een katvervanger koopt (rond de 200 euro) of dat je je standaard katalysator eruit haalt?
 
Met alleen een schroevendraaier/beitel & hamer?

Zit K&N filter op open dempers en standaard uitlaat wil de kat eruit halen.

Motor moet deze maand sowieso voor een onderhoudsbeurt en laat hem dan meteen afstellen.

Nu mijn 2e vraag, Zit er verschil als je een katvervanger koopt (rond de 200 euro) of dat je je standaard katalysator eruit haalt?

Zal met dat gereedschap lastig worden maar niet onmogelijk. Je moet er natuurlijk wel bij kunnen komen..

Er zit verschil tussen een leeg geklopte en een vervanger ja. De vervanger geeft een betere flow. De vraag is dat kleine verschil de prijs waard?
 
Wat zal het verschil zijn? 0,5PK? of iets wat niet merkbaar is voor je motor?

Het is aardig wat werk om hem überhaupt te demonteren dus van te voren weten of het mogelijk is en met wat voor gereedschap zal zeer fijn wezen :p
 
Gaat prima met een beiteltje of een stuk rond staal.
Merkte niks geen verschil in lopen v.d. motor maar wel een iets zwaarder geluid.
Maar als je open uitlaten en luchtfilter goed wil laten afstellen moet je de motor op een testbank laten afstellen , een afstelbeurt wat bij een grote onderhoudsbeurt hoort zal daar niks mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt moet het soieso laten doen op een testbank. maar bedoelde meer dat ik het dan combineer.

Ik zal een poging wagen en hopen dat dit lukt. mocht de doorlaat naar het verwijderen van de kat nog best tegen vallen ga Ik een een katvervanger bestellen.

Ik denk ook dat die dingen met een (positieve) reden zo duur zijn
 
Als ie goed is, gewoon verkopen en een katvervanger halen.
Een leeg getrokken kat kan ook een blikkerig geluid veroorzaken en de flow is nooit optimaal tenzij je em professionel leegmaakt.
 
Vlinderboor werkt perfect! heb je het er zo uit. Het stoft wel enorm.

Mijn motoren werden er een stuk beter van qua oppakken en soepel lopen. qua vermogen niet merkbaar. En uiteraard wat bruter geluid, niet zo zeer veel harder.
 
Als ie goed is, gewoon verkopen en een katvervanger halen.
Een leeg getrokken kat kan ook een blikkerig geluid veroorzaken en de flow is nooit optimaal tenzij je em professionel leegmaakt.

Ik denk dat verkopen 50 euro oplevert, staan er veel van te koop en de vraag erna is nihil zelfde als standaard dempers ed. (dit ik overigens ook nog te koop heb staan :P)

Ik zit nog heel erg te twijfelen vooral na jou reactie nu.

katvervanger kost rond de 150/200 euro en dan nog waarschijnlijk laten afstellen.

Vraag me ook af of er verschil zit in een merk katvervanger kwa prijs in ieder geval wel
 
Als ie goed is, gewoon verkopen en een katvervanger halen.
Een leeg getrokken kat kan ook een blikkerig geluid veroorzaken en de flow is nooit optimaal tenzij je em professionel leegmaakt.

veel beter :

300px_64459-Het-chippen-van-een-hond.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan